Deveti po redu Dani nautike HGK održani su tijekom sajma Biograd boat show koji je ove godine okupio više od 500 izlagača. Opsežan kongresni program kroz stručne sjednice, prezentacije i predavanja obuhvatio je sve aktualne teme ključne za nautički turizam, poput koncesija, osiguranja od rizika prilikom nezgoda na moru, upravljanja čarter operacijama, utjecaja klimatskih promjena na nautiku, te marketinških i prodajnih trendova i modela u čarter industriji.
„Ako želimo modernu, konkurentnu i održivu čarter flotu, nužno je upravljanje kapacitetima. Hiperprodukcija u čarteru, slično kao i pretjerana apartmanizacija neminovno dovodi do pada popunjenosti i nižih prihoda. S približno pet tisuća plovila čarter flote dosegli smo kritičnu točku. Za daljnji razvoj potrebna nam je ozbiljna analiza održivosti kapaciteta i dugoročna Strategija razvoja nautičkog turizma. Konkurenti na Mediteranu, posebice Grčka i Turska – ne spavaju, a vrijednost za novac je i u nautici najvažniji princip borbe za privlačenje gostiju. Zato pri kreiranju cijena moramo biti realni, razumni i igrati na duge staze,“ poručio je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam na otvorenju sajma.
Hrvatska se opredijelila za održivi, cjelogodišnji turizam i premium ponudu, a nautika pokriva sve te ciljeve. Hrvatska je poželjna nautička destinacija zbog svoje razvedene obale, netaknute prirode i čistog mora, te visoke razine sigurnosti boravka, kvalitetne nautičke infrastrukture i logistike. Prednost je i razvijena mreža od više od 80 pretežito suvremenih marina, no nastavak njihove modernizacije pod prijetnjom je stagnacije.
"Većini marina u Hrvatskoj u idućih nekoliko godina istječu koncesijski ugovori na pomorskom dobru, što otvara pitanja kontinuiteta poslovanja i sigurnosti budućih ulaganja. Smatramo da bi se koncesionarima koji su uredno izvršavali svoje obveze, transparentno komunicirali svoje ciljeve, ulagali u infrastrukturu i pridonosili razvoju nautičkog turizma trebalo omogućiti produženje koncesija pod jasnim i pravednim uvjetima. Bez takvog rješenja, novi investicijski ciklusi usmjereni na digitalizaciju, zelenu tranziciju i zaštitu okoliša bit će zaustavljeni, a hrvatske marine izgubit će konkurentnost u odnosu na druge mediteranske zemlje," rekla je Renata Marević, predsjednica Udruženja nautičkog turizma i Grupacije marina HGK uoči sjednice grupacije.



