Gost Dnevnika N1 TV bio je ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butković. Najavio je da će po pitanju ulaganja desetljeće pred nama uglavnom obilježiti gradnja i modernizacija željeznice. Komentirao je i uhićenja i sumnje na korupciju u državnim tvrtkama.

Na pitanje imaju li u Vladi i HDZ-u kontrolu nad onim što se događa u državnim tvrtkama kada se pojedini šefovi tih tvrtki sumnjiče za primanje mita ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butković odgovara: “U potpunosti nemamo kontrolu, to je vrlo teško uspostaviti takvu kontrolu.”

Uvjerava da kada je riječ o velikim infrastrukturnim projektima koji se većinom financiraju iz europskih fondova svi natječaji moraju biti transparentni, prođu više očiju kod pripreme, od ministarstava, tvrtki, SAFU-a…

“Svi natječaji koji idu za velike infrastrukturne projekte imaju jako puno filtera i mogućnost namještanja natječaa je svedena na minimum, a ja bih rekao da je nema.”

Komentirao je i mogućnost uspostavljanja više filtera i jačih provjera dužnosnika i šefova državnih tvrtki.

“Svaki dužnosnik po mojem shvaćanju bi trebao proći određene provjere, ali to po zakonu u ovomo trenutku nije moguće pa ne možete u cijelosti znati što je pojedinac sve radio u prošlosti, ali vodi se računa da se na funkcije od državnih tajnika do predsjednika i članova uprava idu provjereni ljudi koji će moći odgovoriti najbolje zadacima. Teško je to do kraja iskontrolirati”, smatra Butković.



Vezano za slučaj požeškog gradonačelnika Darka Puljašića kaže da je on dao objašnjenja i tereti ga se za nešto što je vezano za gradonačelničku funkciju, a ne saborsku. “Presumpcija nevinosti postoji, nikoga ne možemo osuditi unaprijed. U stranci mu ljudi vjeruju, ima pravo iznijeti obranu pa ćemo čekati kako će završiti taj postupak.”

Novi investicijski ciklus usmjeren na željeznicu

U nastavku razgovora ministar je govorio u kojoj su fazi infrastrukturni projekti u prometu. Pojašnjava da od ovog novog investicijskog ciklusa “teškog” više od 20 milijardi kuna većina je vezana za željeznicu.

Ti projekti odnose se na obnovu pruga, a u ponedjeljak će potpisati ugovor o nabavi nova 22 vlaka za prigradski i regionalni prijevoz. Taj je projekt vrijedan preko milijardu kuna, a 85 posto su bespovratna europska sredstva.

Natječaj se već provodi, a kada u ponedjeljak potpiše ugovor ide se u okončanje nabave i očekuje se isporuka prvih vlakova početkom sljedeće godine.

“Desetljeće pred nama će uglavnom obilježiti gradnja i modernizacija željeznice, nismo mogli u isto vrijeme graditi i autoceste i željeznice i luke, ali sada je na red došla željeznica i idemo snažno u taj proces”, kaže Butković.

Pojasnio je da je postoji čitav niz gradilišta gdje se gradi infrastruktura, a kada se to napravi bit će i povećana brzina vlakova. “Dok se gradi brzina se smanjuje jer dok radovi traju brzine se moraju prilagoditi, morat ćemo još par godina biti strpljivi, pričekati da se sve izgradi, ali to je proces koji je krenuo i vidljiv je”, zaključuje ministar Butković.


Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime