Nakon parlamentarnih izbora, uslijed će bitka za lokalnu vlast. U svibnju iduće godine čekaju nas izbori koji će odrediti smjer Splita do 2025. godine.
Savjetnik za razvoj grada i EU fondove, Krešimir Budiša, otkrio nam je što se sve grad planira realizirati u posljednjoj godini mandata gradonačelnik Andre Krstulovića Opare.
– Grad planira realizirati niz ozbiljnih započetih projekata, primarno u području školstva i predškolskog odgoja, ali i kulture, koji su trenutačno najdalje odmakli u smislu realizacije. Od planiranih projekata s krajem realizacije do kraja mandata, svakako je tu i projekt nove LED javne rasvjete grada Splita, zatim nabavka novog kontingenta autobusa za Promet d.o.o., nove ceste na Kili i Žnjanu, kao i brojne rekonstrukcije postojećih prometnica te projekt hospicija.
VEZANI SADRŽAJ
Naravno tu je i dobar dio projekta Marjan 2020., te obnova Stare gradske vijećnice od vidljivijih EU projekata. Nadalje, brojni projekti će biti započeti, kao što su energetske obnove škola, projekt 4 palme, ticketing sustav Promet d.o.o., veći projekti na Marjanu – Botanički vrt i promatračnica te Tehnološki park Split na Dračevcu, sve iz EU fondova, ali teško da će biti dovršeni do svibnja sljedeće godine. Radi se o projektima koji su u pravilu od nule krenuli s ovim mandatom, pa samim tim je uvijek potrebno dodatno vrijeme od pripreme, financiranja do realizacije.
Pozvao je na suradnju i ostale stranke koje participiraju u Gradskom vijeću.
– Grad Split se kao i Republika Hrvatska nalazi na početku novog programskog razdoblja Europske Unije 2021. – 2027., koja će, s obzirom na pandemiju, imati za cilj što bržu potrošnju novca radi pokretanja gospodarstva. To znači da će u prednosti biti oni koji imaju spremne projekte, poglavito one velike koji mogu preokrenuti trendove u gospodarstvu. Mislim da bi cilj svih stranaka u gradskom vijeću trebao biti da pripremimo tzv. „velike projekte“ koji ulaze direktno u nacionalne operativne programe, kao što je svojevremeno ušao Pelješki most i neke željeznice, i da to budu upravo projekti u gradu Splitu i okolici proizašli iz Masterplan studije kao što su novi multimodalni kolodvor, rješenje istočne obale te Most Split – Kaštela.
"Sljedeću ovakvu priliku grad Split će imati 2027., ako svi skupa to ne podupremo i ubrzamo danas, a to znači da dva mandata se i dalje neće imati sredstava financirati ozbiljne infrastrukturne prometne zahvate koji su nasušno nužni gradu Splitu. Naravno, tu je i niz drugih projekata koje trebamo spremiti kako bi ih mogli financirati, a o kojima se počelo razgovarati i pripremati ih", zaključio je Budiša.





