Riječki DORH, koji vodi svoju istragu u slučaju pada rampe na trajektu Lastovo pokrenuo je istragu protiv tri osobe, a riječ je o zapovjedniku, prvom časniku palube i vođi palube. Smatraju, dakle, da nitko od odgovornih u Jadroliniji ne treba kazneno odgovarati, pa tako ni netom smijenjena Uprava na čelu s Davidom Soptom.
Zapovjednika broda Goran Đolonga (36), prvi časnika palube Davor Zagorac (31) i vođa palube Predrag Vulić(49) terete se zbog počinjenja teškog kaznenog djela protiv opće sigurnosti s posljedicom pogibije triju osoba.
Iz stava tužiteljstva potpuno se skida odgovornost s Uprave Jadrolinije i njezinih propusta, kako je to ustanovljeno izvješćem resornog Ministarstva koje je predložilo i pokretanje prekršajnih postupaka.
Niti zaključci Agencije za istraživanje nesreća nisu uzeti u obzir, a obrazloženje je da i sama Agencija navodi da njihovi zaključci ne služe za kazneni progon nego ispravljanje greški kako bi se spriječile buduće nesreće, pišu 24sata.
O svemu se oglasio DORH i naveo:
Naime, svjesni da tri člana posade obavljaju radove ispod podignute ukrcajne rampe koja nije propisno osigurana zabravnim klinovima, pristajući da ugroze život i tijelo navedenih članova posade, prvookrivljenik kao zapovjednik broda isključio je hidrauličku pumpu, iako je znao da ukrcajna rampa može stajati u podignutom položaju jedino dok hidraulička pumpa radi, trećeokrivljenik kao vođa palube propustio je izdati zapovijed kormilaru za propisno osiguranje ukrcajne rampe zabravnim klinovima, a drugookrivljenik kao prvi časnik palube propustio je trećeokrivljenika upozoriti da izda takvu zapovijed kormilaru, pa kada je prvookrivljenik kao zapovjednik broda upozorio trećeokrivljenika da ukrcajna rampa nije propisno osigurana od pada, ovaj se na to upozorenje oglušio.
Uslijed opisanih propusta navedene trojice okrivljenika došlo je do pada ukrcajne rampe na članove posade koji su se nalazili ispod rampe, kojom prilikom su kormilar, vođa stroja i mornar zadobili ozljede od kojih su smrtno stradali, dok je drugookrivljenik zadobio ozljede teške naravi.
U priopćenju tužiteljstva navodi da će se tijekom istrage provesti "sve dokazne radnje određene rješenjem o provođenju istrage, kao i sve druge radnje na čiju potrebu provođenja ukaže tijek istrage, a kako bi se utvrdile sve okolnosti predmetnog događaja, odnosno počinjenja djela te kaznenopravne odgovornosti svih počinitelja".
Ministarstvo mora u svom je izvješću navelo kako je sustav pramčane rampe bio tehnički ispravan:
Štoviše, nakon nesreće, sustav pramčane rampe broda „Lastovo“ detaljno je pregledan i testiran od strane certificiranih stručnjaka Hrvatskog registra brodova (HRB) i u nazočnosti predstavnika MMPI, te nisu utvrđeni nikakvi kvarovi ili neispravnost.
Ovo navodimo kako bismo opovrgnuli (u nekim krugovima još uvijek prisutne) spekulacije da se tragedija na Malom Lošinju dogodila uslijed tehničke neispravnosti rampe i to usprkos tome što se mjesecima upozoravalo na neispravnost u sustavu pramčane rampe. Ne postoji pisani dokument kojim bi se Upravu ili nadležne službe izvijestilo o tehničkoj neispravnosti rampe ili nedostacima u sustavu upravljanja sigurnošću.
Navode i da je "jedini preostali uzrok nesreće u Malom Lošinju ljudski faktor" i da pomorci nisu trebali stajati ispod rampe.
Sukladno utvrđenjima u Nacrtu, nejasno je zašto se posada u sastavu Davor Zagorac (prvi časnik palube), Boško Kostović (vođa stroja), Marko Topić (kormilar), Denis Šarić (kormilar), Seid Hadžiosmanović (kormilar) te Ante Travica (kormilar) nalazila na rivi ispred odnosno ispod pramca broda Lastovo (točka 4, na stranici 12), odnosno tko im je naložio da se baš svi tamo okupe i stanu ispod rampe prije nego im je bilo tko javio da je rampa osigurana. Ono što jest jasno je da takvo okupljanje nije predviđeno ISM dokumentima kompanije Jadrolinija ni broda „Lastovo“.
Na samom su kraju izvješća zaključili da "Sustav upravljanja sigurnošću nije manjkav, ali ga se članovi posade zaduženi za provedbu tog sustava nisu pridržavali", kao i "da za trenutnu smjenu uprave Jadrolinije u ovom trenutku ne postoje valjani pravni razlozi", pišu 24sata.