Dok svakodnevno svjedočimo velikim kolonama na prilazima Splitu, a o situaciji između Splita i Omiša da ne govorimo, puževim korakom neke se stvari mijenjaju na bolje. Neusporedivo s onim što se događa u Rijeci i okolici kada je u pitanju cestovna infrastruktura, no veseli da su prije otprilike deset dana, Hrvatske ceste i tvrtka Strabag potpisali ugovor za izgradnju prometnice Mravince-TTTS, dugačke 2,5 kilometra. Konkretno, radi se o 4. i 5. fazi dijela splitske obilaznice što je tek dio očekivane brze ceste Trogir – Omiš. Vrijednost ovog projekta iznosi 32,72 milijuna eura, bez uračunatog PDV-a.
Nedavno potpisani projekt uključuje izgradnju 340 metara dugog tunela Gladnjici, dva nadvožnjaka i prometnog čvorišta blizu trenutnog gradskog deponija Karepovac.
Najoptimističniji mogući scenarij: Otvaranje 2027.
Nema sumnje da će izgradnjom ove dionice pasti barem dio prometnog pritiska na rotor Bilice, a svi koji se spuštaju brzom cestom Solin - Klis, moći će zaobići ulazak u Split.
Nakon što se Strabag službeno uvede u radove, a za to će biti potrebne predaja glavnog projekta, građevinskih dozvola i odgovarajućih studija od strane HC-a, završetak ceste planiran je unutar dvije godine. U idealnim uvjetima, to bi moglo značiti da bi prvi automobili službeno ovom dionicu mogli voziti u prvoj polovici 2027. godine. Ako se uzme u obzir da niti jedna dosadašnja procjena nije bila točna, spomenutu godinu valja uzeti s velikom rezervom.
Podsjetimo, lokacijska dozvola izdana je već u svibnju 2020. godine, a projekt je podijeljen na šest faza. Za prve tri faze, koje uključuju rotor Mravince i pristupne ceste, ugovor je također dodijeljen Strabagu prije godinu dana, a vrijednost mu je 7,2 milijuna eura. Faza 6 u nadležnosti je HOPS-a.
Vrijedi napomenuti da izgradnja zaobilaznice Mravince - TTTS neće dobiti puni smisao bez da Grad Split izgradi spojnu cestu oko samog Karepovca te cestu od Karepovca do Dračevca.
Tri faze od TTTS-a do Dugog Rata, nepoznata budućnost
Iako je se već trebalo dogoditi, otvaranje dijela obilaznice Omiša s nedavno izgrađenim mostom preko Cetine trebalo bi se dogoditi ovog ljeta. Tako će desetljećima sanjana cesta između Splita i Omiša imati svoju istočnu i zapadnu "frontu" izgradnje. Kada se dovrše dionice od Mravinaca do TTTS-a, te most preko Cetine, preostali i ključni dio buduće brze ceste imat će tri faze:
- čvor TTTS – čvor Stara Podstrana sa spojnom cestom
- čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice sa spojnom cestom
- čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat
Za razliku od Jadranska magistrale, koja je trajno devastirala velik dio naše obale, ova će cesta ići iznad postojećih naselja i sastojat će se od niza nadvožnjaka i tunela Perunom odnosno Poljičkom planinom. Nažalost, poznavajući naše političare, a osobito ove koje dolaze iz Dalmacije, svaka procjena godine kada ćemo ugledati ovu cestu gotovo da gubi smisao.