ADIO GUŽVAMA Odabrane najpovoljnije ponude! Uskoro izgradnje rampi na ulazu u Split i solinske prema Mravincima

Značajno će se rasteretiti ovo iznimno opterećeno prometno raskrižje, a konačno će se ispraviti problem skretanja s magistrale prema Mravincima

Odabrane su najpovoljnije ponude za dva možda najznačajnija zahvata na prometnoj infrastrukturi na prilazima Splitu: za nešto više od 30 milijuna kuna tvrtka Colas Hrvatska radit će rampu na samom ulazu u Split, dok je s 12,5 milijuna kuna ekonomski najpovoljnija ponuda za izgradnju nadvožnjaka, odnosno rampe preko rotora Bilice, prema Mravincima, bila ona splitskog Lavčevića!


Investitor je u oba slučaja isti, dakle Hrvatske ceste, no postupak javne nabave još nije dovršen. Jer treba proći deset dana za eventualne žalbe, rok mirovanja od 15 dana od donošenja odluke prije negoli se može krenuti s ishođenjima građevinskih dozvola te konačno početka radova na oba projekta.

Lakši ulazak u Split iz Solina

U oba slučaja ne bi trebalo biti nikakvih ‘imovinsko-pravnih’ problema, no kako su radovi na obje lokacije dosta zahtjevni po svakodnevno prometovanje, iz HC-a najavljuju da će prije bilo kakvog početka radova uskladiti sve aktivnosti s predstavnicima Grada Splita.

Uglavnom, Colas Hrvatska iz Varaždina (dio velike francuske korporacije) je angažiran na izradi rampe kojom će se na ulazu u Split iz smjera Solina izbjeći jutarnje gužve – rampa će se raditi odmah nakon križanja (Ulice Zbora narodne garde, odnosno D8 i Ulice Domovinskog rata) tako da vozači koji dolaze iz pravca Solina, a žele ući u Split na Poljičku cestu, ne moraju više čekati semafor na ulazu u grad.

‘Rampa se izvodi kao silazna rampa velike duljine, formira se na cestovnom zemljištu, predviđena je izgradnja još jedne, paralelne trake nadvožnjaka Ravne Njive. Rampa je planirana kao jednosmjerna, sa smjerom gibanja sjever – jug. Denivelacija i slobodni profil donjeg kolnika se postiže izgradnjom podvožnjaka. Nakon podvožnjaka rampa se tlocrtno uklapa na desni kolnički trak donjeg kolnika od kojeg je zbog visinske razlike odvojena potpornim zidom. Treba naglasiti da donji kolnik koji se sastoji od dva prometna traka u zoni denivelacije prelazi u jednotračnu prometnicu obzirom da se desni trak rezervira za planiranu rampu’, opis je projekta, a puno bolje se vidi na vizualima kako će rampa izgledati. To bi trebalo značajno smanjiti gužve u vršnim periodima, gužve koje se često protežu do nedavno izgrađene benzinske pumpe sjeverno od ovog ulaza u grad.


Problem skretanja prema Mravincima

Rampom preko rotora Bilice rješava se pak problem skretanja prema Mravincima, koji je do sada ‘bajpasiran’ prolaskom kroz rotor pa onda odmah u krajnju desnu traku prema trgovačkom centru Salona Mall, bivšem Mercatoru. Takav zahvat je najčešće zahtijevao stajanje u rotoru dok promet s brze ceste iz smjera Klisa, koji ima prednost pri ulasku u rotor, ne bi oslabio…

Predviđena rampa se odvaja od Jadranske magistrale iznad samog rotora te se spušta na postojeći pravac uz trgovački centar, zaobilazeći tako promet unutar kružnog toka.



 

Moja reakcija na članak je...
Vau
28
Haha
2
Hagić
5
Hmmm
6
Plač
1
Grrr
0
Molim?
3

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime