Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je u radnom posjetu dalmatinskim županijama. Naime, on je prije podne i službeno otvorio radove na solinskoj Širini.
Riječ je o križanju koje se nalazi na DC8 na pravcu iz Kaštela prema Splitu u gradu Solinu. Križanje DC8 s rijekom Jadro koju prelazi s dva mosta (Stari i Novi Jadro) a ovo križanje je formirano u 70-im i 80-im godinama prošlog stoljeća. Zbog toga ovo raskrižje već dugi niz godina zahtijeva temeljitu rekonstrukciju, a posebno zbog toga što ovo raskrižje predstavlja drugo najprometnije križanje u cijeloj Hrvatskoj budući da preko njega prolazi gotovo cjelokupni promet iz pravca Kaštela prema Splitu i obratno te promet iz smjera Klisa prema Splitu kao i lokalni gradski promet.
Projekt je vrijedan 140 milijuna kuna
Uz ministra Butkovića u posjetu Solinu bio je i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić te župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban.
"Ovo je ključni prometni projekt na ulazu u Split. Naravno, nakon realizacije istočne rampe i zapadne koja je u izvođenju danas je uveden izvođač u posao i u ovaj projekt. Projekt je vrijedan 140 milijuna kuna", rekao je ponosni ministar Oleg Butković koji je otkrio da je danas projekt dobio građevinsku dozvolu.
"S tim projektom će u tri koraka završiti bitno prometno rješavanje i smanjenje gužvi na ulazu u grad Split. Po frekvenciji ovo je jedno od najprometnijih raskrižja u Hrvatskoj", kazao je u nastavku ministar Butković.
Rekao je osim toga da će se kroz 15 do 20 dana potpisati ugovor za pristupnu cestu koja vodi prema novom ulazu u grad Split.
"Raspisan je natječaj za tunel Kozjak, vjerujem da ćemo do početka sezone imati izvođača radova i za taj projekt", otkrio je Butković.
"Rekao sam negdje oko Božića, 2022. godina će biti godina bagera u Splitsko-dalmatinskoj županiji"
Župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban nije krio ponos i sreću. Drago mu je da se već početkom nove 2022. godine krenulo u radove i realizaciju prometnice koja će Splićanima i svim stanovnicima splitske okolice puno značiti.
"Drago mi je da se u siječnju već kreće s radovima. Ovim projektom će ovo raskrižje biti rasterećeno, a projektom na istočnom dijelu grada će i taj dio biti rasterećen", ustvrdio je Boban te je naglasio da će ova godina za njegovu županiju biti godina bagera.
"Rekao sam negdje oko Božića, 2022. godina će biti godina bagera u Splitsko-dalmatinskoj županiji", istaknuo je prvi čovjek Splitsko-dalmatinske županije.
Uvjeren je da će ova prometnica uvelike rasteretiti promet u splitskoj okolici, a dotaknuo se i još jednog velikog prometnog infrastrukturnog projekta.
"Ovdje nećemo stati, i dalje ćemo raditi..."
"Ovaj projekt vezan je za još jedan projekt koji je bitan za Splićane, a to je izgradnja novog ulaza u grad Split kod TTTS-a. Nadalje, prometnicom od čvora Vučevica, preko tunela Kozjak do D8, ovo će biti točka koja će 'olakšati' i rasteretiti splitski promet", veli Boban te nastavlja:
"Ovdje nećemo stati, i dalje ćemo raditi na prometnim projektima u Splitsko-dalmatinskoj županiji", zaključio je Boban te je naglasio da će nakon završetka svih prometnih projekata SD županija stati uz bok svim razvijenih dijelovima Hrvatske i Europe po pitanju prometnica.
Prometna vertikala za Dugopolje, Dicmo, Sinj i dalje...
"Čeka nas vertikala vezana za Dugopolje, Dicmo, Sinj i dalje, vertikala od Zagvozda prema Imotskom i vertikala od Drvenika prema Vrgorcu. Kada to sve dovršimo, onda možemo reći da su Split i Splitsko-dalmatinska županija stali uz bok prometnoj infrastrukturi razvijenog dijela Hrvatske, ali i Europe", naglasio je.
"Nadvožnjak na Širini bit će dug 506 metara. Cijeli zahvat je duljine jedan kilometar, a rekonstruirat će se stari i novi mostovi na rijeci Jadro. Radovi će trajati i ovog ljeta i neće smetati trenutnom prometu, a rok završetaka radova je dvije godine", kazao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
Podsjetimo na kraju, projekt rekonstrukcije širine vrijedan je 137 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za dovršetak radova je dvije godine.