U novom sučeljavanju u HRT-ovoj emisiji gostuju kandidati za splitskog gradonačelnika.
Pozivu su se odazvali: Ante Franić - SDP, Željko Kerum - HGS, Vice Mihanović - HDZ, Jakov Prkić - Pametno za Split i Dalmaciju, Možemo, Nova ljevica, Ivica Puljak - Centar, Branka Ramljak - kandidatkinja grupe birača. Emisiju uređuje i vodi Mislav Togonal.
Započelo je sučeljavanje splitskih kandidata.
Što će kandidati napraviti za budućnost Splita?
Franić: Ja kao budući gradonačelnik donosim iskustvo, obrazovanje, iskustvo u privatnom sektoru. Želim napraviti prvi razvojni iskorak našeg grada, idem u projekte POS-ovih stanova u Hercegovačkoj i na Sirobuji, tu je izlaz u ulaz u luku, treba pomoći umirovljenicima, izgradnja škola, tu su i komunalni projekti. Treba pomoći i turističkim djelatnicima.
Kerum: Da bi se veliki projekti radili, treba imati većinu u Gradskom vijeću. Ako me građani izaberu, prvo ću riješiti Sajam nautike početkom šestog mjeseca te Sajam developera, a potom dolazi Ultra. To je šušur koji nam je potreban. Iza toga idu vrtići, škole i sve ostalo. Sve se to tiče većine u Gradskom vijeću.
Mihanović: Projekata ima puno, izdvojio bih promet i rješavanje pitanja gužvi, tu je i problem parkinga. Povećat ćemo naknadu za prvorođeno dijete na 4 tisuće kuna i uvesti status roditelj-odgajatelj za četvero i više djece.
Prkić: Širenje pješačkih zona, guranje prometa van centra, snižavanje cijene javnog gradskog prijevoza koji u konačnici treba biti besplatan. Sadnja 25 tisuća stabala, uređene zelene površine u svakom kvartu te početak gradnje stanova za najam za mlade obitelji da ne sele van grada. Osim Marjana nemamo zelenih zona.
Puljak: Uvest ćemo komunalni red i temeljito očistiti grad. Treba građanima pomoći da prebrode ovu krizu. Potom ćemo pokrenuti gradnju garaža.
Ramljak je replicirala Puljku: Ovo o garažama, ovo je pitanje bilo i u prethodnom sazivu, vijećnici su to mogli staviti na dnevni red, a nisu. Tko god dođe na čelo Grada, mora tu strategiju donijeti ove godine.
Ramljak: Nova organizacija način i stil rad administracije i gradskih poduzeća. To je preduvjet za sve ostale poslove koji se mogu raditi u Gradu. Ti ljudi uz kvalitetnije upravljanje mogu dati bolje rezultate. Tu je i pitanje završetka ključnih ulica koje čekamo dvadeset godina da se završe.
Problem prometa u gradu Splitu
Kerum: Velika je to priča. Nije samo tema lokalne ceste gdje Grad treba rješavati, županija treba riješiti županijske, a država državne. Trebamo riješiti pitanje ulaza i izlaza iz grada, od Kaštela, preko Solina do Žrnovnice i Omiša. Treba napraviti silazak s autoceste u grad.
Mihanović: U Splitu imamo samo dvije ulice završene u punom profilu, a to su Poljička i Ulica Domovinskog rata. Jednako je važan i izlazak iz gradske luke.
Puljak: Svake godine se ponavljaju iste ulice. HDZ je to imao šanse riješiti u zadnje četiri godine, zašto se to nije riješili?
Mihanović odgovara da su se stvari mogle riješiti, ali da su Puljakovi, kada je trebalo izglasati, da su napustili sjednicu.
Franić: HDZ-u je bitno imati projekte, imati dokumentaciju, a nikada to završiti. Nemaju poslovnu logiku da to završe, ovo su liste želja. Te ceste oni ne mogu završiti. Ja sam u privatnom sektoru, radio sam autocestu prema Pločama, ja to znam riješiti.
Ramljak: Naše građane zanima da im kažemo što mi mislimo učiniti za naše sugrađane da im grad bude bolji.
Puljak: Mi svi obećajemo da ćemo završiti te sve ulice. Hajdemo ih završiti. Hajdemo se dogovoriti, kada bude prva sjednica Gradskog vijeća, hajdemo donijeti sve te odluke jednoglasno.
Prkić: Svi veliki gradovi guraju promet van centra. To će se dogoditi i nama prije ili kasnije. Treba širiti pješačke zone, reorganizacija javnog gradskog prijevoza.
Puljak: Promet u gradskoj luci je veliki problem. To se mora riješiti.
Kerum: Ne može se riješiti pitanje gradske luke bez rješavanja istočne obale. To je najveći čvor. Najbrže i najkvalitetnije je rješenje tunel.
Ramljak: Imamo 110 tisuća automobila u Splitu, a trideset tisuća parkirnih mjesta. Trebalo bi na neki način fokus s automobila prebaciti na pješake, javni prijevoz, biciklističke staze, da na neki način dovedemo u poziciju balansa sve vrste prijevoza.
Franić: Jasno je zašto imamo prometne probleme. Mi u gradskoj vlasti nemamo gradonačelnika i sposobne ljude da provedu projekte. Pravnici napišu natječaj, on se ruši šest, sedam puta i cesta koja je trebala biti gotova za pola godine, ona je gotova za četiri ili pet godina. Donijet ću efikasno upravljanje i dinamiku.
Budućnost Hajduka i obnova stadiona na Poljudu
Mihanović: Hajduk ima svoju Upravu i mišljenja sam da se politika ne treba miješati u vođenje Hajduka. Što se tiče obnove, dokumenti su spremni, aplicirat ćemo na fondove, vrijednost je 150 milijuna kuna, obnovit ćemo krov, instalacije, realizirat ćemo muzej Poljud i tematski park Hajduka. Za Hajduk je najvažnija financijska stabilnost, a rezultati kako budu.
Prkić: Ovo se sve već kotrlja, što govori Mihanović, neovisno o tome tko će postati gradonačelnik. Treba model participativnog upravljanja kao u Hajduku, koristiti i u gradskim poduzećima.
Puljak: Model upravljanja Hajdukom je dobar, treba dati mira i stabilnosti upravi da ostvari sportske rezultate. Politiku treba maknuti iz Hajduka.
Ramljak: Složila bih se da je model "Naš Hajduk" dobar za funkcioniranje kluba. Došli su u vrijeme kada je bilo puno dugova, puno kostura je bilo u ormarima, ali smo kao prvi nadzorni odbor dobro obavili svoj posao. Što se tiče stadiona, imamo mehanizme da to možemo kvalitetno napraviti.
Franić: Moj je stav da vlasništvo obvezuje, grad Split ne može stati sa strane. Treba grad pomoći, želim uvesti transparentne financije kako u Hajduku tako i u gradskim tvrtkama.
Kerum: Treba obnoviti stadion, grad Split bi trebao ostati s 25% plus jedna dionica kao kontrola. Ljudima koji vode klub treba omogućiti bolje poslovanje te komercijalizaciju obnovljenog stadiona. Od prihoda od najma se može puno toga napraviti. S dobrim se prihodom mogu se pokrivati troškovi.
https://www.facebook.com/otvoreno/videos/967649164066670/?__tn__=%2CO-R




