Sve državne službe najavile su nevrijeme na dijelovima Jadrana u nadolazećoj noći, a naši čitatelju uočili su zanimljiv prizor u splitskoj trajektnoj luci. Naime, oko gata Sv. Petra vezani su brojni privatni turistički brodovi, stisnuti jedan uz drugog bez ikakvog razmaka.
8. srpnja 2025. u splitskoj gradskoj luci putnički brod "Kruna mora" potonuo je usred snažnog nevremena, a njegovo izvlačenje iz mora počelo je prije tjedan dana. Incident od 8. srpnja izazvao je niz pomorskih nezgoda, a najteža među njima bio je sudar trajekta "Petar Hektorović" s "Krunom mora", koja je nakon udara potonula.
Pomorska nesreća u Splitu, trajekt udario u katamaran i brod. Jedan brod potonuo
U trenutku nesreće brod je bio privezan uz drugo plovilo, "Voyage", koje je pretrpjelo oštećenja, ali je ostalo plutati. Odmah su aktivirane mjere zaštite okoliša zbog prisutnosti dizelskog goriva – postavljena je trostruka zaštitna barijera, a područje je pod stalnim nadzorom Lučke kapetanije Split. Operaciju izvlačenja vodi tvrtka Krka sub maris.
Reguliranje nakon ljeta?
Bez obzira na najavljeno nevrijeme, naši čitatelji se pitaju kako je uopće moguće da su ovako gusto nanizane brodice nabijene u splitskoj gradskoj luci. Iz Lučke uprave Split tek su nam kratko i neslužbeno kazali da se ova situacija planira regulirati nakon sezone. Detaljniji upit smo poslali Lučkoj upravi Split na službeni e-mail, a odgovor ćemo objaviti po primitku.
Osim toga, legitimno je pitanje ispunjavaju li ovako gusto privezani brodovi sigurnosne mjere kada je u pitanju protupožarna regulacija.
Prije svega se nadamo da Split neće iskusiti nevrijeme kakvo se dogodilo prije 18 dana, te da nikakvih daljnjih incidenata neće biti u najprometnijoj putničkoj luci na našem dijelu Jadrana.

Složena akcija izvlačenje Krune mora
Operaciju izvlačenja broda Kruna mora izvodi tvrtka Krka sub maris, čiji je predstavnik Hrvoje Krstulović pojasnio prošli tjedan:
– Izvodimo radove na vađenju potonulog jedrenjaka "Kruna mora" u gradskoj luci Split. Započeli smo s pripremnim radovima – ronilački pregled i lociranje točaka kuda će se provlačiti brage za podizanje broda. Nakon toga brod ide u Kaštelanski zaljev, u Vranjički bazen Sjeverne luke i vjerojatno ide na demontažu i u deponij – rekao je Krstulović.
Dodao da će ovaj tjedan uslijediti kritični radovi:
– Planira se prokopavanje ispod broda kako bi se mogle postaviti podizne trake, potom se postavljaju 200-tonski air-bagovi radi olakšanja broda, pa ga prebacujemo na platformu. Zatim stiže tegljač koji će brod odvesti u Sjevernu luku. U cijelom procesu sudjeluje desetak ljudi – ronioci, posada, dizaličari… Postoji rizik da bi se u dizanju brod mogao i raspasti. Prva faza je postavljanje bragi, pa air-bagovi. Teško je procijeniti koliko će to trajati – istaknuo je.
Podsjetimo, trajekt "Petar Hektorović" je nakon nesreće zadržan na vezu do završetka tehničkog pregleda i očevida, prema nalogu Hrvatskog registra brodova. Prošlotjedna operacija izvlačenja predstavljala je ključan korak u sanaciji šteta nastalih tijekom ljetnog nevremena i izaziva veliku pažnju građana, ali i stručnih službi.
Odmah nakon potonuća, zbog prisutnosti dizelskog goriva u spremnicima, postavljena je trostruka zaštitna barijera kako bi se spriječilo moguće onečišćenje mora, a Lučka kapetanija Split preuzela je nadzor nad cijelim područjem.
Danas se, uz pomoć dizalica i specijalizirane opreme, brod pokušava podići s morskog dna i premjestiti na suhi vez radi daljnje sanacije.






