U tijeku je II . faza uređenja luke Omiš, projekt vrijedan gotovo 13 milijuna eura. Ukupan iznos bespovratnih sredstava je 6.747.145,91 EUR (50.836.370,93 KN), od kojih je 5.735.074,03 EUR (43.210.915,29 KN) osigurala Europska unija iz Kohezijskog fonda.
Izgradnja luke donosi više od 300 novih metara operativne obale te novo katamaransko pristanište, sezonski vez za 40 nautičkih plovila i uređenje 60 komunalnih vezova. Po završetku ovoga projekta ustrojit će se linija između Postira i Omiša, a nadamo se i brzobrodskoj liniji između Omiša i Splita.
"Luka u Omišu i materijalno je izuzetno vrijedna lokacija jer ona predstavlja jednu od najvećih luka na Jadranu, ali predstavlja i dodatnu prometnu povezanost prema otoku Braču. Uvjerili smo se da radovi idu punom dinamikom i to me posebno raduje" – rekao je župan Blaženko Boban prilikom obilaska radova ranije ove godine.
Dinamikom radova zadovoljan je bio i gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović koji ističe da su ovaj projekt čekali desetljećima te da danas već vide obrise buduće luke čije dovršenje očekujemo u proljeće 2025.
Hrvatska u malome
Za Omiš se može kazati da je zbog reljefnih karakteristika Hrvatska u malome. Ima Dinaru koja se propinje u visine pa tako i most kojim se iz unutrašnjosti stiže tu, a ima i kanjon s rijekom Cetinom koja teče iz Cetinske krajine. Gradić se nalazi na ušću ove rijeke, tamo gdje će izgradnjom prvog povijesnog omiškog porta na otvoreno more isploviti i svaki brod, pogotovo kad se uspostavi veza s otokom Bračom kao i sa Hvarom na relaciji malo južnije od Drvenika do Sućurja na otoku Hvaru...
U galeriji pogledajte kako napreduju radovi.