Izradom idejnog, glavnog i izvedbenog projekta s kompletnim upravnim postupkom rekonstruirat će se državna cesta DC 410 u Splitu od raskrižja s Trondheimskom ulicom do raskrižja s Ulicom slobode u duljini 2,8 kilometara.
Velika je to vijest za Split i njegove stanovnike koji još od izgradnje spomenute dionice nisu doživjeli veće infrastrukturne projekte na istoj.
Procijenjena vrijednost radova je 1.600.000,00 kuna
Napominjemo da za ovaj projekt još uvijek nije okončan postupak javne nabave za uslugu projektiranja. Postupak je u tijeku, a po njegovom okončanju će biti potpisan ugovor s odabranim ponuđačem.
- Procijenjena vrijednost za usluge projektiranja prema Planu nabave Hrvatskih cesta d.o.o. za 2020. godinu je 1.600.000,00 kuna s vremenskim rokom od 18 mjeseci za dovršavanje projektne dokumentacije. Investitor projekta su Hrvatske ceste d.o.o., ali zbog specifičnosti lokacije predmetne dionice (u širem centru grada Splita), projektiranje će se odvijati u suradnji između predstavnika Hrvatskih cesta i odabranog projektanta s predstavnicima grada Splita i svih javnih i komunalnih tvrtki zainteresiranih za ovaj projekt – otkrivaju nam iz Hrvatskih cesta d.o.o te nam u nastavku kazuju da je u ovom trenutku teško znati sve detalje projekta zbog njegove važnosti, obujma posla, ali i zbog pravnih ishođenja lokacijskih i građevinskih dozvola.
- Uskoro se očekuje odabir projektanta, potpisivanje ugovora, a tek nakon toga i početak projektiranja. Budući da se radi o dosta velikom projektu za koji će trebati provesti i upravni postupak ishođenja lokacijske i građevinske dozvole, u ovom trenutku je jako teško precizno znati faze izvođenja ili detalje projekta (početak i kraj radova, obim radova, iznos radova…) – napominju.
Gotovo 50 godina nije bilo značajnijih radova na Poljičkoj cesti
Kolika je važnost ovog projekta za grad podno Marjana dovoljno govori podatak da na spomenutoj prometnici većih infrastrukturnih zahvata nije bilo još od 1970. godine.
- Ovaj projekt je vrlo bitan za Grad Split zbog iznimne važnosti državne ceste DC 410 (Poljička ulica) unutar mreže prometnica grada Splita, a što je posebno izraženo za vrijeme ljetne turističke sezone. Državna cesta DC 410 ujedno je glavna prometnica grada Splita kojom se povezuje autobusni kolodvor, željeznički kolodvor i trajektna luka s ostatkom prometne mreže. Prometnica je izgrađena 1970-ih godina, te od tada do sada nije bilo bitnih građevinskih zahvata na prometnici, a ista je prometno vrlo opterećena s preko 50.000 vozila dnevno – kazuju iz HC-a.
- Potrebno je projektirati i izvesti temeljitu rekonstrukciju predmetne dionice s ciljem podizanja razine sigurnosti i kvalitete odvijanja prometnih tokova za sve sudionike u prometu (vozače, pješake, bicikliste…) – nastavljaju.
Formirat će se nove pješačke i biciklističke staze, rekonstruirat će se autobusna ugibališta...
Velikim infrastrukturnim prometnim pothvatom će se postići niz mjera koje uključuju unificiranje i poboljšanje horizontalnih i vertikalnih elemenata ceste te poprečnog presjeka ceste, rekonstrukciju svih raskrižja (dodavanje traka za lijeve i desne skretače), priključaka i prilaza na trasi, temeljitu obnovu kolničke konstrukcije, popravljanje i dogradnju elemenata odvodnje oborinskih voda, poboljšanje elemenata pješačke komunikacije te izvedba novih elemenata (osigurati pješačku komunikaciju preko državne ceste DC 410 na mjestima intenzivnijih pješačkih tokova, u vidu pješačkih nathodnika ili pothodnika u dogovoru s predstavnicima Grada Splita).
Osim toga radit će se na obnovi postojećih i formiranju novih pješačkih i biciklističkih staza gdje god to prostorne mogućnosti dopuštaju, rekonstruirat će se autobusna ugibališta, izmjestit će se, zaštititi ili predlagati postojeće komunalne instalacije. Izgradit će se nove instalacije u trupu ceste, te nova javna rasvjeta.
Hortikulturno uređenje i dodavanje urbane opreme
Izvest će se nova vertikalna i horizontalna prometna signalizacija, rekonstruirat će se ili će se obnoviti sve postojeće objekte na trasi. Izgradit će se novi objekti za potrebe svih sudionika u prometu. Na kraju vrijedi istaknuti da će se u projekt uvrstiti i hortikulturno uređenje i dodavanje urbane opreme u službi svih sudionika u prometu (vozača, pješaka, biciklista…).
- Kako se u projektu radi o rekonstrukciji dijela državne ceste DC 410 koja se nalazi unutar gusto urbaniziranog dijela grada Splita, mogućnost značajnije korekcije geometrije ceste je sužena. Projektna rješenja će se tražiti unutar postojećih prostornih mogućnosti, te u skladu s važećim prostorno-planskim dokumentima Grada Splita – zaključuju iz Hrvatskih cesta d.o.o.



