Četvrta sjednica Gradskog vijeća Grada Splita započela je jučer u 9 sati ujutro, a nastavlja se i jutros u isto vrijeme.

Na jučerašnjoj sjednici najbitnija stavka bila je usvajanje Proračuna za 2017. godinu s projekcijama za 2018. godinu. S 20 glasova ZA Proračun od 896 milijuna kuna je usvojen.

Jedna od točaka dnevnog reda koja je podigla najviše prašine u javnosti je najava povećanja prireza na maksimalnih 15%, koja je jučerašnjim glasovanjem također prošla.

Ona koja je izazvala dašak optimizma jest povećanje roditeljske naknade za svako treće i četvrto dijete, te besplatni udžbenici od 1. do 4. razreda.

Vijećnici su jučer izglasali i smanjenje vlastitih vijećničkih naknada s 2000 na 1600 kuna, a digle su se ruke i za socijalne mjere.

Sam Proračun digao je podosta buke među vijećnicima, te su ga pojedini iz redova SDP-a nazivali neopreznim, dok su iz stranke Pametno kazivali kako Proračun ne ide u pravom smjeru ka racionalizaciji gradske uprave, administracije i troškova već je riječ o poznatom HDZ-ovom scenariju, a to je “zavlačenje ruku u tuđi džep”. Ipak proračun je s 20 glasova ZA prošao.

Malo obilniju raspravu podigao je i Prijedlog programa javnih potreba o sportu, obzirom da je Proračun za sport podignut za 6 milijuna kuna koje će većinom ići za KK Split i Omladinsku školu HNK Hajduk. Pojedini vijećnici smatrali su kako je novac neravnomjerno raspoređen davajući prednost košarki i nogometu, a zanemarujući ostale pojedinačne i ekipne sportove. Gradonačelnik je taj potez objasnio činjenicom da je sada neolimpijska godina, pa i izdaci koji su se izdvajali za sportaše s medaljama, ove godine nemaju kome ni ići.

Na današnjem dnevnom redu naći će se prijedlozi i rješenja o imenovanju predsjednika, zamjenika predsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća Grada Splita, te godišnji izvještaji o poslovanju gradskih tvrtki. Bit će riječi i o izvršenju Programa socijalne skrbi, kao i o javnim potrebama u kulturi, te izvješćima kulturnih institucija u Gradu Splitu.

09:09 Oporba se povlači, pa i vraća u vijećnicu zbog optužbi da je policija prijavila predsjedavajućeg Šundova zbog kaznenog djela, točnije zbog toga što je, navode, kao lažni vojni invalid oštetio državu za nekoliko stotina tisuća kuna.

Šundov ne otvara sjednicu već traži očitovanje oporbe o izlasku iz vijećnice.

– Ja sam Jure Šundov, umirovljeni brigadir Hrvatske vojske. Znam tko sam i gdje sam. Kad bi se u ovoj državi osuđivalo po novinskim člancima i na temelju novinara koji kopaju po policiji, bilo bi malo ljudi na slobodi. Ono što ja mogu reći je da sam ovdje odradio kao vijećnik 4 godine, kao zamjenik gradonačelnika splitska javnost je vidjela kako radim. U ratu sam se uključio ’90. godine i moj ratni put je na stranicama Ministarstva branitelja. Nemam namjeru dopustiti nikome da mi sudi, može mi suditi samo sud RH. Nemam moralnu obvezu na temelju Indexa davati izjave, a ni ostavke. Da je policija nešto istraživala, dala bi punu informaciju. Želite me optužiti bez optužnice. Ja nisam dobio ništa ni od koje nadležne institucije. Smjenu tražiti na temelju novinskog članka iz Indexa… nek on objasni jer ja očito ne znam o čemu se radi. Dopuštam vam da stavite tu točku na dnevni red pa glasujte o istoj- kazao je Šundov.

Jakov Prkić (Pametno) uzima riječ i traži da se Šundov izjasni je li istina da je policija podnijela prijavu, on izbjegava konkretan odgovor govoreći vijećnicima kako nisu suci, ali im predlaže uvrštavanje te točke na dnevni red.

Obzirom da je Prkić ispočetka tražio da iz moralnih razloga Šundov podnese ostavku, a on to nije učinio, skupili su dovoljno potpisa za zahtjev za razrješenjem predsjedavajućeg Gradskog vijeća.

Razrješenje Šundova traže MOST, Pametno, te Markić i Kotur iz SDP-a. Batarelo ne potpisuje jer smatra da je to povreda Poslovnika obzirom da je sjednica započela jučer.

09:18 Domagoj Maroević u ime HDZ-a traži stanku od 5 minuta.

09:45 Šundov se vraća nakon stanke.  -Nije po Poslovniku da se može mijenjati dnevni red, međutim obzirom da imamo zahtjev 13 vijećnika o razrješenju predsjedavajućeg Gradskog vijeća, ja bih htio da se to uvrsti u dnevni red. Bez obzira na to, želimo da Vijeće prihvati ovu točku. Kada to usvojimo, stavit ćemo i ovaj zahtjev u sjednicu.

– Želim da glasujete o uvrštavanju ove točke na dnevni red. Nema posljedica zbog kršenja Poslovnika ukoliko vijećnici žele uvrstiti ovu točku na dnevni red- kazuje Šundov.

09:51 Šundov stavlja na glasovanje zahtjev za razrješenje predsjedavajućeg kako bi se ova točka uvrstila u dnevni red. 31 ZA i 1 PROTIV. Protiv je bio samo Prljević.

Škorić (HDZ) replicira Prkiću na upornom iniciranju istinitosti. – U ovoj zemlji zna se tko procjenjuje i tko donosi sud. Špekulacije na temelju medijskih natpisa je neprihvatljiva. Na temelju političkih ocjena ne možemo raspravljati na Gradskom vijeću.

Prkić mu odgovara da ih ne zanima jesu li navodi točni, niti oni osuđuju. – Nas samo zanima je li predsjednik Vijeća ta osoba protiv koje  je podnesena prijava ili nije- kazao mu je Prkić.

Blažević (HSLS) navodi kako će dati podršku Šundovu.

10:00 Kerum (HGS) traži da se točka stavi na glasovanje, i da se krene s poslom.

Zahtjev ide u glasovanje. Za razrješenje je glasovalo 13 vijećnika iz redova MOST-a i Pametnog, te Kotur iz SDP-a.

Započinje imenovanje predsjednika, zamjenika predsjednika i članova radnih tijela Gradskog vijeća Grada Splita. Svi vijećnici jednoglasno glasaju za imenovanje predloženih na sve funkcije radnih tijela.

Izabrane predsjednike i zamjenike predsjednika, te članove pojedinih Odbora i komisija možete pronaći ovdje

10:17 Do sad su prihvaćeni svi prijedlozi za imenovanje članova i predsjednika, te zamjenika predsjednika u odborima za rad s nacionalnim manjinama, odboru za proračun i financije, odbor za statut i poslovnik, međunarodnu suradnju i iseljeništvo, itd.

10:25 U Vijeće za davanje koncesijskih odobrenja za obavljanje djelatnosti na pomorskom
dobru imenuju se:
1. DUJE SUČIĆ – predstavnik Grada Splita, za predsjednika
2. DAVOR GRČIĆ – predstavnik Grada Splita, za člana
3, JAKOV PRKIĆ – predstavnik Grada Splita, za člana
4. STIPE ČOGELJA – predstavnik Upravnog odjela za turizam ipomorstvo
Splitsko – dalmatinske županije, za člana

Na red je došao i Prijedlog odluke o obavljanju komunalnih djelatnosti na temelju pisanog ugovora.

-Ti postupci se provode po postupku javne nabave, tako da tu neće biti većih problema- kazao je Vela. Ovom odlukom se preporuča Gradonačelniku i Upravnom odjelu za komunalno gospodarstvo i redarstvo da, u postupku odabira najpovoljnijeg ponuditelja za obavljanje komunalnih djelatnosti ispita mogućnost provedbe postupka sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

– Gradonačelnik ima pravo produljiti ugovor sve dok se ne dobije izvoditelj redovnog održavanja po provedenom postupku javne nabave- pojasnio je Vela. Obzirom da nije bilo Proračuna, nije bilo moguće ni krenuti u postupak javne nabave.

Vijećnici jednoglasno biraju ovaj Prijedlog odluke.

10:45 Vijećnici su glasovali i za suglasnost gradonačelniku da se do 31. prosinca okonča postupak javne nabave.

Na red je došao i Prijedlog odluke o dopuni Odluke o agrotehničkim mjerama za određivanje i održavanje poljoprivrednih rudina kojeg je predstavio pročelnik Damir Babić.

10:51 Komunalni redari su ovlašteni djelovati samo na javnim površinama, međutim odluka o agrotehničkim mjerama omogućava djelovanje na privatnim površinama koje su definirane prema zakonu o poljoprivrednom zemljištu. U skladu s propisima će se omogućiti poljoprivrednom redarstvu propisno djelovanje na privatnim površinama s aspekta potencijalne opasnosti ugroze od požara.

Osoba ovlaštena za propisane mjere mora izdati mišljenje u roku od 8 dana, amandman je koji je dao Markić iz SDP-a. Taj amandman se uvažava i uključit će se i u sastavni dio Odluke.

Ovaj prijedlog je usvojen jednoglasno.

Ostale Prijedloge odluka kao i njihova objašnjenja možete pronaći ovdje.

O novim projektima ili onim postojećima, te o ITU mehanizmima progovorio je savjetnik gradonačelnika Krešimir Budiša.

-Što se tiče ITU mehanizama, nismo imali spremnih projekata. Moramo razmišljati o  nabavci novih autobusa za Promet Split, imamo jako puno novca za rješavanje vojno ili industrijski uništenih područja, Dračevac je primjer toga. Naglasak je da se Promet Split u nekoj fazi premjesti i to su neki od projekata koje moramo riješiti- kazao je Budiša.

11:20 Vijećnici će raspravljati o izvještaju o izvršenju Proračuna za 2016. godinu.

Preneseni manjak u Gradu Splitu bio je 90 milijuna kuna,a obzirom da je tijekom 2016. godine ostvaren i prihod, u ovu godinu Grad Split ulazi s manjkom od 74 milijuna kuna.

Prijedlog izvještaja nije prošao jer je glasovalo 13 vijećnika.

11:30 Polugodišnji izvještaj za vrijeme državne povjerenice Branke Ramljak stavljen je na dnevni red. Riječ je o prihodima, rashodima, primicima i izdacima.

Kraj ovog polugodišta je dočekan s 30 milijuna kuna viška prihoda, kazali su izvijestitelji.

Čupić otvara raspravu i zahtijeva transparentnost, odnosno da se na web stranici Grada objavi lista dužnika.

– Što je bivša vlast pričala kada je govorila da je realan proračun od milijardu i 200 milijuna kuna? Pročelnica je hodala okolo i govorila kako je to realna cifra, samo me zanima gdje je tih 200 milijuna kuna i na što su ih onda trošili?- upitao se Čupić.

Batarelo odgovara na repliku. – Sva su potraživanja nastala u vremenu prije. Još od 2009. godine. Ovo su neosnovane prozivke prema profesionalcima koji su uredno obavljali svoje poslove. Ili ćemo primijeniti odluku iz 2015. godine ili ćemo donijeti novu odluku kojom ćemo obavezati gradonačelnika da jednom godišnje raščišćava knjige.

11:46 Prijedlog polugodišnjeg izvještaja o ostvarenju prihoda i primitaka i izvršenju rashoda i izdataka Grada Splita od 1. do 6. mjeseca 2017. godine je usvojen. Izvještaj se prima k znanju.

Na redu je godišnji izvještaj o poslovanju komunalnog trgovačkog društva “Parkovi i nasadi d.o.o. Split” u 2016. godini.

12:00 Urlić (Pametno) postavlja pitanja u vezi Parkova i nasada.

– Prije vašeg mandata je tvrtka poslovala s gubitkom, vidim da sada poslujete u dobiti. Zeleni katastar bi trebao omogućiti bolji uvid građanima gdje se što nalazi i kakvo je održavanje zelene površine, što s tim? Koja je cijena vode koju Parkovi i nasadi plaćaju?- upitao je Urlić.

Zoran Barac, direktor Parkova i nasada je kazao kako su svojim radom otprilike nulirali gubitke koje je tvrtka imala.  -Svaka godina je u značajnom plusu otkad sam ja na čelu. Unatoč lošim financijama potrudili smo se imati unutarnju dinamiku, kupovali i strojeve i vozila. Zeleni katastar je najavljen jer je uistinu potreban našemu gradu. Negdje je došao do 70%, a donijeli smo i strategiju hortikulturnog razvoja Grada Splita koja će uskoro biti predstavljena. Što se troška vode tiče ovisi od godine do godine. Godišnje plaćamo oko milijun kuna, a cijena vode je poljoprivredna – odgovorio je na pitanja Barac.

Godišnji izvještaj o poslovanju Parkova i nasada je primljen k znanju i usvojen.

Otkup zemlje za proširenje groblja pitanje je koje zanima vijećnika Pametnog, Prkića. Otkupom veće količine zemlje, mogli bi imati veću ponudu, pa i manju cijenu? Znam da je to dužnost Grada, ali me zanima bi li to možda utjecalo na smanjenje cijena?

12:05 Predstavlja se i godišnji izvještaj komunalnog trgovačkog društva “Lovrinac d.o.o.”.

– Direktor Lovrinca Petar Bilobrk je kazao da je cijena u Splitu najjeftinija u cijeloj Hrvatskoj. Ona iznosi 523 kune po kvadratu.  – Što se cijena grobnice tiče, one variraju o njihovoj veličini. Držimo cijenu grobnih mjesta i mislim da tako idemo u korist naših građana. Kada će se i hoće li se to riješiti, ja nemam odgovor. Lovrinac prilikom sahrane vrši iskop grobnog mjesta, a to košta oko 1300 kuna. Gradu je dužnost osigurati ukop, a sve ostalo nije naša dužnost. Cijene su jedinstvene već 20 godina- kazao je Bilobrk.

Izvještaj je primljen na znanje.

Predstavlja se i godišnji izvještaj tvrtke “Splitska obala”, na pitanja vijećnika odgovara direktor Perislav Bonačić.

Prkić (Pametno) i Čikotić ( Most) smatraju da se treba načiniti analiza ovog trgovačkog društva, a ako treba i ukinuti ga jer smatraju da se ništa time ne bi izgubilo, a njegove ovlasti lako bi se prebacile na druge gradske tvrtke.

12:20 Bonačić odgovara vijećnicima. – Spasioci su pod Crvenim križem jer je to odluka Grada. Parking na Bačvicama je bio pod nama, a poslije je pripao Split parkingu kao i ostali parkinzi. Po odluci gradonačelnika Baldasara, parking više nismo mogli zadržati- kazao je Bonačić.

– Nadam se da ćemo postići dogovor o bočnom privezivanju brodova. Prihod Zapadne obale je oko 3 milijuna kuna, a ako bi išli krmom zaradili bi zasigurno više. Sve uz dogovor sa Gradom i Županijom. Što se samih Firula tiče je problem što mi samo uređujemo plaže, a nemamo ovlasti preuređenja. Što se rasvjete tiče, opet ponavljam da takve ovlasti nemamo, ali podržavam ideju i uz dogovor s Gradom i Županijom možemo puno postići i na Zapadnoj obali.

Šundov napominje da će jedan dio Zapadne obale zasigurno ići za nautički turizam, pa će i prihod biti veći.

I ovaj izvještaj prima se na znanje.

12:49 Na red dolazi i izvještaj “Čistoće”. Direktor Miroslav Delić će odgovarati na pitanja vijećnika.

– Broj radnika je ispod 300, uspoređujući s drugima je ispod svih kriterija, to znači da imamo  jednog radnika na 1000 stanovnika. Ostvarujemo dobit jer znamo koji radnik što radi u svakom trenutku. Nemamo pričuve, a imamo sustav nagrađivanja i kažnjavanja. Stopa bolovanja kod nas je 2,5%. Sustav simulacija i kažnjavanja nas košta oko milijun i sto tisuća kuna. Čistoća je uspješna, ali puno i radimo. Broja radnika se mora povećati, to je sigurno. Povećala se količina smeća za preko 30%, i u idućoj godini s ovim opsegom posla moramo i povećati broj radnika pa makar za 10- kazao je Delić.

– Prosječna plaća od 7000 kuna je mala, kazao je Delić, te naveo kako bi volio da i ostale komunalne tvrtke imaju veće plaće,ali on govorim o svojoj tvrtci i to je razlog putem koje tvrtka mora ići kako bi dobro funkcionirala.

-Fama oko plaća u Čistoći je jednostavna- ako netko radi,imat će veću plaću, ako ne radi-neće – kazao je Delić.

O sredstvima na računu je kazao kako imaju dvije opcije- neracionalno trošenje ili prikazati i sačuvati sredstva kao dobit. Delić navodi kako nemaju gdje postaviti mobilna reciklažna dvorišta u koja su uložena materijalna sredstva. Problem je što nemamo infrastrukturu.

O marketingu je kazao kako  je potrošeno oko 800.000 kuna u protekloj godini, a koliko će uspjeha imati ove godine ovisi isključivo o njima. O tome uveliko ovisi i svijest građana. Moraju doći i do kotara kako bi  tamo postavili kontejnere za reciklažu, odnosno reciklažna dvorišta.

– U Slatini je problem jer su tražili da se dio spremnika makne. Na takve situacije ne možemo utjecati. Nama je najlakše dovesti kontejnere, ali nam to netko treba odobriti- kazao je Delić.

Delić je još jednom kazao kako je veliki problem pronalazak zemljišta za postavljanje reciklažnih dvorišta, a taj dio je u nadležnosti Grada Splita.

Izvještaj o poslovanju tvrtke Čistoća je primljen na znanje s 14 glasova ZA.

12:52 Slijedi stanka

13: 38 Vijećnici su se vratili sa stanke, Šundov nastavlja sjednicu Gradskog vijeća.

Na redu je izvještaj poslovanja tvrtke “Stano-uprava”. Na pitanja će odgovarati direktor Marko Šundov.

-Ne oglašavate poslove na oglasnim pločama svoje tvrtke, pa me zanima ima li napretka?- jedno je od pitanja koje je postavila Marijana Puljak.

Markić (SDP) je napomenuo da pojedine zgrade nemaju dizala, pa upitao može li se krenuti putem nekih EU fondova da se u zgrade ugrade dizala.

Šundov je započeo odgovarati na pitanja vijećnika. – Raspolažemo s 2166 objekata, odnosno 3000 stambenih jedinica. Što se tiče broja zaposlenih, vidljiv je porast zaposlenih jer smo primijetili da je prisutna podkapacitiranost s kadrovima. Očekujemo odljev 5-7 zaposlenika u mirovinu, pa s pametnim uvođenjem novog kadra omogućavamo da tvrtka bude konkurentna. Cilj nam je biti konkurentni kroz uslugu i proizvod. Mi smo prisiljeni preuzimati objekte koje troškovno ne bi htjeli, to su stari objekti. Što se dodjele poslova tiče istina je to što ste rekli, i ja sam zatekao takvu situaciju. Što se samog poslovanja tiče, ipak mislim da je transparentno i na tome radimo. Krenuli smo u snažnije aktivnosti energetske učinkovitosti objekta, pa čak mogu reći i da smo prisiljeni krenuti u tom smjeru. Sredstva EU zahtijevaju mukotrpan rad i analizu, treba se raditi kvalitetno i studiozno. Imamo ogroman potencijal i možemo podići gospodarsku aktivnost Grada na veću razinu. Pokrenuli smo inicijativu za dizala nedavno, tu je bila zapravo pravna zavrzlama. Nakon što je zakonski to regulirano, krenuli smo u realizaciju ovog projekta- kazao je Šundov.

Izvještaj o poslovanju Stano-uprave je primljen na znanje s 18 glasova za, 12 protiv i 2 suzdržana.

14:03 Na redu je izvještaj poslovanja Vodovoda i kanalizacije, a na pitanja će odgovarati direktor Drago Davidović.

– Što se cijene vode za Parkove i nasade tiče, oni spadaju u drugu kategoriju odnosno poljoprivrednu kategoriju i cijena kao takva je oko 13 kuna. Što se tiče filtracije vode, to je nešto što se ne može predvidjeti obzirom da se tijekom godine javlja i do 15 puta. Povećanje tih parametara nije utjecalo na ispravnost vode. Mi smo poduzeli određene mjere, konzultirali stručnjake i definirali što nam treba. Obzirom na protok vode, definirali smo da nam treba membranska filtracija. Za takvo nešto potreban je pilot projekt s jednom od tvrtki. To će se dogoditi kroz mjesec dana kada ponovno dođe do povećanja pojedinih parametara- kazao je Davidović.

– Kolektivni ugovor kazuje da radnik može dvije godine prije mirovine sporazumno tražiti raskid ugovora,a to su radnici koji već imaju dovoljnu starosnu dob, a rade teške fizičke poslove. Dobra je stvar da takve osobe isplatimo, umjesto da ih plaćamo još dvije godine, a oni ne mogu raditi kako spada- kazao je Davidović, te nastavio odgovarati na rashode i troškove od 50 milijuna kuna za koje je upitala Ivana Ninčević Lesandrić.

– O tim rashodima nemam saznanja, u to vrijeme ja nisam bio direktor. Mogu reći da su to troškovi održavanja, ali nagađam. U toku dana mogu poslati kompletan izvještaj- kazao je Davidović.

Godišnji izvještaj Vodovoda i kanalizacije je primljen na znanje sa 18 glasova ZA, 7 PROTIV i 4 SUZDRŽANA.

14:33 Na redu je poslovanje Prometa d.o.o. Split, na pitanja će odgovarati direktor Tomislav Vojnović.

Ovaj dio izvještaja izazvao je do sad najviše pitanja.

Sani Mardešić ( Pametno) upozorio je na visoku cijenu karata, te ih usporedio s cijenama karata u Zagrebu. Osvrnuo se i na velike gužve na izdavanju pokaznih iskaznica, pa i o informacijama o polasku i odlasku buseva na displayu na autobusnim stanicama.

11,2 milijuna kuna dobitka je pitanje koje zanima Tonćija Blaževića.

– Prometom se moramo ozbiljno pozabaviti. Sramota je i da se karte ne kupuju preko interneta, morate se potruditi oko toga, jednako kao i displayevima iako znamo da je to u sudskom procesu.

14:45 Vojnović je preuzeo riječ. – Dobrodošla je inicijativa o smanjenju cijena i usporedba sa ZET-om. Pozivam vas da mi podnesete te analize, pa da zajedno poradimo na istoj. Što se ticketinga tiče ( display) mi smo s njima u sporu, odnosno na sudu već dugi niz godina. U ovoj godini će biti održano iduće ročište, smatram da smo u dobroj poziciji i smatram da je njihova krivica što to nije uvedeno. Ticketing nam puno pogoršava situaciju u firmi, od prodaje putem interneta, zvučnih obavijesti, prodaje karata, informacije putnicima na stanici- za takvo što je cijena 10-15 milijuna kuna plus stalna nadogradnja. To je nužno, a ujedno je i razlog zašto ne možemo donositi prave odluke jer nam je sistem izvještavanja na niskoj tehnološkoj razini- kazao je Vojnović.

Svaka promjena cijene mora biti donesena od strane Skupštine.

– Red na pokaznim kartama je uvijek najveći kada počinje školska godina. U samo dva dana došli smo do smanjenja gužvi, a očekujemo još jednu navalu u 10. mjesecu, ali smo raspored sada podijelili. Ako govorimo o manjku ljudi, manjak je samo u tim danima od 1. do 10. u mjesecu, a narednih dana ih je i višak. Ukoliko je netko na bolovanju, stvaraju se gužve, ali definitivno moramo poraditi na ovoj problematici- kazao je direktor Prometa i prihvatio odgovornost za ovaj propust.

O dobiti od 11 milijuna kuna direktor je kazao da je u odnosu na 2015. godinu to veliki pomak obzirom da je dug bio podosta velik. Taj gubitak se odnosi na spor Prometa i Kosmosa,  a to je u 2016. godini prebačeno na Grad Split.

O jednodnevnim,petodnevnim ili trodnevnim kartama koje imaju gotovo svi europski gradovi Vojnović je kazao kako je to odluka koju donosi Skupština.

Izvještaj poslovanja Prometa primljen je na znanje sa 16 vijećnika ZA, 4 PROTIV i 4 SUZDRŽANA.

15:05 Na redu je izvještaj poslovanja Split-parkinga, odgovore će dati Marko Bartulić.

– Što se tiče dobiti, tvrtka je preuzeta u 3. mjesecu, a s radom započinje u svibnju. Dobit o kojoj pričamo je u zadnja četiri mjeseca, nije riječ o naslijeđenom novcu. Mi ne možemo mijenjati odluke o zonama, gratis zonama i naplati. Moramo napomenuti i polusatnu naplatu ispred FINA-e, dakle moguće je i to, ali to su sve razni modeli upravljanja o kojima moramo raspravljati na sljedećim sjednicama.

– Imamo puno upita građana da ne mogu zakupiti godišnje, polugodišnje i tjedne karte. Mi to ne možemo jer tu uslugu nemamo u ponudi. Moramo je, dakle, ovdje izglasati kako ne bi bilo problema s poreznom- kazao je Bartulić.

– O učitavanju LPR-a, odnosno novog sustava imamo 4 milijuna kuna bolju naplatu, dakle vjerujte mi da je učinkovit i da je sto posto u funkciji.

– Stanar kad zakupi parkirno mjesto tu se nitko drugi ne može parkirati. Ako uzmete u obzir da su garaže do 120 mjesta u prosjeku potpuno popunjene, osim njih par, doći ćete do izračuna da je ta cijena od 200 i nešto kuna puno manja u odnosu na ostatak Hrvatske – kazao je Bartulić.

Prokomentirao je i pitanje Marijane Puljak o zapošljavanju, pa je kazao kako su svi savjetnici zaposleni isključivo njegovim odabirom, a ne na nagovor Gradske uprave.

18 ZA, 4 PROTIV I 5 SUZDRŽANIH je primilo na znanje Izvješće “Split parkinga” u 2016. godini.

15:28 Marina Rančić govorit će o izvještaju trgovačkog društva Spalatum D.M.C. d.o.o. u 2016. godini.

Pauk (MOST)  je replicirao na raspravu koju je pokrenula Puljak kako spomenutu tvrtku treba ugasiti obzirom da “krade posao drugim privatnim tvrtkama” riječima: “Krade li ova tvrtka posao vašem vjenčanom kumu?”

– Potraživanja koja su navedena su većinom vezana za sportske klubove, odnosno prijevoz sportskih klubova- kazala je Rančić te odgovorila na pitanje Puljak o smislu postojanja ove tvrtke kazavši da firma posluje u dobiti, u potpunosti odrađuje svoje projekte…

– Grad želi voditi računa o manifestacijama bitnim za njega, o smislu našeg postojanja ja neću odgovarati- kazala je direktorica.

Izvještaj poslovanja spomenute tvrtke je primljen na znanje sa 16 vijećnika ZA, 6 PROTIV i 4 SUZDRŽANA.

15:47 Na redu su Izvješća o izvršenju Programa javnih potreba u kulturi u 2016. godini s izvješćima o radu ustanova u kulturi.

Vijećnici primaju na znanje izvješća splitskih muzeja, kazališta i kulturnih ustanova Grada Splita. Rasprave o prošlogodišnjim izvješćima nema.

16:05 – S 19 za i 10 glasova protiv prihvaćen je izvještaj ravnatelja Roberta Koharavića o radu Javne ustanove za upravljanje Park šumom Marjan.

Odložila se rasprava o točki br 34.11. vezano uz Multimedijalni kulturni centar Split zbog necjelovitosti izvješća.

Predijelog izvješća o radu Centra za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata za 2016. godinu prošao je s 22 glasa za, 5 protiv i jednim suzdržanim glasaom.

Raspravu o izvješću za kulturu u 2016. godini otvorio je Tonći Blažević. Pitao je što je 35 tisuća kuna koje je KUD Borodosplit dobio za nastup u Norveškoj, a koje se nije realiziralo.

Siniša Kuko, pročelnik Službe za kulturu, odgovorio je da se konzultirao oko 35 tisuća kuna koje je dobio KUD Brodosplit za odlazak u Trodnheim, a u  konačnici je otišao u Vatikan. Kuko je rekao da su se konultirali s Vijećem za kulturi koje je odobrilo prenamjenu.

Izvješće je prihvaćeno s 23 glasa za, 2 protiv i 3 suzdržana.

Uslijedilo je izvješće o izvršenju Programa javnih potreba u predškolskom odgoju u 2016. godini s izviješćima o radu ustanova u predškolskom odgoju.

Prva je u vijećnicu ušla ravnateljica dječjeg vrtića Cvit Meditarana Split. Izvještaj je prihvaćen s 25 glasova za. Izvješća su prošla i za vrtiće Grigor Vitez, Marjan i Radost Split.

16:53 – Prijedlog izvješća o izvršenju Programa javnih potreba u obrazovanju i tehničkoj kulturi za 2016. godinu primljen je na zdanje s 19 glasova ZA i 6 suzdržanih.

Za prijedlog izvješća o izvršenju Programa javnih potreba u športu u 2016. godini s Izvješćem o radu Javne ustanove “Športski objekti” glasovalo je 18 vijećnika za, 6 protiv i jednan suzdržan.

17:03 – Na red je došla točka broj 40 – prijedlog zaključka o usvajanju Izvješća o stanju provedbe Provedbenog plana unapređenja zaštite od požara za područje Grada Splita u 2016. godini. Izvjestitelj je Filip Butorović, pročelnik Službe za mjesnu samoupravu, zaštitu i spašavanje.

Za raspravu se javila Marijana Puljak. Dala je komentar na 4 točke koji slijede.

– Prema informacijama koje imam, planovi za 2017. trebali bi pričekati akcijski plan povjerenstva. Upitno je je li dokument procjene opasnosti od požara donesen na temelju suglasnosti vatrogasaca. Predlažem da se ovim ne ide naprijed dok se ne donese nova procjena ugroženosti grada Splita od požara. Za to će biti potrebno nekoliko mjeseci. Planovi bi trebali biti usklađeni s novom procjenom opasnosti.

Renato Čupić je rekao da je prilično prazna vijećnica s obzirom na ozbiljnost teme.

Jure Šundov dao je primjedbu da će se svakako napraviti nova procjena, a da se vijećnici trebaju usredotočiti na izvješće za 2016. godinu

Pročelnik Butorović rekao je da je JVP Split jedni ustrojio Preventivno operativni odjel. Butorović je rekao da je procjena posljednja usvojena 2014. godine i da je važeća 5 godina. Potrebno je više od 3 mjeseca da se procjena napravi – kazao je.

Izvješće je prošlo s 20 glasova za i 6 suzdržanih.

17:30 – Prijedlog zaključka o usvajanju Izvješća o stanju zaštite od požara na području Grada Splita u 2016. godini usvojen je s 19 glasova za i 9 suzdržanih.

Prijedlog provedbenog plana unapređenja zaštite od požara za područje Grada Splita za 2017. godinu obrazložio je Filip Butorović.

Marijana Puljak rekla je da procjena opasnosti od požara mora proći odobrenja Vatrogasne zajednice, a postoje indicije da se to nije dogodilo. Predložila je mišljenje tijela Vatrogasne zajednice da potvrde ili opovrgnu da su dali odobrenje. Ako tog odobrenja nije bilo predložila je izradu nove procjene do kraja aktualne godine.

Pročelnik je odgovorio da da su svi materijali koje šalje na Vijeće u skladu sa zakonom. Rekao da suglasnost može donijeti za 5 minuta. Predsjednik komisije za izdavanje mišljenja za navedenu procjenu. g. Ružić je rekao da je procjena bila legalna jer je morala proći mišljenje Policijske uprave koje se dostavlja nakon mišljenja Vatrogasne zajednice. Komisija je glasovala 4-2. Tek nakon pozitivnog mišljenja policije može ići na Gradsko vijeće.

Prijedog je prihvaćen s 23 glasa za, 3 protiv i 3 suzdržana.

Prihvaćen je i prijedlog zaključka o usklađivanju Plana zaštite od požara Grada Splita u 2017. godini.

17:38 – Uslijedio je prijedlog zaključka o ukidanju statusa javnog dobra na novoformiranim čest.zem. 9945/11 pov. 243 m2 i čest.zem. 9945/12 pov. 71 m2 (obje nastale od osnovne čest.zem. 9945/5), K.O. Split na predjelu Žnjan.

Prihvaćen je s 30 glasova za, jednoglasno.

Jednoglasno su prihvaćeni i prijedlog zaključka o ukidanju statusa javnog dobra na čest.zem.1040/52 pov.28.m² i čest zem. 1040/53 pov 14 m², obje K.O. Split na predjelu GK Žnjan u Splitu i prijedlog zaključka o ukidanju statusa javnog dobra na čest.zem. 10001/4 pov. 28 m² (katastarske oznake čest.zem.13649/3 K.O. Split, na predjelu gradskog kotara Mejaši u Splitu.

17:47 – Jednoglasno ili većinom glasova prihvaćan su točke:

47) Prijedlog zaključka o raspisivanju natječaja za prodaju građevinskog zemljišta na predjelu Meje u Splitu

48) Prijedlog zaključka o odricanju prava prvokupa za dio čest.zgr. 957/15 Z.U. 15036 K.O. Split, u naravi stan površine 39,09 m2 označen brojem 1 na visokom prizemlju zgrade u Splitu na adresi Marmontova 5

49) Prijedlog zaključka o odricanju prava prvokupa za dio čest.zgr. 3239/2 Z.U. 5114 K.O. Split, u naravi stan površine 69,40 m2 označen brojem 17 na I. katu zgrade u Splitu na adresi Trg Mihovila Pavlinovića 8

50) Prijedlog zaključka o utvrđivanju Osnovnog programskog i financijskog okvira za rad Gradskoga kazališta lutaka Split za razdoblje od 2018. do 2021. godine

51) Prijedlog zaključka o utvrđivanju Osnovnog programskog i financijskog okvira za rad Hrvatskog narodnog kazališta za razdoblje od 2018. do 2021. godine

52) Prijedlog rješenja o izmjeni Rješenja o osnivanju, imenovanju, sastavu, djelokrugu i načinu rada Partnerskog vijeća za Urbanu aglomeraciju Split

53) Prijedlog rješenja o izmjeni Rješenja o osnivanju, imenovanju, sastavu, djelokrugu i načinu rada Koordinacijskog vijeća za Urbanu aglomeraciju Split

17:51 – Otvorena je rasprava na 54. točku dnevnog reda “Prijedlog zaključka o prihvaćanju Financijskog izvješća K.K. Split s.d.d. Split za 2016. godinu s Izvješćem neovisnog revizora”.

Raspravu je otvorio Ante Zoričić.

– Ispred nas je nalaz revizije. Izdvojit ću samo jednu rečenicu:

Bez stalne pomoći Grada Splita ili strateškog partnera, društvo ne bi moglo poslovati u granicama sadašnjih okvira. Upitao koliko će drugi sportovi i klubovi tuđe grijehe prošlosti.

Tomislav Prljević je replicirao da KK Split nije samo sportski klub nego vlasništvo Grada. Grad mora prihvatiti odgovornost za sve obveze, to je zakonska obveza. Je li riječ o KK Split, Hajduku, ustanovi, Grad mora konsolidirati društva ili da ih se šalje u stečaj. Pošto smo prije 2 godine donijeli odluku o dokapitalizaciju društva, već smo donijeli smjer. Jednoglasno smo to izglasali i ovo je dio tog plana.

Zoričić je rekao da je shvatio da je samo nebo granica.

Prljević je rekao da se radi o gornjem iznosu na omladinski pogon, a to je 3 milijuna kuna. Stoga nebo nije granica.

Kredit klub može vraćati na minimalno 9 godine, kraće razdoblje klub ne bi izdržao.

Pročelnik za sport Grada Splita, Hrvoje Akrap, rekao je da je KK Split jedini u Hrvatskoj koji ima tri titule europskog prvaka. Mislim da je dužnost svih gradskih uprava da prate tu odluku. Ne možemo davati novce za plaće niti druge troškove, već samo za omladinsku školu. Da su igrači ostali u klubu danas bi KK Split vrijedio mnogo više. Na temelju odlike iz 2015. godine trebaju se donositi i druge odluke.

17:51 – Otvorena je rasprava na 54. točku dnevnog reda “Prijedlog zaključka o prihvaćanju Financijskog izvješća K.K. Split s.d.d. Split za 2016. godinu s Izvješćem neovisnog revizora”.

Raspravu je otvorio Ante Zoričić.

– Ispred nas je nalaz revizije. Izdvojit ću samo jednu rečenicu:

Bez stalne pomoći Grada Splita ili strateškog partnera, društvo ne bi moglo poslovati u granicama sadašnjih okvira. Upitao koliko će drugi sportovi i klubovi tuđe grijehe prošlosti.

Tomislav Prljević je replicirao da KK Split nije samo sportski klub nego vlasništvo Grada. Grad mora prihvatiti odgovornost za sve obveze, to je zakonska obveza. Je li riječ o KK Split, Hajduku, ustanovi, Grad mora konsolidirati društva ili da ih se šalje u stečaj. Pošto smo prije 2 godine donijeli odluku o dokapitalizaciju društva, već smo donijeli smjer. Jednoglasno smo to izglasali i ovo je dio tog plana.

Zoričić je rekao da je shvatio da je samo nebo granica.

Prljević je rekao da se radi o gornjem iznosu na omladinski pogon, a to je 3 milijuna kuna. Stoga nebo nije granica- zaključio je.

Kredit klub može vraćati na minimalno 9 godine, kraće razdoblje klub ne bi izdržao – rekao je DOmagoj Maroević.

Pročelnik za sport Grada Splita, Hrvoje Akrap, rekao je da je KK Split jedini u Hrvatskoj koji ima tri titule europskog prvaka. Mislim da je dužnost svih gradskih uprava da prate tu odluku. Ne možemo davati novce za plaće niti druge troškove, već samo za omladinsku školu. Da su igrači ostali u klubu danas bi KK Split vrijedio mnogo više. Na temelju odlike iz 2015. godine trebaju se donositi i druge odluke.

Prihvaćene su i preostale točke dnevnog reda:

55.) Prijedlog zaključka o prihvaćanju Financijskog izvješća HNK „Hajduk“ s.d.d. Split za 2016. godinu s Izvješćem neovisnog revizora

56.) Davanje prethodne suglasnosti na Prijedlog statutarne odluke o izmjenama Statuta Osnovne škole „Marjan“ Split

57.) Davanje prethodne suglasnosti na Prijedlog statutarne odluke o izmjenama Statuta Osnovne škole „Plokite“ Split

58.) Davanje prethodne suglasnosti na Prijedlog statutarne odluke o izmjenama Statuta Osnovne škole „Skalice“ Split

59.) Davanje prethodne suglasnosti na Prijedlog statutarne odluke o izmjenama Statuta Osnovne škole „Sućidar“ Split

Sjednica je završena u 18 sati i 10 sati.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


(Visited 1 times, 3 visits today)

Facebook komentari