Sektor koji se bavi isključivo organizacijom i realizacijom događanja obuhvaća poduzeća koja se bave iznajmljivanjem opreme za realizaciju događanja (rental – audio, video, rasvjetna oprema, sajamska oprema, konferencijska oprema, šatori i ostala oprema…) te agencija za organizaciju događanja (event agencije – koncerti, konferencije, sajmovi, kongresi, promocije, vjenčanja, korporativna događanja …).

– Procjenjena financijska vrijednost sektora iznosi cca 340 milijuna kuna (podaci Poslovne Hrvatske za 2018. godinu i osobna izjavna dostava podatka članova Event – udruženje organizatora i realizatora događanja Hrvatske), sektor prema gore navedenim izvorima ima približno 2.000 stalno zaposlenih, sektor kroz sezonsko zapošljavanje te privremeno ugovorno angažiranje stručnog osoblja (tehničkih, umjetničkih i strukovnih zanimanja) dodatno zapošljava približno 3.500 ljudi – kaže Marko Perica  iz Udruženja organizatora i realizatora događanja, u kojem su 137 poduzeća koja se bave iznajmljivanjem opreme za realizaciju događanja te agencije za organizaciju događanja.

Za njih, kaže, iako potpuno razumljiva, zabrana javnih okupljanja kao prva uvedena mjera za sprječavanje širenja pandemije uzrokovane COVID-19 virusom, znači također potpunu zabranu rada i privređivanja, i pritom navodi da su sektor koji je prvi prestao s radom, sektor koji će zadnji početi s radom i čiji rad i vraćanje u stanje prije početka krize i zabrana sigurno ne počinje danom službenog proglašenja prestanka zabrana. Sektor su, kaže, koji se u redovnom poslovanju nikada nije oslanjao na poticaje i bilo kakav vid pomoći države ili jedinica lokalne samouprave, sektor su koji ima izuzetno veliku ulogu i odgovornost za društveno socijalni razvoj društva i pojedninaca.

Uz sve navedeno uz sektor organizacije i realizacije događanja (eventi) vežu se mnogi drugi sektori i privredne grane (ponajprije trgovina – prodaja ulaznica, suvenira (merch) i sl. te ugostiteljstvo – prodaja pića i hrane na događanjima) iz kojih pojedini subjekti svoje poslovanje vežu isključivo ili velikim dijelom uz događanja. Na taj se način gore navedeni podaci o prihodima i broju zaposlenih znatno povećavaju te u kontekstu broja zaposlenika dolaze do procjene od 12.000 ljudi.

– Nastavno na informacije Stožera evidentno je da naš sektor i dalje ostaje u mirovanju, s vrlo neizvjesnim datumom početka poslovanja. Još je bitnije da moramo biti svjesni da datum objave popuštanja mjera nikako ne znači i automatski početak našeg poslovanja i rada. To su stvari koje hitno moramo prezentirati mjerodavnim institucijama i skrenuti im pozornost na naše postojanje i upozoriti na naše potrebe još jednom – kaže Peraica i nastavlja:

– Zadnja dva tjedna radimo na proširenom paketu primarnih zahtjeva za pomoć našem sektoru (možda je točnija formulacija: na jasnom definiranju istih), koje ćemo predstaviti i argumentirati u dva resorna ministarstva. Smatram da smo jasno i susivslo odredili najbitnije i najhitnije kratkoročne mjere koje su nam potrebne za preživljavanje ove krize, odnosno preživljavanje do ponovnog pokretanja naših poslova.

A evo popisa kratkoročnih mjera koje traže:

(za sve navedene mjere traže i mole da su na snazi do potpunog okončanja pandemije i ponovne uspostave poslovanja u obimu ne manjem od 50% u odnosu na obračunska razdoblja iz prethodne godine – bez vremenskog ograničenja)

– nepovratno financiranje kompletnih doprinosa na plaće zaposlenika za poslovne subjekte koji bilježe pad prometa veći od 50%,
– sufinanciranje ne manje od 60% stvarnog osobnog dohotka svih zaposlenika osim vlasnika i članova uprave, prema prosjeku zadnja tri mjeseca, za poslovne subjekte koji bilježe pad prometa veći od 50%,
– moratorij na kredite i leasinge na minimalno 24 mjeseca,
– odgoda isplate akontacija poreza na dobit,
– odgoda isplate poreza na dobit za prethodnu godinu,
– plaćanje PDV-a po naplati računa za sve račune izdane nakon 01.03.20202.,
– odluka Vlade RH da će prijava i dobivanje poslova na javnoj nabavi za potrebe organizacije i realizacije događanja u RH, na svim razinama,  biti omogućena isključivo Hrvastkim pravnim subjektima, te subjektima s većinskim vlasništvom osoba i/ili subjekata u RH,
– obustava obračuna komunalne naknade

Uz navedene zahtjeve i zamolbe također mole jasno očitovanje o planovima Stožera, prije svega u kontekstu popuštanja mjera. Bitno im je znati koji su uvjeti i/ili parametri kako bi mogli napraviti planove te iste komunicirati klijentima.

Također, očekuju i mole za  potporu i ostale udruge, udruženja, inicijative koje su vezane uz ovaj sektor, od HURA-e, ugostiteljskih udruga, udruga promotora, udruga iz sektora trgovine, i naravno Glasa poduzetnika.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime