Apsolutno nije istina da smo mi tražili posebnu oznaku vozila, da registarska oznaka bude posebna za taksi vozila, to je jedna velika notorna laž! - decidiran je bio Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika iz Splita, komentirajući izjavu ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.
Mi smo samo tražili da se registarska oznaka upiše u taksi-dozvolu izdanu od lokalne samouprave
- Mi smo samo tražili da se registarska oznaka upiše u taksi-dozvolu izdanu od lokalne samouprave i na to je naše ministarstvo dalo zeleno svjetlo. Niti u jednom trenutku nije bilo govora o posebnom registarskom oznakom niti smo mi to ikad tražili. Tim prijedlogom smo željeli izbjeći malverzacije i zlouprabu vozila koja nisu registrirana za taksi djelatnost. - pojasnio je Topić, dodajući:
- Danas u saborsku proceduru idu izmjene i dopune Zakona o cestovnom prijevozu, na žalost, naš resorni ministar Oleg Butković nije uvažio prijedloge s kojima smo došli u ministarstvo 9. veljače. Želim istaknuti da smo načelno dogovorili sve prijedloge, prošli ih sve jedan po jedan, usuglasili što treba popraviti. Onog trenutka kada smo izašli preko vrata, ministar je donio odluku da to neće ići, nismo svjesni zašto. Ovim putem želi upozoriti sve saborske zastupnike kao i predsjednika Hrvatskog sabora Gordana Jandrokovića da ne podrži prijedlog. Takav prijedlog je štetan za državni proračun, štetan za hrvatsku ekonomiju, štetan za hrvatske ceste i za obalne gradove. Resorni ministar Butković će i dalje biti krivac i snositi dio odgovornosti kada se budu događale situacije da naši sugrađani čekali na ulazak u grad po sat, dva, kada se budu događale prometne nesreće u kojima sudjeluju taksi-vozila svakodnevne... Ministar Butković je s Marijom Madunićem prihvatio prijedloge Hrvatske obrtničke komore, strukovne organizacija osnovana upravo da bi surađivala s ministarstvima. Ovim putem želimo ukazati na jedan segment kojeg smo isključivo tražili: da lokalna samouprava može utvrditi cijenu dozvole na svom području i da se takva jedna dozvola izdaje samo za jedno vozilo s upisanom registarskom dozvolom. Niti u jednom trenutku nismo pričali o ograničavanju nekoga, isključivo da se uvede red na tržište. A njihov prijedlog je da se ne vodi nikakva evidencija vozila, da se ne vidi s koliko vozila netko raspolaže i vozi, da netko plaća primjerice 70 dozvola za upravljanje više od sto vozila što je apsolutna besmislica... Nigdje u svijetu ne postoji ovakav sustav. Mi smo jedan fikus koji dođe tamo, obavi se sastanak i oni nakon toga naprave što oni žele. - ogorčen je Topić.
Podršku je dao Hrvoje Mlikota, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika Promet Split, spominjući jedan drugačiji problem.
- Taksi vozila se mogu zaustavljati na autobusnim stajalištima radi ukrcaja ili iskrcaja putnika, no to se koristi za parkiranje po sat, dva ili netko dođe iz Karlovca jer će tu zaraditi 200 kuna pa će odspavati na autobusnoj postaji... Ili će to koristiti kao stajalište, punkt za svoje vožnje. Tako se ugrožava javni gradski prijevoz, sigurnost u prometu.
"Jako smo razočarani sa situacijom o izmjenama Zakona o cestovnom prometu"
Predsjednik Udruženja obrtnika Split Vilim Bujević također je nezadovoljan postupcima u ministarstvu.
- Jako smo razočarani sa situacijom o izmjenama Zakona o cestovnom prometu predsjednik Obrtničke komore. Mi smo turistička zemlja. Pitam vas, kome je u cilju da turist umjesto dva sata da šeta po Gradu Splitu I ostalim destinacijama, da dva sata nervozni stoje u gužvama, imaju lošu sliku o jednoj turističkoj zemlji koja je sve bacila na turizam a onda ga koči, vlastitim, glupim, nejasnim zakonima. Ovaj zakon je nemoguće sprovesti, nisu valjda ljudi koji svoj posao rade na cesti, taksisti, dan i noć, godinama, s generacije na generaciju pa nisu oni nešto isisali iz prsta!






