Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split izvest će Simfonijski koncert na velikoj sceni splitskog kazališta u petak 17. siječnja s početkom u 19:30 sati. na programu su djela J. S. Bacha, A. Vivaldija, G. Mahlera i G. Bizeta a izvedbom će ravnati maestro Hari Zlodre, dok kao solist u Vivaldijevom Koncertu za gitare, gudače i continuo nastupa gitarist Natan Zlodre.
Koncert otvaraju dvije barokne skladbe: Treći brandenburški koncert u G - duru, BWV 1048 Johanna Sebastiana Bacha i Koncert za gitaru, gudače i continuo u D-Duru Antonija Vivaldija da bi prvi dio bio zaključen stavkom Adagietto iz Pete simfonije u cis-molu Gustava Mahlera, velika ljubavna pjesma skladateljevoj supruzi Almi Mahler. Djela su to nastala u vremenskom razmaku od preko 150 godina i u stilskom rasponu od baroka do kasnog romantizma koje ujedinjava izražena ekspresija i veliki zahtjevi koja stavljaju pred gudače.
U prvom su planu čitave ove koncertne večeri, po riječima maestra Harija Zlodre, upravo gudači opernog orkestra. Puhači se pojavljuju tek u drugom dijelu, u Bizetovoj simfoniji koja je i sama primarno gudačka uz predivna sola puhača u pojedinim stavcima.
Prva simfonija u C-Duru Georgesa Bizeta nastala je kad je skladatelju bilo tek 17 godina. Nastala kao studentski zadatak, simfonija nikad za skladateljeva života nije bilo izvedena a otkrivena je i kao istinsko mladenačko remek-djelo prepoznata tek 1933. Zadivljujuća je, ističe maestro Zlodre, sposobnost mladog skladatelja da u pravilnoj klasičnoj formi izrazi svu svoju mladenačku energiju, zadivljenost skladanjem, originalnost melodijskih linija i gotovo nevjerojatne harmonijske progresije koje su za 1855. godinu, kad je djelo nastalo, bile veliki, skoro šokantni, novitet.
U Prvoj Bizetovoj simfoniji može se otkriti temelj sve one prekrasne harmonije i progresivnosti koje nalazimo u kasnijim opernim remek-djelima romantičarskog skladatelja, Carmen i Arležanki.