Italija, a posebno najpoznatiji turistički gradovi poput Rima, Venecije i Milana, omiljeno su odredište velikog broja posjetitelja iz cijelog svijeta. Jedinstvena privlačnost mediteranskog duha i kulture te živopisne ulice mnogim ljudima predstavljaju sliku na koju prvo pomisle kad čuju pojmove odmora i city breaka. Naravno, hrana i piće, pogotovo kava i popularni kokteli, uvelike doprinose turističkom interesu za Italiju. Društvene mreže pune su fotografija ugodnog druženja na terasama talijanskih trgova i ulica, od Aperola s pogledom na milansku katedralu, do espressa s bazlikom sv. Marka u pozadini. Takve doživljaje Talijani dobro i naplaćuju. Nerijetko u javnost dospiju fotografije računa koji odgovaraju ovim prestižnim lokacijama i činjenici da se u ovim top-destinacijama mnogo toga dodatno cijeni, kao što je i sjedenje na vanjskoj terasi i usluga do stola.
Prošlogodišnje istraživanje WTTC-a pokazalo je da putovanje radi odmora čini 78 posto globalne turističke potrošnje, a da gradovi orijentirani na takve goste pokazuju značajne prihode od ovog sektora, što je slučaj i s Venecijom, koja je na 8. mjestu svjetske ljestvice po prinosu turizma gradu. Ovaj se grad, prema utjecaju turizma na zapošljavanje, nalazi također na visokoj 9. poziciji. Kako su turističke destinacije Mediterana dosta slične po temeljnim turističkim atrakcijama, poput impresivne povijesne baštine, vrlo je uputno učiti na greškama, ali i mjerama razvoja, koje su činili u tim gradovima.
Ono što definitivno nije pod prijetnjom su postojeći kafići i terase. Raznovrsna ponuda, posebno eno-gastronomska, privlači sve više turista modernog doba. Često će takvi posjetitelji i unaprijed proučiti kulturu mjesta u koje dolaze, kako bi dobili potpun doživljaj destinacije, pa tako i navike povezane s hranom i pićem. Sve lokacije koje se trude razvijati modernu turističku ponudu jednako pomno u planove uključuju i kvalitetno ugostiteljstvo. Jednak strateški pristup u svom gradu očekuje i Udruženje ugostitelja Split, budući da turisti Split čak nazivaju gastronomskom prijestolnicom Hrvatske, a oni koji su za to zaslužni – ugostitelji i radnici u ugostiteljstvu – ne dobivaju mogućnost utjecaja na odluke koje im potencijalno mogu uništiti poslovanje.
Gradske vlasti žele jednostrano utjecati na već postojeće ugovore zakupnika štekata te uvesti netransparentne uvjete za zakup. Između ostalog, smanjuje se prostor za štekate u pojedinim zonama, a i ovako nema mjesta za sve koji žele uživati u gastronomskoj ponudi, iako je ona očito važan dio turističke privlačnosti. Splitski ugostitelji naglašavaju da je važno očuvati staru jezgru grada, ali i da je potrebno transparentno odrediti pod kojim uvjetima je moguće zadržati ili zatražiti prostor za štekat, umjesto da se to važno pitanje prepušta subjektivnim ocjenama, jer pojedine odredbe nisu dovoljno dobro definirane.