Vakula je konačno najavio minuse, što otvara nekoliko problema s automobilom. Pri niskim se temperaturama povećava viskoznost ulja u mjenjaču (postaje gusto) te se otežava ubacivanje ručnog mjenjača u stupnjeve prijenosa, posebice u stupanj za vožnju unatrag (rikverc), pri pokretanju potpuno hladnog motora (i mjenjača).

Tada može doći do zapinjanja ručice mjenjača i nemogućnosti šaltanja. Forsiranje ubacivanja ručice mjenjača u rikverc može oštetiti polužni mehanizam za izmjene stupnjeva (šaltanje) i kandžastu spojku za spajanje zupčanika s vratilom mjenjača, koja nema prstene za sinkronizaciju (ne ugrađuju se u mehanizam stupnja za hod unatrag).

Stoga je kod mnogih novih automobila, pogotovo niže klase, teško ubaciti u ‘rikverc’ i kad je motor zagrijan, a posebice u hladnim jutrima, piše Autoportal. To je posljedica jednostavnog mehanizma za šaltanje, s jednostrukim sinkronima u mehanizmima stupnjeva za vožnju naprijed.

Kako biste pri pokretanju hladnog automobila olakšali uključivanje stupnja za vožnju unatrag (rikverc)  postupite na sljedeći način:

1. Kad upalite hladan motor pustite ga da radi 15-ak sekundi.

2. Papučicu spojke pritisnite do dna, pa je pustite i ponovno pritisnite do dna i držite pritisnutu.

3. Gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, pa povucite u četvrti.

4. Ponovite prethodno: gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, pa povucite u četvrti.

5. Ubacite ručicu mjenjača u prazan hod (ler) i potom uključite u hod unatrag (rikverc). Ne bi trebala zapinjati!

6. Odmjereno otpustite papučicu spojke i krenite unatrag. Pri sljedećem šaltanju mjenjač ne bi trebalo zapinjati, jer se već ‘razradio’.

7. Stupnjeve prijenosa mijenjajte odmjereno, ni prebrzo, niti presporo.


Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime