Pametnim upravljanjem kulturnom baštinom i proizvodima kulturnog turizma možemo privući još više posjetitelja iz svijeta jer imamo ono nešto izvorno, iskonsko, autohtono što danas sve više privlači ljubitelje povijesti i kulture.
Konferencija na temu kulturnog turizma održava se 11. travnja 2022. s početkom u 09.30 sati u Brown Beach Hause hotelu u Trogiru. Organizatori konferencije su Turistička zajednica grada Trogira i Croatia Hot Spots magazin u partnerstvu sa Turističkom zajednicom Splitsko – dalmatinske županije.
Na konferenciji će vodeći ljudi u turizmu županije, marketinški i komunikacijski stručnjaci, predstavnici kulturno – kreativnih industrija govoriti o postojećim kulturno – turističkim proizvodima i potencijalu razvoja kulturnog turizma, koji u Splitsko – dalmatinsku županiju privlači znatan broj turista.
Potencijal kulturnog turizma jedan je od ključnih faktora u strategiji razvoja turizma Splitsko – dalmatinske županije i, kao takav, još uvijek nedovoljno iskorišten. Obzirom da kultura destinacije ne postoji bez stanovništva, za stvaranje ponude i doživljaja destinacije potrebno je prihvaćanje lokalne zajednice i njihovih želja za razvitkom kulturnog turizma.
Trogir, grad čije se povijesno središte nalazi na UNESCO-voj listi svjetske kulturne baštine od 1997. godine, drugo je najveće kulturno središte Splitsko – dalmatinske županije. Grad pozornica umjetnosti i promotor kulturnih vrijednosti, čija gradska baština nepresušni je izvor stvaralaštva generacijama, domaćin je ove konferencije.
Inovativne tehnologije za kreativniju interpretaciju baštine
Domaćin smještajne jedinice – promotor destinacije
Čak 40 posto svih svjetskih turističkih putovanja motivirano je kulturom. Najčešće se radi o gostima koji putuju u vlastitom aranžmanu, u predsezoni i posezoni, uglavnom borave u manjim hotelima u gradskoj jezgri ili u privatnom smještaju.
Što traže naši gosti, tzv kulturni turisti?
Unaprijed se informiraju o kulturnom sadržaju kojeg će posjetiti i to na temelju informacija dostupnih na internetu na njihovom jeziku, putem društvenih mreža, te putem komunikacije s domaćinom te kroz spontanu i srdačnu interakciju s lokalnim stanovništvom.
Kulturne atrakcije destinacije vrijedan su dodatak ponudi privatnog smještaja, a njihova interpretacija značajan motiv za posjet. Za razvoj kulturnog turizma u destinaciji ključni su educirani djelatnici.
PROGRAM DOGAĐANJA:
9.30 “Srednja Dalmacija prepoznatljiva destinacija kulturnog turizma u Hrvatskoj i svijetu”, Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije, direktor Joško Stella
9.50 “Strategija brendiranja – Marked by masters” – Turistička zajednica grada Trogira /Grad Trogir, direktor Turističke zajednice grada Trogira, Marin Piveta
10.10 Projekt interpretacije kulturne baštine “Dalmacija storytelling destinacija”, Upravni odjel za turizam i pomorstvo, Splitsko – dalmatinska županija
10.40 Udruga turističkih vodiča grada Trogira – “Proizvodi kulturnog turizma u destinaciji”
11.00 “Popularne društvene kulture, kreativne i kulturne industrije, pretpostavka razvoju destinacije” – profesor politologije, predstojnik Odsjeka za strateško komuniciranje na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, Domagoj Bebić
12.00 “Kulturni turizam i brendiranje destinacije, stvaranje kreativnog i inovativnog turističkog proizvoda” Robert Baćac, predsjednik udruge Tur Kultur, nositelj projekta Cro Routes
12.40 Uspješni kulturno turistički proizvodi u destinaciji – Pozitivni primjeri iz prakse
Hotel Pašike, Kairos Travel i Opera Selecta
Kao primjere dobre prakse i poduzetništva u kulturnom turizmu u destinaciji, predstaviti ćemo kulturno kreativni projekt Međunarodni festival klasične glazbe – Opera Selecta, agenciju za destinacijski menadžment i tailor made putovanja- Kairos travel i Heritage hotel Pašike s pravim doživljajem stare, povijesne, autohtone gradske jezgre u šarmantnom ambijentu s restauriranim antičkim namještajem.