U prvih šest mjeseci ove godine Splitsko – dalmatinsku županiju je prema sustavu e Visitor posjetilo 1.015.205 gostiju koji su ostvarili 4.116.372 noćenja u komercijalnom smještaju. To je rast od 21 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima u odnosu na prošlu godinu.
Sam lipanj ove godine je također bio uspješan mjesec u kojem je županiju posjetilo 506.213 gostiju koji su ostvarili 2.420.125 noćenja.
"Pozitivnom trendu rasta turističkog prometa najviše su pridonijeli strani turisti kojih je došlo 890.287. Oni su ostvarili 3.782.691 noćenja što je porast od 24 posto u dolascima i 13 posto u noćenjima u odnosu na prošlu godinu.
U prvoj polovici godine u Srednjoj Dalmaciji su najveći broj dolazaka sa stranih tržišta ostvarili Nijemci (113.593), gosti iz SAD-a (82.411), Ujedinjenog Kraljevstva(76.691), Poljaci (71.013), turisti iz BiH (61.015). Najveći broj noćenja u prvom polugodištu ostvaren je u u Splitu ( 938.261), Makarskoj (388.431), gradu Hvaru, Baškoj Vodi i Omišu.
U prvih šest mjeseci je prema podacima eCrew Splitsko-dalmatinskim akvatorijem plovilo 69.012 nautičara (4 posto više u odnosu na 2022. godinu) koji su imali 456.963 noćenja (7 posto više).
U mjesecu lipnju je Srednju Dalmaciju posjetilo 506.213 turista koji su ostvarili 2.420.125 komercijalnih noćenja što je rast od 8 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima u odnosu na lipanj prethodne godine.
Najveći broj noćenja ostvarili su u tom mjesecu gosti iz Poljske, Njemačke, BiH i SAD-a. Značajan rast bilježe i nautičari pa u lipnju Splitsko-dalmatinsku županiju posjetilo 36.042 nautičara koji su ostvarili 252.455 noćenja", poručili su iz TZ grada Splita.
Split u vrhu najpopularnijih odredišta u Skandinaviji
Prema najvećem lancu privatnih putničkih agencija u nordijskoj regiji – Ticketu koji je birao najpopularnije destinacije za Skandinavce u 2023., Split je na drugom mjestu odmah iza Mallorce.
"Iza njega su ostali London, Kreta, Barcelona, Nica, Rim, Rodos, Bangkok i Cipar. Posebno je zanimljivo kako se 8 od 10 najpopularnijih ljetnih odredišta nalazi oko Sredozemnog mora jer, kako kažu na Ticketu, gosti ovdje mogu uživati u prekrasnim plažama i opuštajućoj atmosferi, a sve je udaljeno manje od četiri sata leta iz Švedske.
Vincent Goodbrand iz Ticketa je tim povodom istakao kako su za Šveđane odredišta na Sredozemlju atraktivna i privlačna za odmor jer nude savršenu kombinaciju sunca, kulture i uzbudljivih iskustava. Na popularnost Splita u Skandinaviji svakako je utjecala dobra prometna povezanost izravnim letovima što osigurava jednostavno i bezbrižno putovanje, ističu u Ticketu.
Opisujući Split naglašava se njegova stara gradska jezgra, impresivna Dioklecijanova palača i bogata kulturno-povijesna baština. Inače, Ticket djeluje preko tri pod brenda, Ticket, AirnGo i Charter, a obuhvaća tržišta Švedske, Norveške, Danske, Finske, ali i Njemačke, Austrije, Nizozemske, Portugala, Italije i Francuske", priopćili su iz Turističke zajednice.





