Iako je ostalo manje od dva tjedna do najvećeg koncerta ikad održanog u Hrvatskoj, još nisu dogovoreni svi detalji organizacije.
Koncert na hipodromu je već ušao u povijest. Koliko će zaraditi Thompson?
S obzirom na to da se na zagrebačkom Hipodromu 5. srpnja na koncertu Marka Perkovića Thompsona očekuje pola milijuna ljudi, jasno je da je pružanje hitne pomoći jedan od prioriteta. Ministarstvo zdravstva za Jutarnji list je kazalo kako je, zbog očekivanog velikog broja posjetitelja, za osiguranje koncerta predviđen iznimno pojačan angažman Hitne medicinske službe (HMS) u koordinaciji s ostalim nadležnim službama
- Prema dosad dostupnim informacijama organizatora zdravstveni sustav razrađuje plan prema kojem bi na terenu za potrebe pružanja hitne zdravstvene zaštite bilo gotovo 200 djelatnika izvanbolničkog HMS-a raspoređenih u 16 vozila unutar Hipodroma, 10 vozila izvan Hipodroma te 27 fiksnih lokacija unutar Hipodroma i Bundeka, uz vozila HMS-a za prijevoz pacijenata u bolnice - odgovorili su na upit Jutarnjeg. Dodaju i da je planirana organizacija posebne medicinske prijavno-dojavne jedinice za koordinaciju timova HMS-a.
U timove HMS-a uključeni su liječnici, medicinske sestre i tehničari te vozači iz 14 županijskih zavoda za hitnu medicinu. Pored Hipodroma nalazit će se i helikopter MUP-a opremljen medicinskom opremom i timom hitne medicinske službe za prijevoz hitnih pacijenata u bolnicu u slučaju potrebe. Uz izvanbolnički HMS, na području Velesajma planira se i organizacija stacionara s 200 kreveta.
'Ne znamo ništa. Ponudili smo..'
No, isto tako navode kako su svi planovi podložni promjenama. Jutarnji piše da su nazvali brojne županijske zavode za hitnu medicinu i svi imaju isti odgovor - nemamo nikakvih povratnih informacija. Naime, 14 županijskih zavoda za hitnu medicinu poslalo je svoje ponude, no organizator im nije odgovorio.
- Ne znamo ništa. Ponudili smo svoje timove, ali nema nikakvih odgovora. Detalja poput toga kada bismo trebali doći na mjesto događaja, do kada bismo trebali biti tamo, gdje bismo točno trebali biti stacionirani - nema. Smatram da je to neodgovorno jer je krajnje vrijeme da napravimo konkretne planove - kaže za Jutarnji list jedan od ravnatelja hitne.
Zašto Thompsonu još nije izdana dozvola za koncert na Hipodromu? Evo što MUP traži
No, čini se da je organizatoru sporna cijena i traže jeftinije varijante.
Kako doznaje Jutarnji list, nakon što su dobili ponude županijskih zavoda za hitnu medicinu, organizatori su se okrenuli i privatnom sektoru s nadom da će ponude privatnika, koje su također stigle na adresu Thompsonova menadžmenta, biti povoljnije. Organizatori su uvjereni da će osigurati dovoljan broj medicinskog osoblja te da će u predstojećim danima zaključiti sve ugovore. Točan broj medicinskih ekipa još nije utvrđen, a prema neslužbenim informacijama, organizator čeka mišljenja i naloge Ravnateljstva civilne zaštite i Zavoda za hitnu medicinu. O njihovu mišljenju ovisit će i kapacitet, odnosno broj djelatnika u montažnom medicinskom centru koji će za potrebe koncerta biti uspostavljen na Hipodromu.
'Plaća se put, cestarina, gorivo..'
Inače, prema informacijama kojima raspolažu, uključene su sve županijske hitne osim onih uz more, koje imaju pojačan posao zbog početka turističke sezone.
- Svi smo stavili istu cijenu. No, činjenica je da hitna iz Zagreba nema putovanje pa su oni najjeftiniji. Naravno, ako netko putuje iz Osijeka, to je skuplje. Plaća se put, cestarina, gorivo. Osim toga, ako, primjerice, budu morali biti tamo u 8 ujutro i raditi 12 ili više sati, logično bi bilo i da prespavaju - govori još jedan ravnatelj.
Cijena po satu tima T1, koji uključuje liječnika, govore im, iznosi oko 200 eura i smatraju nepoštenim da se govori da je to previše.
- U timu su liječnik, sestra, odnosno tehničar i vozač. Dakle, morate platiti troje ljudi koji rade vikendom, kada se više plaća. Nadalje, tu je kombi, amortizacija i sva oprema koja je u vozilu, a nije besplatna - kažu iz još jednog ravnateljstva.
Većina poslala ponude za 24-satno trajanje usluge
S obzirom na to da nisu dobili nikakve upute, većina se odlučila poslati ponude za svoje usluge na bazi trajanja od 24 sata, no kažu da će se ponuda konačno definirati kad dobiju potrebne informacije.
- Naša županija dala je ponudu za period od 24 sata koja uključuje jedno vozilo s T1 timom te još tri djelatnika bez vozila koji bi trebali biti na nekom od punktova na Hipodromu. Cijena za ta 24 sata je 7980 eura - kažu iz ravnateljstva jedne županijske hitne.
Thompson našao zamjenu za bend, pridružuje mu se i član legendarne grupe
Osim nedorečene situacije s hitnom pomoći na Hipodromu, još uvijek puno toga nije jasno ni oko liječnika i medicinskih sestara koji bi trebali biti u stacionaru, odnosno improviziranoj bolnici s 200 kreveta na Velesajmu.
Naime, ravnatelji zagrebačkih bolnica, koji su morali pronaći oko 70 dobrovoljaca, nisu dobili nikakvu obavijest o tome koliko bi ljudi trebali biti plaćeni.
- Sve je to zbrda zdola. Ministarstvo se trudi, svi uključeni se trude. Održavaju se sastanci, imamo krizne stožere, ali jednostavno nemamo sve informacije, a tako je teško raditi - govore nam iz jedne zagrebačke bolnice. Jedno od pitanja na koje također nemaju odgovor jest - tko će platiti osiguranje za liječnike i sestre koji će raditi u improviziranoj bolnici.
- Naši doktori i sestre, kad rade u bolnici, pokriveni su našim osiguranjem. Izvan bolnice nemaju to osiguranje. Ne znamo je li netko to uzeo u obzir. Vjerujte, nitko neće riskirati da radi takav posao bez osiguranja - zaključuju iz još jedne zagrebačke bolnice.