Taksi prijevoz je zbog pandemije zamro. Manje se taksijem vozimo na posao, ne putuje se u inozemstvo, nema turizma, noćnih izlazaka. Promet je, kažu taksisti, pao 70 posto. Dodatan problem je rušenje cijena pa vjeruju da mnogi uz takve uvjete na tržištu neće moći preživjeti. Koliko će to utjecati na kvalitetu usluge?
U Splitu u trajektnoj luci taksisti čekaju putnike, no njih nema. Nekada se tuda, pa čak i zimi, nije moglo proći, a danas malo tko putuje, piše HRT.
- Izuzev ljeta, ovdje stvarno nema potrebe ni dolaziti, niti raditi, tako da vrlo malo kolega i dolazi ovdje, većinom su se snašli i otišli trbuhom za kruhom - govori Miro Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika grada Splita.
Nije bolje ni na drugim gradskim punktovima jer mnogi rade od kuće, putuju samo oni koji moraju.
- Otkako je došla epidemija korone može se reći da posla uopće nema, ovo je posao od kojeg se trenutno ne da živjeti. Znači ne rade kafići, restorani, po ambulantama nema narudžbi, ljudi ne idu ni kod doktora, ni u posjetu u bolnicu, niti se druže, niti izlaze. Ovaj posao je takav da se trenutno nema koga voziti - kaže Siniša Đapić, splitski takstist.
I nema više noćnih izlazaka, ne ide se na koncerte, i kazališne predstave nisu posjećene kao nekad. Pa taksisti manje voze i noću.
- Velika većina ljudi radi samo dan, što znači na isti broj vožnji je duplo više vozača tijekom dana, a to je duplo manje prometa samo po tome - kaže Goran Črešnjak, zamjenik predsjednika Nezavisnog sindikata taksija, piše HRT.
- Znači u vrijeme korone prikazan je pad i veći od 70 posto, posla baš i nema previše. Po izjavama kolega, naprave se dvije do tri vožnje maksimalno, više od toga nema - kaže Dario Suhin, predsjednik Udruženja taksi Rijeka.
Promijenio se i način naručivanja taksija. Nekad smo ih najčešće lovili na stajalištu, danas ih naručujemo putem mobilnih aplikacija.
- Svi vozači voze, odnosno 90 posto voze i Uber i Bolt, to nama daje više mogućnosti, čekamo na dvije aplikacije i onda koja prva zazvoni, drugu isključiš i to je to - kaže Vladimir, vozač taksija.
No Bolt je odlučio u vrijeme epidemije uvesti dodatnu kategoriju cijene: povoljniju i poznatiju kao "economy". Znači ista ruta, isti automobil, ali za manje kuna.
- Samo to uvođenje kategorije uzrokovano je padom potražnje, jednostavno tržište je takvo i ne možemo mi sada govoriti da će dobivati zahtjeve za vožnje ako nema potražnje od strane korisnika - kaže Tomislav Lukačević, direktor u Boltu Hrvatska.
No taksisti tvrde da takav način spuštanja cijena nije privukao putnike, nego je samo srušio cijene prijevoza. I to na račun taksista.