Sinoć se u Koncertnoj dvorana Ive Tijardovića uz nastup Sudar Percussiona u prazničkom raspoloženju dočekao kraj iznimno uspješne sezone. Hrvatski dom ugostio je više od 160 pojedinačnih događanja, od toga 90 koncerta unutar 4 ciklusa (klasika, jazz, svjetska i popularna glazba i tradicijska glazba), 38 predstava i 28 radionica za djecu i mlade, uz dodatni program poput Maskerate, Novogodišnjeg bala i ciklusa izložbi „Rakursi“. Sezona 2023/2024. ostat će zapamćena po čak 17500 posjetitelja, od čega je čak 7700 djece.
Ravnateljica Vanesa Kleva nije krila ponos zbog brojki koje su uistinu impresivne, no osobit je naglasak stavila na preko 70% hrvatskih glazbenika unutar umjetničkih prošlosezonskih programa, što je i bio jedan od najvećih ciljeva – afirmirati koncertnu dvoranu kao dom domaće kulture koji otvara vrata izvrsnima u svojim umjetničkim redovima. Zahvalila je svojim suradnicima unutar Hrvatskog doma, gradskom Odsjeku za kulturu, gradonačelniku, Ministarstvu kulture (koje je podržalo program Hrvatskog doma s gotovo četiri puta većim sredstvima nego u prethodnom razdoblju), Turističkoj zajednici grada Splita, Županiji i županu, predstavnicima nastavnih baza s kojima dom surađuje (UMAS i Glazbena škola Josipa Hatzea) te predstavnicima medija.

Posebno je zahvalila suradnicima koji su kroz 38 predstava i 28 radionica za djecu i mlade vrijedno radili na razvoju najmlađe publike, među kojima se ističu Hari Zlodre, Žana Marendić, Zoran Velić, Giorgio Surian i Tonči Tranfić.
Na kraju koncertne sezone dodijeljene su i Nagrade Koncertne dvorane Ive Tijardovića za najveća umjetnička postignuća tijekom sezone 2023./2024. po izboru povjerenstva sastavljeno od stručnjaka, predstavnika medija, ali i predstavnika posjetitelja. U skladu s idejom pronalaska i vrednovanja osobite umjetničke kvalitete u domaćim redovima, izdvojen je impresivni duo Tudor-Režić. Gitarist Mislav Režić i skladatelj i saksofonist Gordan Tudor istaknuti su kao primjer suradnje koja je rezultirala jedinstvenom pojavom u svijetu glazbe. Njihovo kreativno promišljanje programa, okrenutost domaćim skladateljima i vlastitoj imaginaciji, širina promišljanja umjetničkog doživljaja zvuka i zaigranost u istinskom obožavanju glazbe potpuno su osvojili publiku te im priskrbili status rezidencijalnih umjetnika u nadolazećoj sezoni.
Supružnici Marcus i Jean Baylor, koji djeluju pod nazivom The Baylor Project, oduševili su povjerenstvo sastavljeno od predstavnika medija i publike i ponijeli Nagradu Koncertne dvorane Ive Tijarodvića, a u prilog njihovoj fascinantnoj izvedbi išle su i brojke – isječci s nastupa u kojem je bez daha uživala dupkom puna Koncertna dvorana Ive Tijardovića bili su sjajan podsjetnik na rijetko viđenu muzikalnost, interpretativnu moć i divan kontakt s publikom tijekom nezaboravne izvedbe u kojoj su se miješali elementi jazza, gospela, bluesa i soula. Supružnici Baylor videosnimkom iz New Yorka zahvalili su na nagradi i izjavili da se jedva čekaju vratiti u Split, dok je na zidu njihove tvornice sjajne glazbe bio vidljiv prekrasan najavni plakat njihova nastupa, djelo Mile Modica. U Ameriku će im otputovati i posebna nagrada, kiparsko djelo autorice Nives Čičin-Šain koje utjelovljuje „slušanje iznutra – srcem“, na krilima ideje da je umjetnost zvuka najdublja i najmisterioznija od svih umjetnosti.
Čast zatvaranja koncertne sezone pripala je ansamblu Sudar Percussion koji je predstavio Oxygene - Multimedijalni projekt na glazbu Jeana Michela Jarrea. Njihov osebujan stil učinio je nastup praznikom za oči i uši – i to poprilično neočekivanim za one koji nisu upoznati s njihovim djelovanjem. Spoj elektroničke glazbe i klasičnih udaraljkaških instrumenata, uz zanimljive vizuale i oblikovanje svjetla, pokazao se kao umjetnost koja provocira širinom svojih mogućnosti, koja djeluje na emocionalnom polju od tišine i spokoja do ekstaze i razularenosti. Članovi ansambla kroz svoju su umjetničku priču istaknuli da je Jean Michel Jarre kao skladatelj uvijek bio ispred svoga vremena, a i njihova je izvedba bila jednako avangardna. Njihova je interpretacija istovremeno duboko intuitivna i sjajno uvježbana, ritmična, podražavajuća, mistična i provokativna; i implicitno i eksplicitno poziva na suradnju s publikom, djelovanje, opuštanje i prepuštanje. Na saksofonu im se kao solist priključio i izvrsni Robert Polgar čija je kreativnost i virtuoznost bila točka na i nastupu koji je na trenutke publiku izbacio iz zone komfora, podigao na noge i dokazao da Hrvatski dom donosi neke nove, hrabrije i eksperimentalnije umjetničke tokove koji će odgajati nove generacije koncertne publike.





