Dobiti pravu informaciju u dobu kada se ispred nas servira toliko toga jest pravi bingo.
Najčešći izvor informacija nam jest internet, koji je postao sastavni dio svakog čovjeka. Htjeli mi to priznati ili ne. Čak i oni koji ne koriste internet svakodnevno, u jednom trenutku od obitelji ili prijatelja zatraže da im tu i tamo provjere neku informaciju.
No, pravi problem jest "guglati" ispravno...
"Pokušaj ne košta ništa, a može donijeti mnogo"
Jedan od onih koji se itekako potrudio ljudima olakšati snalaženje u modernom svijetu jest 32-godišnji Makaranin Mario Marević, koji je osmislio i patentirao platformu Get work, koja već sad vrijedi milijune eura. Kontaktirali smo ga kako bismo doznali više o njemu i njegovom uspješnom biznisu.
- Svoju strast za pomaganjem ljudima pretvorio sam u unosan posao. Bavim se posredovanjem u uslugama, nekretninama i smještajima na moderan, učinkovit i povoljan način - kazao nam je na početku razgovora u najkraćim crtama Mario.
Adolescenciju je proveo maštajući o tome da će biti direktor hotela u Makarskoj jer mu je otac vodio objekta u Tučepima. I on sam je radio u nekoliko hotela. No, onda se dogodio "klik".
- Tijekom studija Menadžment trgovine i turizma na Ekonomskom fakultetu u Splitu, profesorica iz poduzetništva motivirala nas je da ako imamo viziju koja je potrebna tržištu, damo sve od sebe i da će se ona sigurno ostvariti. Niti mjesec dana nakon, dok sam imao problem s izmjenom otvora u stanu, vizualizirao sam platformu Get Work kojom bi se proces rezervacija usluga digitalizirao i čvrsto sam odlučio da ću taj san ostvariti. Moja želja za uspjehom i realizacijom Get Work aplikacije niti jedan dan mi nije dopustila da pomislim na odustajanje - priča nam Mario.
I tako je prije dvije godine započeo realizaciju projekta Get work.
- Odlučio sam se na pokretanje vlastitog posla jer od početka svoje poslovne karijere želim imati slobodu u donošenju odluka i jer ako radim za sebe, a ne za drugog poslodavca, puno veća količina profita ide meni. Jednostavnije rečeno, shvatio sam da je najisplativije biti sam svoj šef. Smatram da bi se svaka osoba barem jednom u životu trebala odvažiti na poduzetništvo. Započeti nešto svoje i voditi vlastito poslovanje prilika je za ogromno iskustvo i zaradu. Pokušaj ne košta ništa, a može donijeti mnogo - govori Mario.
Jednostavna aplikacija koja je oduševila korisnike i struku
Dodatni motiv nastao je kroz komunikaciju s klijentima i slušanje njihovih želja i komentara.
- Kroz istraživanje tržišta saznao sam kakav točno proizvod klijenti žele i koliko su spremni platiti za njega. Kroz prve godine izgradnje vlastitog poslovanja gradio sam temelje. Prijavljivao sam se na sve programe i natjecanja na koja sam naišao kako bih od onih koji su iskusniji od mene naučio što više. Ovim se putem želim zahvaliti Krapinsko-zagorskom inkubatoru koji me povezao s akceleratorom Wise guys, pomogao mi da osvojim Social impact award 2020 te koji me povezao s programom BAIF - Business Angels Impact Fund. BAIF program, čiji je prvi modul proveden u prostorijama SPINIT Tehnološkog parka u Splitu gdje nam je danas sjedište tvrtke - opisuje nam.
Da sažmemo, Get Work je moderna aplikacija koja je digitalizirala proces pronalaženja usluga na brz i pouzdan način.
- Klijent u nekoliko klikova može jednostavno pronaći i rezervirati pružatelje usluga koji se nalaze u njegovom okruženju. Na primjer, odaberete uslugu koju tražite, rezervirate vrijeme u koje želite da vam pružatelj usluge obavi posao i izvršite plaćanje putem aplikacije. Nakon što je usluga obavljena, kroz aplikaciju ocijenite pružatelja usluge i pruženu uslugu te napišete svoj komentar. Na ovaj način kreiramo zajednicu povjerenja u kojoj možete pronaći provjereno kvalitetne pružatelje usluga. Odmah nakon pružene usluge, pružatelj biva isplaćen na svoj bankovni račun - kazuje nam Mario.
No nije mu na početku bilo lako.
- Svaki korak na putu je prilika za naučiti nešto novo kao i za rad na sebi. Neki problemi s početka mi sada izgledaju smiješno, no cijeli proces od početka do danas izgradio me u osobu koja jesam, a to ne bih mijenjao nizašto - ponosan je.
Ispričao nam i je i s čim se sve suočio kada je počinjao.
- Prvo sam se prijavio u Hrvatski zavod za zapošljavanje kako bih ostvario poticaje za samozapošljavanje. Nakon tri godine upornih prijava napokon sam uspio i dobio svu opremu potrebnu za rad. U isto vrijeme mi je Grad Split na korištenje dao uredski prostor u SPINIT inkubatoru, a to je uvelike ubrzalo proces razvoja i porasta profitabilnosti. U svakom procesu razvoja postoje neke poteškoće s kojima se susretneš, no svaka vas prepreka ojača i spremi za nove izazove. Danas su najveći izazovi završetak izrade mobilne aplikacije, apliciranje za dodatna sredstva za razvoj iz EU mjera i skaliranje aplikacije, a potraga za klijentima i pronalazak stalnih zaposlenika za pozicije programera, dizajnera i marketing stručnjaka, posao je koji ne prestaje. No, naposljetku, uz jasan cilj koji želite postići, sve prepreke su prolazne - kaže nam.
"Planiram nastaviti rješavati probleme s kojima se susrećemo u svakodnevici različitim inovativnim proizvodima"
Najavio je i buduće poteze.
- Sljedeće funkcionalnosti koje ćemo implementirati u aplikaciju su pronalazak idealnog pružatelja usluge sukladno ocjenama, lokaciji i dostupnosti uz pomoć umjetne inteligencije, a zatim i mogućnost za pružatelje usluga koja će im omogućiti da vide tko trenutno traži njihovu uslugu. Naši postojeći i budući klijenti putem naše web stranice appgetwork.com pronalaze pružatelje usluga za čišćenje, kućne popravke, organizacije vjenčanja i odvjetničke usluge. Nekoliko ih je tražilo i usluge agenta nekretnina, te sam za njih obavio uspješnu prodaju. Get Work projekt je u fazi rasta i zaustavljanje nije opcija - priča nam.
Široka je paleta usluga koje nudi Get work.
- Na aplikaciji se mogu pronaći i vrlo jednostavno rezervirati usluge čišćenja, šminkanja, organizacije vjenčanja, usluge električara, mehaničara i vodoinstalatera, pravne i administracijske usluge kao i šišanje i šetanje pasa. Dovršetkom mobilne aplikacije korisnici će brzo i jednostavno moći rezervirati tridesetak najtraženijih usluga u svom gradu. Rezervacijom usluge, tražitelj usluge plaća cijenu usluge u koju je uključena i naša provizija, a sve su transakcije unutar aplikacije vidljive i transparentne svim uključenim stranama. Od dodatnih usluga imamo i pakete oglašavanja, koje pružatelji usluga mogu kupiti kako bi njihove usluge postigle dodatnu vidljivost - poručuje.
O vrijednosti aplikacije skromno kaže:
- Vrijednost aplikacije koja je procijenjena od strane stručnjaka iz Inkubatora temeljena je na velikom rastu koji smo ostvarili na samom početku kao i potencijalom koji razvoj aplikacije ima, kako na lokalnom tako i na globalnom tržištu - kaže Marević.
Na kraju nam je kazao planove za budućnost.
- Planiram nastaviti rješavati probleme s kojima se susrećemo u svakodnevici različitim inovativnim proizvodima. Za sada je fokus do kraja razviti Get Work a tržište će pokazati u kojem smjeru će se razvijati ideja. Za početak ću, s kolegom iz Diatusa Borisem Ukićem, na natjecanju ARCA na kojem sam 2020. godine osvojio medalju za inovaciju, ove godine predstaviti viziju novog projekta Get Travel - sustav autonomnih električnih vozila s vlastitom aplikacijom i punionicama. Cilj je da se Get Travel i Get Work paralelno razvijaju, a naposljetku i povežu u jednu aplikaciju. Get Work ću svakako nastaviti unaprjeđivati i upotpunjavati, a također dalje nastavljam rad u vlastitoj agenciji za nekretnine Get Home. Ovim putem pozivam sve zainteresirane za rad u uzbudljivom startup-u da nam se jave. Investitori su također dobrodošli - zaključio je Marević.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Kako funkcionira aplikacija?
Korisnik aplikaciju počinje koristiti tako da registrira svoj profil koristeći broj mobitela ili postojeći račun na Gmail ili Facebook platformi.
Korisnik koji se registrira kao pružatelj usluga upisuje svoje osnovne podatke – ime, prezime, broj mobitela i e-mail, a zatim s ponuđenog popisa odabire one usluge koje želi ponuditi putem Get Work aplikacije te određuje njihovu cijenu.
Korisnik koji se registrira kao tražitelj usluga ispunjava iste osnovne podatke kako bi registrirao svoj profil, a zatim nesmetano nastavlja korištenje aplikacije. Jednim klikom može odabrati koju uslugu traži i prikazat će mu se svi pružatelji usluga koji su u njegovoj blizini, zajedno s transparentnim cijenama njihova rada te ocjenama i komentarima od prethodnih korisnika njihovih usluga koji realno opisuju kvalitetu njihova rada.
Nakon klika na gumb “Book service” aplikacija korisnika vodi u prozor za plaćanje. Tražitelj usluge pruženu uslugu može platiti kreditnom ili debitnom karticom, čije podatke upisuje u prozor za plaćanje u aplikaciji. Plaćanje se vrši odmah a pružatelju usluga se novac prebacuje na bankovni račun tek kad je posao obavljen, umanjen za proviziju koju zadržava aplikacija. Tražitelj i pružatelj usluge pozvani su da ocjene i komentiraju jedni druge kako bi se stvorila zajednica od povjerenja te kako bi budući tražitelji i pružatelj usluga na jednom mjestu vidjeli transparentne informacije o kvaliteti pružanja usluga i naručiteljima usluga.
Također, korisnici s višim ocjenama i većim brojem komentara pozicionirani su na vrhu popisa pružatelja usluga i vjerujemo da će ih to međusobno motivirati na komentiranje i ocjenjivanje.
Svim korisnicima aplikacija omogućava da ju koriste i kao pružatelji i kao tražitelji usluga.