Nejasna je granica između poslovnog i privatnog života. Ne samo zbog toga što šefovi ponekad šalju e-mailove i poruke i nakon što smjena završi, već i zato što zaposlenici provode previše vremena na mobitelu za radnog vremena.

– To vodi nižoj produktivnosti. Zbog stalnih prekida znatno se smanjilo efektivno radno vrijeme – rekao je profesor psihologije Christian Montag koji istražuje to pitanje na Sveučilištu u Ulm u Njemačkoj, piše 24 sata. Ljudi u prosjeku provedu oko dva i pol sata dnevno na svojim pametnim mobitelima.

– Većinu vremena su na Facebooku, Instagramu i drugim društvenim mrežama – dodaje Montag.

Pokreće ih strah da će nešto propustiti. Kako bi se spriječila pojava tog straha, mogu se postaviti vremenska ograničenja za upotrebu pametnog telefona u uredu.

Savjetnica za poslovno upravljanje Gabriele Thies preporučila je da se privatni e-mailovi i poruke provjeravaju samo u određeno vrijeme dana, primjerice ujutro pa opet poslijepodne. Trebali biste odmah odgovoriti samo na one poruke koje su hitne, inače odgovorite na njih kasnije, kaže Thies.

Preporučuje i isključivanje obavijesti na mobitelima dok ste na poslu. Mobitel je najbolje spremiti u džep i ugasiti ga, ako je to moguće. Osobe s kojima poslovno komunicirate možete pitati da ‘primarno komunicirate preko poslovne linije ili e-maila’, kaže Thies. Thies dodaje da ni zaposlenici ne bi trebali slati poruke dok su na poslu, a obitelj i prijatelji ih trebaju kontaktirati samo ako je nešto hitno.

Gledanje u mobitel noću je loša ideja

Američki stručnjak za spavanje dr. Michael Breus rekao je da neke stvari nije pametno raditi kada se probudimo usred noći, uključujući i ono što rade gotovo svi – provjeravanje koliko je sati na mobitelu. Ta i još neke navike potkopavaju ponovno uspavljivanje, odnosno puno je teže opet utonuti u san što znači da drugi dan nećete biti odmorni i vaša produktivnost će biti manja.

Sjedenje na krevetu usred noći ili ustajanje ubrzava broj otkucaja srca što nije dobro za miran i kvalitetan san. Za većinu ljudi je 60 otkucaja u minuti idealna brojka za dobro spavanje, ali što je broj otkucaja veći, teže je utonuti u san.

 



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime