Najljepša mjesta Splitsko-dalmatinske županije, kroz tri vrlo atraktivna turistička programa, posjetiti će 58 inozemnih top novinara u sklopu studijskih putovanja u organizaciji Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, u suradnji s turističkim zajednicama grada Splita, Hvara, Brača, Visa, Solina, Klisa, Trogira, Trilja, Sinja i Omiša. Ti su programi nastali na inicijativu direktora Turističke zajednice županije, Joška Stelle koji želi animirati specijalizirane strane novinare iz svih država u kojima Hrvatska turistička zajednica (HTZ) ima predstavništva, te na taj način informirati turiste o selektivnim oblicima turizma, odnosno prirodnim, kulturnim, gastronomskim i mogućnostima aktivnog odmora na ovom području, koja se potiču i u koje se ulaže najviše u Splitsko – dalmatinskoj županiji.
- Iako HTZ poziva strane novinare na studijska putovanja u Hrvatsku, htio sam napraviti nešto drugačije i pozvati utjecajne strane novinare kako bi se upoznali sa svim turističkim vrijednostima naše županije.
Ovo je prva godina da radimo ovakvu vrstu putovanja gdje pozivamo novinare na boravak i obilazak isključivo naše županije i pokrivamo sve troškove. Novinari će biti u stalnoj pratnji naših najboljih vodiča i imati priliku doživjeti srednju Dalmaciju - rekao je Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Programi – Biciklizam, Mamma Mia i Kultura i gastroturizam
Na inicijativu Joška Stelle, direktora Turističke zajednice Splitsko – dalmatisnke županije, nastali su novi tematski turistički programi Splitsko – dalmatinske županije. Kroz programe „Biciklizam“, „Mamma Mia“ i „Kultura i gastroturizam“, 58 stranih novinara upoznat će se s aktivnim odmorom te kulturnim i gastronomskim mogućnostima koje nudi Splitsko-dalmatinska županija. Kroz program „Biciklizam“, novinari posjećuju biciklističke staze na Hvaru i na Braču, ali isto tako uživaju i u bogatstvu gastro ponude tih otoka. Posjetit će Hvar i Svirče na otoku Hvaru, a na Braču Supetar.
Program „Mamma Mia“ uključuje obilazak svih mjesta na kojima se snimao drugi dio svjetski popularnog istoimenog filma. Osim panorame viške uvale, novinari će razgledati grčki polis Issu iz 4. stoljeća proije Krista i rimski amfiteatar, posjetiti otočna sela, zatim Titovu špilju gdje je on boravio u II. Svjetskom ratu, a s brda Hum na 586 metara nadmorske visine vidjet će predivnu panoramu Srednje Dalmacije. Posebice je zanimljiva i panorama engleskog aerodroma iz II. Svjetskog rata.
Novinari će razgledati lokacije unutar otoka Visa, primjerice „Barjošku“ gdje je snimana većina filma „Mamma Mia“. Brodom će otići na izlet i posjetiti Zelenu špilju, plažu Stinivu, laguna otoka Budihovca, otok Biševo i Modru špilju. Bit će to vrlo atraktivan i raznovrstan program jer uključuje i bogat gastronomski program te posjet vinariji iz 1813. godine s degustacijom vina. Kako ne bi sve ostalo samo na zabavi, u sklopu programa „Mamma Mia“ uključen je obilazak ribarskog grada Komiže gdje je nekoć radilo 7 tvornica za preradu srdela te posjet Ilirskoj grobnici iz 8. stoljeća prije Kriste i većini od ukupno 24 rimokatoličke crkve i 7 kazališta među kojima je i najstarije rimsko kazalište.
Posjet Dalmatinskoj zagori
„Najukusniji“ program zasigurno je program „Kultura i gastronomija“ u sklopu kojeg će novinari posjetiti nekoliko restorana te lokalnog proizvođača začina i čokolade „Nadalina“ u Solinu. Osim Splita, novinari će razgledati Trogir, Klis, a posjetit će i „Stella Croaticu“ gdje će se upoznati s proizvodnjim nagrađivanog maslinovog ulja te ostalih tradicionalnih proizvoda. Treći dan svog boravka u Splitsko-dalmatinskoj županiji, novinari će posjetiti Dalmatinsku zagoru i mlinice u Grabu kao i izvor rijeke Grab.
U pekari u Trilju dočekat će ih lokalni proizvođač kruha ispod peke, a u Sinju i Sinjskom polju uzgajivači eko proizvoda – sireva i mliječnih proizvoda, ali i onih koji se bave uzgojom krava te obrađivanjem polja. Zanimljivo je kako će strani novinari posjetiti „Poljičku Republiku“ gdje će saznati kako se proizvodi poznata gastro delicija – soparnik. Još kratak pogled na kanjon Cetine, posjet spomeniku Mile Gojsalić, razgledavanje Omiša, večera u Kaštel Slanici pa povratak u Split.
Nema sumnje da će ovakav vid ulaganja u promociji imati dalekosežne pozitivne učinke na poželjnost Dalmacije kao destinacije.




