Stanari stare gradske jezgre i to posebno oni koji žive u samoj Dioklecijanovoj palači, te užoj zoni oko nje, svojim automobilima ne mogu pristupiti kućnom pragu zbog velikog pritiska ostalih stanovnika, a posebno turista. Zbog toga su prisiljeni ostavljati svoja vozila daleko ili svakodnevno plaćati parkirališta pa su u nepovoljnom položaju od ostalih građana – u uvodu u točku je kazao Damir Ordulj, pročelnik komunale. Tim riječima je predstavio prijedlog odluke o dopuni Odluke o javnim parkiralištima na području Splita, piše Slobodna Dalmacija.

Prema službenim podacima iz 2001. godine, u povijesnoj gradskoj jezgri živjelo je 3235 stanovnika, a preostalo ih je oko 1000. Upravo zbog toga ovo bi trebala biti mjera koja će zadržati stanare u jezgri.

– Uzevši u obzir brojne otegotne okolnosti koje su im utjecale na kvalitetu života u staroj gradskoj jezgri, pokrenuta je inicijativa da tim se stanarima omogući besplatno parkiranje – kazao je Ordulj.

Tako bi se povlašteni uvjeti i način parkiranja odnosili na stanare unutar konzervatorske “Zone A” omeđene ulicama Trumbićeva obala – Šperun – Ban Mladenova – Bana Jelačića – Matošićeva – Teutina – Sinjska – Zagrebačka – Poljana Kneza Trpimira. No, iznimno je važno da stambena jedinica nije registrirana za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu.

Damir Ordulj je izračunao ako broj vozila bude 200, godišnji trošak bio bi 600.000 kuna, ako bude 500 mjesta, bio bi nešto više od 1.500.000 kuna.

Uslijedila je rasprava koja je podijelila vijećnike na one koji smatraju da vlasnici skupih kvadrata ne bi trebali imati besplatan parking, dok drugi takvom odlukom žele zadržati stanare unutar stare gradske jezgre koji tu žive i ne obavljaju djelatnosti u svom stanu.

– Podržavam mjere kojima će se olakšati život stanovnika u središtu grada uključivo i ovo donošenje povlaštenih uvjeta parkiranja. Grad iznimno veliku financijsku korist ostvaruje u djelatnostima koje se nalaze u gradskoj jezgri. Mnogo toga ruši kakvoću života građana koji tu žive i ovo je način kako im malo olakšati – kazao je Joško Markić, SDP-ov vijećnik. No, tvrdi da u Odluci koju dopunjujemo Odlukom o javnim parkiralištima i daju odobrenje gradonačelniku da može uvesti povlaštene uvjete parkiranja.

– Ti posebni uvjeti propisat će se Pravilnikom kojeg donosi upravitelj javnih parkirališta. Dakle, iščitavajući tekst koji smo dobili mi u Odluci o kojoj danas glasamo ne propisujemo niti dajemo suglasnost na izgled i sadržaj tog Pravilnika.

Međutim, u materijalima se nalazi prijedlog Pravilnika koji je Split parking izradio. U njemu, u članku 8., piše da isti stupa na snagu nakon što za njega da suglasnost Gradsko vijeće. Kada i kako se misli dati ta suglasnost? Hoćemo li opet glasati o nečemu pa da kasnije ispadne da to nismo uistinu i izglasali?

Isto tako, obzirom da u Pravilniku piše da se podnositelji zahtjeva ne smiju baviti pružanjem ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, molim pojašnjenje je li to obuhvaća i registriranu turističku djelatnost iznajmljivanja i kakav je status takvih domaćinstava? – upitao je Markić.

Tomislav Prljević se ne slaže s donošenjem ovakve odluke.

– Kažete besplatan parking? Nije besplatan, jer netko to mora platiti. Pričamo kao da se nešto loše dogodilo u centru grada pojavom turista. Cijene nekretnina su u povećanju, a ne u padu. Sadržaj koji se dogodio u centru nipošto nije negativan nego pozitivan i ako ima puno auta na cesti to nije negativno nego pozitivno, jer očito je da ljudi mogu voziti auto. Ne želim donositi odluku koja će nekome tko ima kvadrat stana od dvije ili tri tisuće kuna plaćati parking – među ostalim je kazao HDZ-ov vijećnik. Martin Mladen Pauk se jednim dijelom složio s dijelom njegove izjave te naglasio problem pozitivne diskriminacije kojom bi se jednima dozvolio besplatan parking, a drugima ne.

– Odluka je ograničavajuća i naravno da će pokušati neki mutiti u tome, ali ćemo ih pokušati ograničavati. Mislim da smo odlutali od onog što je cilj – zadržati ljude u centru grada – kazao je Tonći Blažević, vijećnik HSLS-a.

Na koncu je Ante Zoričić, jedan od predlagatelja ove inicijative kazao je da je neosporno da su oni u daleko najnepovoljnijem položaju u odnosu na sve stanare u gradu. Stanari kada bi imali mjesto za parkiranje, oni ne bi ovo tražili da imaju parkiralište, tako da je ovo privremena mjera do izgradnje garaže.

– Ovo će biti najljepši poklon stanarima gradske jezgre povodom 40 godina na listi UNESCO-a – dodao je Zoričić.

Na to je Martin Mladen Pauk naglasio da će ovo biti odličan sociološki eksperiment te će otkriti kako će drugi reagirati na dodjelu besplatnog parkinga jednom dijelu stanara. Mladen Bartulić, direktor tvrtke “Split parking” je zaključio da se ova mjera odnosi isključivo na one koji žive u staroj gradskoj jezgri, javlja Slobodna Dalmacija.

Prijedlog je jednoglasno usvojen i stanari stare gradske jezgre uskoro će imati besplatan parking u prvoj zoni, a umjesto parkirališta na Starom Placu koristit će parkiralište na Trgu Hrvatske bratske zajednice. Uz to amandmanom je donesena mjera kojom neće moći ostavljati automobil duže od 24 sata na jednom mjestu.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime