Koliko puta ste se našli u pedijatrijskoj ordinaciji s bolesnim djetetom ili samo došli po uputnicu? Pretpostavljamo malo više nego ste se nadali da hoćete, a ako ste ipak bili manje puta nego što ima prstiju na jednoj ruci onda vam želimo da tako i ostane. I da vaše dijete raste zdravo i sretno.
Oni roditelji koji su imali manje sreće sa zdravljem djeteta te su i do sada dovoljno puta čekali red u čekaonici ispred pedijatrovih vrata, s djetetom koje ima visoku temperaturu, kašlje, hriplje, nervozno je i plačljivo, znaju kako to samo može pojačati već postojeću nervozu. Pogotovo kada se čekanje oduži na sat, dva a ponekad nažalost i više.
Pedijatrijske ambulante, pogotovo u zimskim mjesecima, često budu pretrpane djecom. Svi smo svjesni činjenica da broj djece koja su upisana kod pedijatra premašuje broj djece koju bi jedan pedijatar uopće mogao imati, da su ti isti pedijatri preopterećeni poslom i udar na pedijatrijske ordinacije je velik, a samim time je i velik red čekanja na pregled.
"Otac četvero djece došao na genijalnu ideju"
Umjesto čekanja u prepunim čekaonicama, čekajte vaš red od kuće zahvaljujući genijalnoj ideji oca četvero djece, Adlana Čehobašića. Kako, pitate se? Krenimo redom.
Adlan Čehobašić više se puta našao u situaciji da čeka red kod pedijatra svoje djece, a kada je jedne zime proveo dva i pol sata s četiri dječaka čekajući na red, pri čemu su dio vremena proveli na hladnoći jer je čekaonica bila puna, počeo je razmišljati kako bi se tome moglo stati na kraj. I došao je na sjajnu zamisao koju je nakon godinu dana proveo u djelo.
Osmislio je sustav NEČEKAM koji omogućuje naručivanje pregleda SMS porukom i u realnom vremenu šalje povratnu poruku kada su pacijenti u redu. Roditelji su malo je reći oduševljeni. Umjesto dolaska s bolesnim djetetom u ordinaciju i čekanja na red, roditelj sada treba samo poslati SMS nakon kojeg dobije obavijest o tome koji su na redu i procijenjeno vrijeme čekanja, a sa svakim obrađenim pacijentom sustav vas SMS porukom obavještava koji ste na redu u tom trenutku tako da opet imate dovoljno vremena uputiti se u ordinaciju.
- Sustav je zaživio početkom listopada 2018. godine, a rezultat je zaista fantastičan te na temelju iskustva brojnih roditelja, ali i vlastitog iskustva, možemo potvrditi da sustav radi upravo onako kako bi trebao; jednostavno i učinkovito te u potpunosti opravdava svoje ime NEČEKAM. Samo tijekom nekoliko puta koje smo koristili ovaj sustav uštedjeli smo 6 do 7 sati koje smo, umjesto u čekaonici s bolesnom djecom, proveli doma, - kazao je Čehobašić.
- Ako ste na listi između prvih 8 pacijenata dobivate obavijest o pomicanju reda sa svakim obrađenim pacijentom, između 9 i 20 pacijenata dobivate obavijest o pomicanju svaka dva mjesta u redu, na listi iza 20 pacijenata dobivate obavijest o pomicanju svakih 5 mjesta - pojašnjava.
"Kada je pacijent obrađen, napravi se jedan klik mišem i to je sve"
Bilo bi idealno kada bi ovaj sustav imale sve pedijatrijske ordinacije jer bi se tako rasteretile čekaonice, a bolesna djeca bi za to vrijeme bila kod kuće gdje bi i njima i roditeljima sigurno bilo ugodnije čekati na svoj red za pregled.
- U bolničkom sustavu radim preko 10 godina tako da imam uvid u posao koji se obavlja u ordinacijama te da osoblje ima mnogo više posla od onoga što nam se kao pacijentima čini. Radi se o mnogo sitnih poslova koji troše vrijeme. Zato je sustav koncipiran tako da ima minimalne radnje u njemu. Unosi se samo ime i prezime djeteta koje je dovedeno na pregled, broj telefona na koji će se primati SMS obavijesti i ukupan broj djece koji je doveden na pregled. Ako se pacijent prijavio preko SMS-a, sustav sve to odrađuje sam. Kada je pacijent obrađen, napravi se jedan klik mišem i to je sve - objasnio je Adlan način funkcioniranja sustava.
Želja mu je bila da sustav prilagodi i potrebama liječnika i pacijenata. Za sada je ovaj sustav uveden u ordinacije u Zagrebu, Metkoviću, Kaštelima, Splitu,...
Što kažu korisnici, a što liječnici?
Razgovarali smo s roditeljima koji koriste ovu aplikaciju. Evo što su nam rekli.
- S aplikacijom 'Necekam' smo se susreli kod naše pedijatrice i odmah na prvu sam se oduševila. Jednostavna je, naručimo se porukom i dobijemo povratni sms koji smo pacijent na redu. Umjesto da čekam po sat vremena i duže s bolesnim djetetom u čekaonici, kući pratimo stanje i uputimo se u ordinaciju kad vidimo da ima još 2, 3 pacijenta prije nas. Osim što nam stvarno uštedi vrijeme, automatski je smanjena i mogućnost zaraze jer se pacijenti ni ne susreću na hodniku, ne boravimo u punoj čekaonici djece gdje svi kašlju, kišu, gdje jedni drugome mogu prenijeti viruse već jednostavno dođemo na svoj termin i to je to - kazuje nam oduševljena s ovom genijalnom aplikacijom mama Tamara.
- Otkako koristimo ovu aplikaciju preporodili smo se. Imam četvero djece i stalno je netko bolestan tako da sam nažalost često u pohodu kod pedijatrice. Ova aplikacija mi je super jer od doma pošaljem sms poruku i kada me aplikacija obavijesti da smo uskoro na redu, odnosno da je ispred nas još jedno ili dvoje djece, zaputim se u ordinaciju jer mi je udaljena 5 minuta od kuće. Ne moram sjediti u čekaonici punoj djece, pogotovo sada u ovo doba kad su svi slinavi i puni virusa i strahovati da će mi dijete još nešto dodatno pokupiti nego lijepo dođemo točno na vrijeme, obavimo pregled i idemo doma. Svaka čast onome tko se ovo sjetio - zahvalna je mama Marija.
- Koristimo ovaj sustavod prošle godine i zahvaljujući njoj štedimo vrijeme i živce. Vrijeme jer ne čekamo u čekaonici ili ispred nje i po sat, dva, a živce jer sam kući s bolesnim i grintavim djetetom i čekamo svoj red za pregled umjesto da ga moram smirivati i dodatno animirati da ne bude grintavo u čekaonici punoj druge grintave i bolesne dječice. A i dijete mi je na ovaj način u minimalnom kontaktu s drugom bolesnom djecom - kazuje mama Iva.
Osim korisnika, zadovoljni su i liječnici koji koriste ovaj sustav pa tako doznajemo da ovaj sistem rada ne bi mijenjali ni za što na svijetu.
- Svi smo zadovoljni ovim sistemom rada. Nema gubljenja vremena, nema nervoze. Sve ide nekako brže i jednostavnije - kazuju nam iz splitske ambulante na Mertojaku gdje uslugu aplikacije 'Necekam' još od veljače 2019. godine koristi pedijatrica dr. Fanilda Brekalo. Isto potvrđuju i iz ordinacije dr. Alide Čelić Rogulj, pedijatrice iz Kaštel Starog gdje 'Necekam' već uspješno koriste dvije godine .




