Saborski zastupnik iz Dalmacije predlaže Vladi: “Ukinite naplatu cestarine na autocesti u zimskom periodu”

"Na taj način možemo produžiti našu predsezonu i posezonu s ljudima koji, kao i većina danas, teško žive, ali bi negdje išli. Možemo im omogućiti jeftiniji prijevoz, da ne govorimo o našim prijevoznicima"


Saborski zastupnik Matko Kuzmanić (SDP) uputio je prijedlog Vladi i resornom ministru da se smanji cijena cestarina, točnije da se cestarina na autocesti ne naplaćuje u zimskom periodu.


“Mislim da je moj prijedlog afirmativan i koristan za društvo, a to je da se autocesta ne naplaćuje od 1. studenoga do 1. svibnja. Zašto? Zato što je tada inače prazna i to ne bi puno ugrožavalo prihod autocesta koji je, ako uzmemo 2019. godinu postao prilično velik. Preko 3 mlrd kuna se ubere od cestarine.

“Ljudi u koroni više koriste automobile”

S druge stane omogućilo bi ljudima kojima je svaka kuna bitna, a nije tako samo kod nas, i u drugim državama je tako, da mogu doći na ljetovanje. Ljudi žele doći na ljetovanje, a  turističke navike su se promijenile i ljudi danas manje koriste zračni prijevoz koji će se, nažalost, teško oporaviti. Koriste sve više automobile”, kazao nam je Kuzmanić.

Usporedio je i naše autoceste s nekim europskim, a spomenuo je i još jedan važan aspekt, a to je sigurnost cestovnog prometa.

“Primjerice, u Češkoj i Njemačkoj su autoceste besplatne, u Austriji i Sloveniji su vinjete, jedino su u Italiji i Francuskoj cestarine kao kod nas. Direktiva EU je da se cestarina naplaćuje po kilometru tako da praktički nemamo nešto puno manevarskog prostora.

Duža sezona

Na taj način možemo produžiti našu predsezonu i posezonu s ljudima koji, kao i većina danas, teško žive, ali bi negdje išli. Možemo im omogućiti jeftiniji prijevoz, da ne govorimo o našim prijevoznicima koji u tom slučaju imaju na godišnjoj razini 50 posto manji trošak autocesta, što nije mali novac, a s obzirom da se tu radi o privrednoj grani koja ima niske marže, možda je to upravo to što njima drži glavu iznad vode.



I onaj treći aspekt, a to je sigurnost u prometu. Kad bi se sav kamionski prijevoz prebacio na autoceste, bila bi puno veća sigurnost na cestama zato što bi manje nesreća bilo”, zaključio je.

Moja reakcija na članak je...
Vau
20
Haha
5
Hagić
0
Hmmm
1
Plač
1
Grrr
1
Molim?
0



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime