Dva su tjedna prošla od početka nastavne godine u uvjetima epidemije. Trenutačno je koronavirusom zaraženo 266-ero djece i 29 nastavnika. U samoizolaciji je 119 nastavnika i više od 3400 učenika. HRT je provjerio funkcionira li i u praksi ideja da se škole u ovim uvjetima brzo moraju prilagođavati prelascima s jednog na drugi model nastave.
Nova školska godina, nova pravila, novi običaji. Kada pitate danas učenika koji je razred, reći će vam: peti razred A model ili 8. razred B model. A upravo te modele nastave nametnula je epidemiološka situacija. Tako danas 91% škola provodi A model ili nastavu u školi, 8% mještoviti model B i u školi i putem interneta, a manje od 1% model C ili nastavu na daljinu.
- Mi smo krenuli po modelu C online i to je trajalo do 15. rujna, rekla je Ivanka Finka, ravnateljica OŠ Murterski škoji u Murteru.
Naime jedan djelatnik bio je pozitivan na COVID, a nekoliko nastavnika u samoizolaciji. Sada su prešli na model A - uživo u školi. Najmanji su najzbunjeniji.
- Prošle godine smo mogli i van na odmor i sve, a ove godine moramo dezinficirati ruke i nositi maske na odmoru, kaže Toma, učenik 2. razreda.
U Bjelovarskoj gimnaziji obrnuto, počeli su s A, a nastavili C modelom. Pa promjena.
- Od ponedjeljka ćemo imati mješoviti tip rada, samo nam je jedan razred u samoizolaciji, rekla je Blanka Iličić, ravnateljica Gimnazije Bjelovar.
Mješoviti B model posebno je kreativan. Primjerice, Škola za grafiku ima jednu kombinatoriku, a Agronomska drugu.
- Odlučili smo se za B model što podrazumijeva 3 dana u školi, 2 kod kuće ili 2 dana u školi, a 3 kod kuće, rekao je Dubravko Deželić, ravnatelj Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju u Zagrebu.
- Oni se mijenjaju u turnusima od tjedan dana. Skupina A dolazi na nastavu u školu, a grupa B je kod kuće i prati nastavu na daljinu i onda se rotiraju, objasnio je Ivica Marinić, ravnatelj Agronomske škole u Zagrebu.
U školama su kreativni, razredi su na otvorenom, zbornice ispod brajde, dogovori o satnici u šetnji. Uglavnom svi se za sada snalaze. Ministarstvo prima sugestije, dnevno odgovara na desetke upita.
- Još radimo s epidemiolozima da vidimo da li baš treba odmah stavljati cijele razrede u izolaciju ili se to može drugačijim pristupom, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.
U treći tjedan nastave ulaze uglavnom zadovoljni. Ako postoje, problemi su najčešće tehničke prirode te oni s maskama.
- Uvijek imate grupu učenika koji promišljaju da COVID ne postoji, da je to izmišljotina i zavjera velikih sila pa imamo s njima razgovore, jer je maska obvezna u zajedničkim prostorijama u hodniku, rekao je Dubravko Deželić, ravnatelj Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju u Zagrebu.
A upravo i na školskim hodnicima ova je situacija donijela novinu - obilježen smjer kretanja učenika, a da ne bi bilo bliskih susreta: i kružni tok.