Hrvatske ceste obavještavaju kako je uvođenjem tvrtke Colas u projekt u javnosti poznat kao Zapadna rampa, a formalno s nazivom Izgradnja rampe s deniveliranog kolnika D8 na zapadni servisni kolnik, neposredno iz čvorišta s Ulicom Domovinskog rata u Splitu, započeo teći ugovorni rok projekta od 12 mjeseci. Vrijednost radova iznosi 24.127.140,93 kuna (bez PDV-a).
Raskrižje Ulice Zbora narodne garde (državna cesta D8) i Ulice Domovinskog rata (državna cesta D433) jedna je od kritičnih prometnih lokacija na području Splita i okolice, a što je posebno vidljivo u jutarnjem i popodnevnom vršnom periodu kada se na ovom ulazu u Split stvaraju velike gužve i zastoji. Poboljšanje prometnog stanja na ovom raskrižju uvelike će se riješiti izgradnjom predmetne rampe, odnosno preusmjeravanjem vozila koja se kreću od sjevera prema jugu na gornji denivelirani kolnik državne ceste D8.
Predmetna rampa izvodi se kao silazna rampa velike duljine formirajući se na cestovnom zemljištu. Isto tako, predviđena je izgradnja još jedne paralelne trake nadvožnjaka Ravne Njive. Rampa je planirana kao jednosmjerna, sa smjerom gibanja sjever – jug. Denivelacija i slobodni profil donjeg kolnika se postiže izgradnjom podvožnjaka. Nakon podvožnjaka rampa se tlocrtno uklapa na desni kolnički trak donjeg kolnika od kojeg je zbog visinske razlike odvojena potpornim zidom. Potrebno je naglasiti da donji kolnik koji se sastoji od dva prometna traka u zoni denivelacije prelazi u jednotračnu prometnicu obzirom da se desni trak rezervira za planiranu rampu.
Hrvatske ceste d.o.o. kao investitor na zahvatu izgradnje rampe kojom se postiže denivelacija sa gornjeg na donji kolnik Ulice Zbora narodne garde, pristupile su pripremi realizacije ovog zahvata detaljno i sveobuhvatno. Takav pristup je bio nužan zbog činjenice da se zahvat nalazi na najkritičnijoj prometnoj točki grada Splita, na samom ulazu i izlazu iz grada. To je raskrižje Ulice Zbora narodne garde (državna cesta DC8) i Ulice Domovinskog rata (državna cesta DC 433) koje je prometno izrazito opterećeno, pogotovo u jutarnjem i popodnevnom vršnom satu, te u ljetnoj turističkoj sezoni. Zbog svega navedenog, problemu privremene regulacije prometa za vrijeme izvođenja radova se pristupilo analitički u smislu da su pravovremeno analizirane sve opcije i mogućnosti zatvaranja dijelova postojećih prometnica kao i formiranja obilaznih pravaca. Slijedom navedenog, prvi bitan korak u organizaciji privremene regulacije prometa će se dogoditi odmah pri početku radova, s očekivanim trajanjem od 27.9. do 4.10.2021. godine, kada će za potrebe osiguravanja nesmetanog izvođenja radova i što bolje i kvalitetnije protočnosti prometa biti neophodno izgraditi privremenu rampu kojom će vozila koja se kreću u smjeru sjever-jug po državnoj cesti DC 8 (Ulica ZNG) moći prijeći s gornjeg zapadnog na donji zapadni kolnik te ceste u smjeru Poljičke ceste.
U spomenutih sedam dana moguće je očekivati veće gužve i zastoje u prometu te se iz tog razloga unaprijed mole svi sudionici u prometu za razumijevanje i strpljenje u ovoj kritičnoj fazi radova. Nakon izgradnje navedene rampe ne očekuju se veći problemi u prometu uzrokovani radovima na predmetnoj rampi sve do samog kraja radova kada će se uklanjati spomenuta privremena rampa. Bitno je za napomenuti da će se sve faze privremene regulacije na vrijeme komunicirati sa svim relevantnim čimbenicima, s predstavnicima grada Splita, policije, prometnog redarstva, a o svemu će javnost biti na vrijeme pravovremeno obaviještena putem medija.