Svu jad i bijedu tvrtke Bourbon, čiji je brod s kapetanom Dinom Miškićem potonuo na Atlantiku 26. rujna 2019. godine, otkriva potresno svjedočanstvo Jevgenija Nikolova, jednog od trojice preživjelih. Za magazin Morskoj ukrajinski pomorac iz Odese otkrio je neljudski odnos ljudi iz kompanije prema posadi. Od njih 14, samo trojica su preživjela havariju.
Već na otoku Martinique, gdje su trojica preživjelih transportirana u medicinsku kliniku nakon tri dana plutanja Atlantikom na splavi, borbe s uraganom, halucinacijama i valovima od deset metara, započela su brojna ispitivanja: policija pa predstavnici Bourbona. Tvrtka je dovela i njihovu rodbinu na otok - majka i djevojka odletjele su do Jevgenija.
- Stigao je i gospodin Boucher, drugi čovjek grupe Bourbon, s njim i zaposlenik tvrtke koji je bio izravno odgovoran za Bourbon Rhode - priča Nikolov:
- Rekli su da će pomoći, da će nas nakon pružanja medicinske pomoći preseliti u hotel. A potom - prema stanju. Ako zdravlje dopusti, a dopuste i liječnici, vratit će nas kućama.
Sramotno ponašanje kompanije
Bili su, kaže, okruženi vrlo dobrim liječnicima, izvrsnim psihologom. Ispočetka, činilo se da tvrtka brine za njih. Uistinu su prebačeni u hotel. Međutim...
- Ubrzo su nam ograničili dnevnu prehranu na određenu količinu. Nekoliko sam puta slučajno premašio ograničenje koje je postavila tvrtka i želio sam dodatno platiti obroke, ali hotelsko osoblje odbilo mi je uzeti novac - prisjeća se ukrajinski pomorac.
Osiguravajuće društvo bilo je, kaže, u stalnom kontaktu s preživjelima. Uvjeravali su ih da će se pobrinuti za sve. Najviše rukovodstvo tvrtke obećavalo je pružiti bilo kakvu pomoć. Međutim, stvarnost se nevjerojatno razlikovala od onoga što je obećano. Ubrzo su počeli problemi s uplatama od osiguranja.
- Po povratku, tvrtka me uputila u privatnu medicinsku kliniku Odrex na liječenje i rehabilitaciju. Rekli su mi da sakupljam račune koji potvrđuju moje troškove. Međutim, kad sam pokušao dobiti naknadu troškova, ispostavilo se da odgovorni zaposlenici nisu znali tko bi za što trebao platiti i tko bi za što trebao odgovarati. Osiguravatelji su me slali predstavniku tvrtke Olgi Ivanovoj, a predstavnik tvrtke preusmjerio me natrag u osiguravajuće društvo - kaže Nikolov, prenosi 24 sata.
- Odvjetnik kojeg je imenovao vlasnik broda, Jevgenij Sukačev, nakon nekoliko e-mailova jednostavno je nestao, prestao odgovarati. Kontaktirao sam preživjelog montera Igora Morozova, koji živi u Rusiji, i on ima istu situaciju. Tvrtka ne odgovara ni na njegove zahtjeve...
"A što biste vi htjeli?! Pa preživjeli ste"
Sve što je dobio bila je, kaže, četveromjesečna plaća prema ugovoru, kao i tromjesečna isplata bolovanja u iznosu od tisuću eura.
- Odvjetnik tvrtke Jevgenij Sukačev čak mi je u jednom trenutku rekao: ‘Preživjeli ste i nemate pravo ni na što’. Da, preživio sam, ali po kakvoj cijeni?! Nije lako skočiti u vodu i preživjeti, borio sam se tri dana da bih preživio. Vidio sam kako drugi umiru, vidio sam kako umiru oni koji su pokušali spasiti se sa mnom... U proteklih godinu dana od potonuća broda tvrtka Bourbon nikad nije kontaktirala preživjele mornare kako bi razjasnila njihovo zdravstveno stanje. Rezultati istrage još nisu objavljeni. Počinitelji nisu identificirani i kažnjeni.
Više o ovoj temi pročitajte na portalu 24 sata.