Poznati splitski motoavanturist Željan Rakela je uspio odvoziti 1.600 kilometara za samo 17 sati, što je čak 7 sati prije dozvoljenog roka od 24 sata.

Željane, kako je izgledala ova tvoja zadnja avantura? Trebali ste unutar 24 sata odvoziti minimalno 1.600 kilometara, a kako vidimo, uspjeli ste to napraviti čak 7 sati ranije?

– Put je bio interesantan, pun adrenalina koji me cijelim putem držao. Mislim da je mnogo motorista odvozilo ovu kilometražu unutar 24 sata, ali baš da su je odvozili za 17 sati i to sa skuterom čiji je rezervoar samo 13 litara, mislim da ih nema baš mnogo.

Kroz Sloveniju je bila jaka kiša praćena maglom i na mjestima s tučom, međutim to me nije zaustavilo, koliko radovi na cestama i gužve u Italiji. Prije Verone je bila ogromna gužva nekakvih 20-ak kilometara, ali pošto sam vidio da sam prošao u jednom smjeru više od 850 kilometara, odlučio sam se na povratak malo prije Verone.

Ostao sam bez goriva prije samog izlaska iz Hrvatske samo kilometar prije benzinske stanice pa sam se poslužio kanistrom koji sam imao ispod sica i nastavio dalje uz minimalne gubitke vremena.

Je li bilo vremena za ručak ili kratki odmor?

– Tek nakon 1.100 km napravio sam pauzu od 20-ak min za jedan sendvič, čokoladicu i jedan MTV energetsko piće. Na benzinskim stanicama su bila minimalna zadržavanja.

Što ste imali od opreme?

– Nosio sam kompresivne antimikrobne motorističke čarape na čijem sam razvoju osobno sudjelovao, podgaće, donju majicu, majicu kratkih rukava, čizme Daytona, motorističko odijelo Klim, kožne rukavice, potkapu, kacigu Schubert C3 PRO, mada zbog jake kiše i slabe zaštite od vjetra kroz kolet jakne ušlo mi je puno vode u predjelu prsa.

Što kažete na sami motor Hondu X ADV?

– Honda X ADV je cijeli put prošla besprijekorno, ovaj skuter sam osobno testirao 2 godine i prešao skoro 20.000 km. Bilo je tu mnogo offroada, sudjelovao je i na 8. Balkan Rallyju gdje je prešao put od skoro 5.000 km uzimajući u obzir planinske ceste Transalpine i Transfagarasana i to obje u jednom danu 540 kilometara. Posljednji test izdržljivosti je bio besprijekoran, stalno sam ga držao na 120-130 km/h i na tom opterećenju je imao malu potrošnju od samo 5.2 L na 100 km. Osobno, ovo je najbolji skuter na svijetu koji možete trenutno kupiti u serijskoj izvedbi, najviše bih pohvalio DTC mjenjač koji radi besprijekorno i vjerujem da je to budućnost za sve motocikle.

Ima li koja mana da ste uočili na ovom kako vi kažete najboljem skuteru na svijetu?

– Što se tiče ovog zadnjeg testa izdržljivosti mana je tvornički vjetrobran koji bih zamijenio većim Givi vjetrobranom, tvornički vjetrobran funkcionira po gradu i do brzine 90 km/h, ali preko treba veći. Cijelim putem mi je bila velika buka vjetra toliko jaka da nisam ni čuo zvuk Akrapovičevog ispušnog sistema koji se poprilično čuje, osim toga kiša mi se uvukla kroz kolet odijela baš zbog loše zaštite.

Druga mana je sic koji, budimo iskreni, nije baš udoban za 1.600 km u komadu, ali za normalnu vožnju do 400 km dnevno je jako solidan.

Jedino što je puklo na ovom skuteru je tipka kojom otvaram poklopac goriva i sic, ali i dalje se njom služim. To su minimalne zamjerke za ovakvo ekstremno testiranje motora.

Kolje ste gume koristili za ovaj put? Možemo pretpostaviti da su trebale ići cestovne gume, ali vidimo da imaju šaru više za off road?

– Koristio sam gume PIRELLI STR, to mi je najdraža i najbolja guma za ovaj skuter jer se minimalno troši s obzirom na to da je terenska, a daje maksmimalo dobre performanse u zavojima i na offroadu.

Ima li još planova za ovu godinu ili sada kreće pauza što se tiče motora?

– Ove godine sam bio dosta aktivan s projektima tako da sam uspješno odradio humanitarni 3. Rotary Moto Rally Plus, zatim jako zahtjevan 10. rođendan BMW MK DALMACIJA, potom odlazak u Azerbejdžan gdje sam bio u ulozi vodiča, odlično organiziran 9. Balkan Rally gdje je sudjelovalo preko 40 kandidata i sada ovaj test izdržljivosti Iron Butt Association u kategoriji Saddle Sore.

Ove godine sam svojim BMW R 1200 GSA napravio 20.000 km, s BMW K 1600 B 13.000 km i s Hondom X ADV 7.000 km što je opet oko 40.000 km. Nakon svega navedenog slijedi kratka zimska pauza uz promocije knjige i predavanja te organizirane vikend vožnje.

O svim budućim projektima bit ćete pravovremeno obaviješteni.
Ovim putem vam zahvaljujem na podršci i pozdrav vašim čitateljima te zahvala sponzorima ovog pothvata;

MTV energy drink, Honda Ruting, Honda Šago, Moto Ogi, Šepic Comerc, Moto Box, Dalmacija Danas, Akrapovič, Migo Moto, Mato Tech.