Prije šesnaest mjeseci na sjednici Vlade u Splitu donesena je odluka o realizaciji Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split, u Trajektnoj luci, sa Zračnom lukom Split te izgradnje intermodalnog čvora novoga glavnog kolodvora Split (Kopilica).

Iza ovog podužeg i kompliciranog naziva krije se zapravo projekt željezničkog povezivanja splitske trajektne i zračne luke u cilju rasterećenja cestovnog prometa i bržeg povezivanja ne samo splitskog aerodroma već šireg splitskog područja s gradom Splitom. Riječ je o projektu ukupne vrijednosti oko 150 milijuna eura, a procjenjuje se da bi mogao biti završen 2027. U svrhu njegove realizacije potrebno je rekonstruirati 18 kilometara postojeće pruge od splitske trajektne luke do Kaštel Starog te izgraditi oko 10 kilometara nove pruge od Kaštel Starog do aerodroma. I upravo na tih deset kilometara nove pruge projekt ozbiljno zapinje, prenosi Jutarnji list.

“Najveći problem razvoja projekta je neizjašnjavanje predstavnika Kaštela o predloženim varijantama, čija je posljedica, zasad kašnjenje, u konačnici neizvršenje projekta”, stoji u Izvještaju koordinatora o tijeku realizacije ovog projekta koji je sastavljen 1. rujna.

Tri varijante

Koordinatori projekta su Ministarstvo prometa, HŽ Infrastruktura, Grad Split i HŽ Putnički prijevoz. Krajem prošle godine napravljena je Analiza opcija povezivanja aerodroma s trajektnom lukom. Kao najoptimalnije odabrane su tri moguće željezničke varijante. U prvoj varijanti nova pruga bi se gradila od kolodvora Kaštel Stari preko Rudina do aerodroma. U drugoj koristila bi se postojeća pruga do Kaštel Kambelovca gdje bi bila točka odvajanja nove pruge prema aerodromu. Treća varijanta nove pruge također započinje u Kaštel Kambelovcu i prolazi sličnom rutom kao i varijanta dva. Prema navodima iz Izvješća koordinatora, predstavnici Grada Kaštela usmeno su podržali drugu varijantu, ali su dodatno zatražili analizu još dvije varijante brzom cestom te poboljšanu prvu varijantu.

Sukladno proceduri, sve lokalne zajednice su se trebale očitovati o predloženim varijantama, i sve su osim Grada Kaštela to i učinile. S obzirom na njihovu šutnju, a kako projekt ne bi stajao, HŽ Infrastruktura uputila je zahtjev za ucrtavanje tri varijante trase pruge, a očitovanje Grada Kaštela će se ponovno tražiti.

Više pročitajte OVDJE.



1 KOMENTAR

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime