Nakon što su sredinom rujna započeli radovi na projektu izgradnje rampe na Ulici Zbora narodne garde, poznatijoj kao zapadna splitska rampa, projektu koji bi trebao uvelike poboljšati prometno stanje i smanjiti gužve na ulazu u grad, svi radovi napreduju prema planiranoj dinamici. Projekt, podsjetimo, predviđa rampu iz smjera Solina preko zone raskrižja ulica Domovinskog rata i Zbora narodne garde, u smjeru Poljičke ceste, a uključuje izgradnju podvožnjaka, nadvožnjaka i četiri potporna zida.
Iako je riječ o gradilištu u planiranoj dužini od svega 450 metara, riječ je o tehnički vrlo zahtjevnom projektu na kojem se posebno treba voditi računa o usklađenju potreba gradilišta. Riječ je o izrazito suženom manipulativnom gradilišnom prostoru, a istovremeno je nužno osigurati i protočnost znatnog prometa u režimu privremene regulacije prometa koji uključuje i pješački promet u zoni gradilišta.
Gradilište je zahtjevno samo po sebi, a unatoč obilnim padalinama tijekom studenog, koje posebno usporavaju radove iskopa u geotehnički nepovoljnom materijalu uz koje se paralelno izvode radovi privremene zaštite građevinske jame i kolnika koji je u prometu, izvođač radova, zajednica ponuditelja COLAS Hrvatska d.d. i DEGAL TEHNIKA d.o.o., uspješno izvodi radove sukladno planiranoj dinamici.
Do sredine prosinca tako je za iskope za potporne zidove izveden kompletan iskop i podložni beton za temelje armirano-betonskog zida Z1 te je izvršena privremena zaštita pokosa građevinske jame zida. U potpunosti je izveden armirano-betonski potporni zid Z3 te 11 od ukupno 19 kampada za potporni zid Z1. Kod izgradnje podvožnjaka izvedeni su armirano-betonski temelji upornjaka U2 i prva kampada zida, dok je na izdvojenom gradilišnom pogonu na Sirobuji do sada proizvedeno 16 od ukupno 58 armirano-betonskih rasponskih nosača predviđenih za ugradnju na planiranom podvožnjaku i nadvožnjaku.
Vrijednost radova iznosi 24.127.140,93 kuna (bez PDV-a) i rok za izvođenje je 12 mjeseci, a u sklopu projekta napravljena je i privremena rampa za smjer Solin – Poljička cesta (trajektna luka) te organizirana privremena regulacija prometa. Važno je istaknuti kako je već i izgradnja privremene rampe u režimu privremene regulacije prometa u praksi pokazala značajno prometno poboljšanje.
Ovo je jedan od nekoliko velikih projekata koji se provode ili su u planu na području Splita i Splitsko-dalmatinske županije te su Hrvatske ceste d.o.o. svjesne njegove važnosti za stanovnike ovog područja kao i potrebe za stalnom komunikacijom i koordinacijom s izvođačem kako bi se projekt uspješno i u predviđenom roku završio.