U Splitu je predstavljena prva jedrilica na svijetu s dva električna motora. Riječ je o iskoraku splitskog proizvođača brodova u ekološku proizvodnju, a model je isključivo rezultat domaće pameti i tehnologije.
Bonaca je kao ulje pa ništa od pravoga jedrenja, no na Saloni 46 HTV je bio u prvome redu kako bi predstavili jedinstveni sustav s dva električna motora na kojem je mladi splitski tim inženjera radio godinu i pol.
- Implementirali smo jednu potpuno novu elektro propulziju koja u svom sistemu ima dva elektromotora koji nam praktički pomažu da tijekom jedrenja puno većom brzinom hidroregeneriramo kapacitete baterija - kaže Marin Donadini, direktor "Salona yachts".
S motorima plovite bez buke, a dok jedrite, propeleri pune baterije strujom. Model je posebno prikladan za oceanske plovidbe u kojima se jedri u duljim vremenskim intervalima.
- Brod kad jedri ponovno stvara električnu energiju i njemu od potpuno prazne baterije do potpuno pune treba nekakvih 20 sati jedrenja pri brzini od pet i pol, šest čvorova - kaže Donadini.
Salonu 46 će na svom YouTube kanalu predstaviti i mladi Kanađanin Dan Deckert, koji sa zaručnicom već pet godina plovi na električnoj jedrilici i promovira ekološki osviještenu plovidbu.
- Mislim da je svjetsko tržište spremno za električne brodove, posljednjih šest godina borimo se da dokažemo vrijednost ovakvih motora na jedrilicama, ne trebate motor za prijeći 1000 milja, imate jedra - kaže Deckert.
Električni pogon s cesta polako prelazi i na more. Vlasnici nastavljaju ulagati u zelene tehnologije.
- To je budućnost ne samo u ovoj branši, odnosno industriji, nego i u drugim industrijama koje se bave nekom vrstom mobilnosti, vidite i uspjeh gospodina Rimca i njegovog tima u Hrvatskoj - kaže za HTV Almir Jazvin, član Uprave ''Prevent grupe''.
Ovaj hrvatski proizvod spoj je ekologije i luksuza. U Saloninu brodogradilištu proizvodit će ih 20-ak godišnje. Prvi brod već je otputovao kupcu u Sjedinjene Američke Države.




