Bilo je to u lipnju 2016, kada je "Hvidra" postala "Split parking". Tvrtka koju je osnovala istoimena braniteljska udruga tada je postala gradsko poduzeće, te je jedno od onih koje je najviše napredovalo posljednjih godina.
Građani Splita u iščekivanju su završetka radova na garažama u Dobrilinoj i Lokvama gdje će se, između ostalog moći napajati i električna vozila. Samo ove dvije investicije "teške" su preko 7,4 milijuna eura.

Direktor Split Parkinga Davor Matošić u intervjuu najavljuje i nove parkirne iskorake kao što je javna garaža uz budući prodajni centar Kaufland na Trsteniku. Usprkos tome u Splitu je i dalje broj vozila koji su parkirani na nogostupima, zelenim površinama - prevelik.
Gradi li se još negdje garaže osim na Lokvama i Dobrilinoj ispod Kampusa?
- Osim izgradnje dviju novih garaža uskoro je planiran početak radova na sanaciji onih u Smiljanićevoj i na Zagorskom putu. Paralelno je u pripremi javna garaža uz prodajni centar Kaufland na Trsteniku koji bi se također uskoro trebala početi graditi, no tek po izboru izvođača, nadzora i koordinaciji voditelja gradilišta moći ćemo govoriti o preciznijim rokovima.
Urbane specifičnosti
Poštuje li se dinamika radova, tj. kad se očekuje da će garaže primiti korisnike?
- Na Lokvama su završeni široki iskopi te je u tijeku druga faza, radovi na AB temeljima i zidovima donje etaže, a montažni elementi su u izradi te će biti dostavljeni prema dinamičkom planu. U Dobrilinoj su u tijeku radovi na širokim iskopima na tri diletacije, od kojeg je jedna već završena. Projekti u izgrađenim urbanim središtima imaju svoje specifičnosti pa smo tako na oba projekta imali izmještanje instalacija koje je trajalo duže od očekivanog i kašnjenje u prvoj fazi radova koje je bilo uvjetovano vremenskim prilikama. Imali smo manjih početnih odstupanja na prvoj fazi izgradnje na Lokvama, odnosno radova na širokim iskopima, a zbog velikog broja kišnih dana koji su onemogućavali radove jer direktno ovise o vremenskim uvjetima i otvorenosti jedinog legalnog deponija u našoj županiji koji za kišnih dana, ali i preko praznika, ne radi. Nakon toga je dinamika bila zadovoljavajuća, no svakako cilj je redovnim koordinacijama osigurati da se rokovi maksimalno poštuju.

O kojim sredstvima se radi?
- Vrijednost garaže na Lokvama je 3.278.614,37 eura s PDV-om, dok je vrijednost garaže u Dobrilinoj 4.143.458,21 EUR s PDV-om.
Punionice za električna vozila
Koje dodatne sadržaje će garaže imati?
- Većina objekata koje planiramo u narednim godinama su multifunkcionalni objekti koji će, ovisno o mogućnostima i potrebama kvarta, značiti i izgradnju novih igrališta, reciklažna dvorišta, tržnice, društvene prostorije za kotar i slično. Na Lokvama će to biti dječje i školsko, a u Dobrilinoj sportsko igralište, a obje garaže će imati punionice za električna vozila, dok su recimo baš na Trsteniku uz to planirane i prostorije za kotar.
Kakva su iskustva sa nadograđenim parkingom u Ostravskoj na Mertojaku, odnos parkirnih mjesta i pretplata?
- Iskustva su dosta dobra, pogotovo nakon uvođenja digitalnih led displaya koji prikazuju broj slobodnih mjesta. Sada svi stanari Ostravske i okolnih ulica imaju jednaku priliku dobiti povlaštenu mjesečnu pretplatu. Na taj način se optimizira parkiranje u određenom području i garaža je uvijek optimalno popunjena. U slučaju slobodnih mjesta, omogućeno je i ostalim građanima i vozačima kupiti satnu kartu. Garaža inače ima 305 komercijalnih PM i još 16 mjesta za osobe s invaliditetom koje nisu u režimu naplate. Broj pretplata za navedenu garažu je 397, a pretplata iznosi 11,95 eura.
Koji je sljedeći projektni zadatak Split Parkinga, Meje?
- Zajedno s Gradom se radi analiza brojnih lokacija i vjerujem da će prije ljeta biti predstavljene sve potencijalne lokacije kao i status svake od njih u imovinsko pravnom i urbanističkom smislu.
Manji broj vozila
Ima li Split Parking kakvo prometno - parkirno rješenje za Kašune i Obojenu svjetlost odnosno Kaštelet?
- Nismo nikad dobili bilo kakvu uputu Grada ili Županije da sagledamo problematiku tih prostora i ponudimo rješenje.
Imate li kakve podatke o broju vozila na splitskim cestama, povećavaju li se ili smanjuju?
- Točne i aktualne podatke o broju vozila u Splitu ima nadležna policijska uprava, a procjena do koje se može doći brojanjem po kotarevima ukazuje na to da je situacija još uvijek negativna, odnosno broj vozila koji su parkirani na nogostupima, zelenim površinama i kolniku je prevelik, ali se broj vozila ponešto počeo smanjivati. Do rezultata možemo doći samo kombiniranom izgradnjom nove infrastrukture, osiguravanja alternativa osobnom vozilu, pogotovo drugom i trećem i, na koncu, promjenama navika. To mora biti cjelovita priča. Grad Split, s Prometnim fakultetom završava SUMP koji bi uskoro trebao biti predstavljen, a svakako da smo mi jedni od onih koji moraju dati svoj obol u toj priči.





