Splitski ljubitelji baleta u dosad su za njih neviđenoj prostornoj kompoziciji – koju je zbog nedostupnosti Bena kao plan B „odglumilo“ dvorište OŠ Spinut – mogli uživati u Baletnoj gala večeri koja svojim programom nije dala naslutiti da se odvija u sasvim „školskoj“ kvartovskoj atmosferi. A možda je baš i bila vrlo prikladna uzevši u obzir da je prvi dio baletne večeri pripao isječku „Class Concerta“, dijelu diptiha koji je recentno gotovo zasjenio jednako efektnu „Šeherezadu“.
Ansambl i solisti Baleta HNK-a Split vrlo su uigrano, angažirano i estetski dojmljivo prikazali ljepote, izazove i teškoće plesačkog svijeta. Emocija koja je dominirala nad svima bila je predanost svom zanatu, odnosno svom pozivu. Svi kao jedan, posvećeni i sjajno koordinirani, oduševili su publiku svojom interpretacijom umjetničke vizije Denisa Matvienka. Osobito su uspješne bile solistice Ania Bartkowski i Eva Karpilovska, koje su plijenile pažnju svojom tehničkom superiornošću, elegancijom i neupitnom emocijom s natruhama ekspresionizma u glumi – uz stav pravih plesnih veteranki i svježinu plesačica pred kojima su zasigurno još mnoga nevjerojatne baletne epizode.

Uslijedio je drugi dio, s biranim ulomcima iz popularnih baletnih naslova, koji je poslužio kao fantastičan poligon da se velikom dijelu ansambla pruži prilika da zasja pred svojom publikom, kao i da se iskristaliziraju neki sjajni plesački tandemi, ali i ukus baletnih fanova.
Početna je točka bio Trio iz baleta Gusar (glazba: A. Adam, koreografija: M. Petipa (izdanje: A. Leimanis) koji su suvereno i angažirano izveli Yuka Nojo, Jehor Horbunov i Maksim Bilokrinickij. Odmak u spektal koji se odmiče izvan granica Hrvatske, kako je publika komentirala s osobitim oduševljenjem, bio je Radio and Juliet (glazba: Radiohead; koreografija: E. Clug) koji su izveli Anastasia Matvienko i Denis Matvienko. Drugačije, moderno, iz tijela, sa sjajnim osjećajem za ritam, ali i osjećaj, uz suvremen dodir glazbe i kostima – bez ijedne zamjerke, za čistu desetku. Voljeli bismo više ovakvih izleta u hrabro i novo.

Vrlo je uspjela ideja bio i Pas de deux iz baleta Giselle (glazba: A. Adam; koreografija: J. Coralli) koji su izveli Daria Manoilo i Oleksandr Horban, a ljepotu plesnog povjerenja i prepuštanja emotivnosti sjajno je prezentirao Duet Do You Remember na glazbu Isaaca Schwartza, u koreografiji Igora Gluškova i vrhunskoj izvedbi Anije Bartkowski i Robbieja Fishera.
Pas de deux iz baleta Harlequinade bio je, uz Radio i Juliet, ulomak koji je izazvao salve oduševljenja (glazba: R. Drigo; koreografija: M. Petipa), Eva Karpilovska i Oleh Bondar ukrali su pozornicu i pozornost, s nevjerojatnim šarmom i humorom djela uklopljenim u maestralnu lakoću pokreta i kontakt s publikom. Klasična elegantna ljepota prezentirana je kroz Varijaciju iz baleta Chopiniana (Glazba: F. Chopin, koreografija: M. Fokine, Izdanje: A. Matvienko) koju je nadahnuto interpretirala Matea Milas.
Pas de deux iz baleta Uspavana ljepotica (Glazba: P. I. Čajkovski; koreografija: M. Petipa)
koji su izveli Urara Onomata i Danil Podhruško posebno je zadivio na razini posvećenosti unutarnjem oblikovanju uloge. Duetom Suvenir na glazbu Petra Iljiča Čajkovskog (koreografija: Vincenzo Timpa)
koji su izveli Irina Čaban Bilandžić i Tamás Darai još su nam jednom dokazali koliko si ovaj plesni duo komplimentira prekrasnom umjetničkom kemijom i estetskom brižnošću, ljepotom i izvedbom koja, usprkos evidentnoj zahtjevnosti, djeluje kao da izvire iz nutrine s lakoćom.
Pas de deux iz baleta Don Quijote (glazba: L. Minkus; koreografija: M. Petipa) koji su izveli Anastasia Matvienko i Oleh Lihai bio je efektan i veličanstven šećer za kraj prelijepe baletne večeri koja je poslužila kao uvertira za baletnu premijeru Chopiniana/Valpurgina noć koja će zatvoriti Splitsko ljeto.


![[OSVRT] Baletna gala večer obilježena uspješnicom „Class Concert“ i sjajnim ekscerptima baletnih klasika](https://www.dalmacijadanas.hr/wp-content/uploads/2025/08/balet-teslina-nn-naslovnica-2.jpg?x44156)


