Osim u Dicmu, Hrvatske ceste su postavile kameru kod Trogira: “Ne prikupljamo niti pohranjujemo podatke o vozačima”

Kako ne postoji obavijest o postavljenim kamerama, vozači su zabrinuti

Kako smo ranije izvijestili, prošlo tjedan je na državnoj cesti kroz Dicmo, u blizini caffe bara Granada, osvanula kamera. Novost je to koja je ponajviše zainteresirala vozače, no uspostavilo se da se ne radi o policijskoj kameri već onoj u vlasništvu Hrvatskih cesta.


NOVI ŠOK ZA VOZAČE Na cesti u Zagori osvanula vrlo sofisticirana kamera, ne postoji upozorenje na snimanje!

Iako kamera ne služi praćenju brzine vozila ili detektiranja vozača, na cesti se vozače ničim ne upozorava da se spomenuta dionica snima.

NOVI ŠOK ZA VOZAČE Na cesti u Zagori osvanula vrlo sofisticirana kamera, ne postoji upozorenje na snimanje!


S obzirom na opravdanu sumnju da se time krši Opća uredba o zaštiti podataka, Hrvatskim cestama smo poslali upit vezano uz ovaj i slične slučajeve. Naime, identična kamera postavljena je i na cesti kod Trogira.

Iz Hrvatskih cesta tvrde da tijekom provedbe mjerenja i obrade podataka o izmjerenim prometnim opterećenjima predmetne dionice državne ceste ne provode video nadzor javne ceste, niti prikupljaju ili pohranjuju podatke o korisnicima ceste, koji bi se mogli smatrati osobnim podacima u smislu odredbi Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka.



Na niz pitanja odgovorila nam je Tamara Paić, glasnogovornica Hravatskih cesta.

 Jeste li proveli savjetovanje s AZOPom (Agencijom za zaštitu osobnih podataka)?

– Uvažavajući navedeno, Hrvatske ceste d.o.o. nisu u obvezi tijekom obrade prikupljenih tehničkih podataka o prometnom opterećenju određene dionice državne ceste primjenjivati odredbe Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka. (NN broj, 42/18), što je ujedno i negativan odgovor na Vaša prva dva pitanja.

Koje su tehničke specifikacije za postavljenu video-kameru?

– Tehničke specifikacije za kameru Mobotix 16 javno su dostupne na sljedećem linku: https://www.mobotix.com/sites/default/files/2017-10/Mx_TS_M16_en_20170512.pdf. Kako je razvidno iz tehničkih specifikacija, isti nema mogućnosti za obavljanje kontinuiranog video nadzora, u smislu odredbe članka 25. Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.

O kakvoj vrsti obrade podataka se točno radi?

– Tijekom mjerenja prikupljaju se tehnički podaci važni za održavanje i zaštitu cesta, kao i za sigurnost sudionika u prometu na određenoj dionici državne ceste.

O kakvom se točno načinu obrade podataka radi?

– Prikupljeni podaci obrađuju se opisno, tabelarno i grafički kroz izvješća o obavljenim mjerenjima prometnog opterećenja javne ceste.

Tko je voditelj obrade podatka?

– Montažu, kalibraciju mjernih uređaja i opreme, te prikupljanje i obradu podataka o provedenom mjerenju prometnih opterećenja na predmetnoj dionici državne ceste obavlja ugovorni izvršitelj tvrtka Vage d.o.o. iz Zagreba.

Koji je vremenski period čuvanja prikupljenih podataka, a sve zbog osnovane sumnje da se instaliranjem navedenog uređaja dovodi u pitanje zakonitost samog postupanja s prikupljenim podacima, kao i povreda samog Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (NN broj, 42/18), s obzirom da u osnovi nigdje na navedenoj dionici državne ceste u mjestu Dicmo, a neposredno prije ili poslije instaliranog uređaja nema vidljive oznake da se područje nalazi pod video-nadzorom, tko je voditelj obrade podataka te vremenski period čuvanja tih podataka?

– Podaci o izmjerenima prometnom opterećenju državnih cesta čuvaju se neograničeno i po potrebi.

Sukladno Zakonu o cestama, člankom 82., stavkom 3, alinejom 7, propisano je da Hrvatske ceste d.o.o. organiziraju i obavljaju djelatnost praćenja prometnog opterećenja (masa vozila i osovinsko opterećenje) i prometnih tokova (broj vozila i razvrstavanje po skupinama) na državnim cestama. U tom smislu Hrvatske ceste d.o.o. razvile su i implementirale sustav nadzora osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u stanju mirovanja (Nadzor osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u suradnji sa djelatnicima MUP-a i inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture), kao i mjerenje osovinskog opterećenja, ukupne mase i dimenzija vozila u pokretu putem WIM – stacionarnih uređaja i SiWIM mobilnih uređaja, kakav je trenutno instaliran u Dicmu, a u svrhu prikupljanja podataka o osovinskom i masenom opterećenju na tom dijelu državne ceste. Dakle, predmetni SiWIM sustav u Dicmu, gdje je kamera samo dio sustava, služi isključivo za provedbu prethodno navedene zakonske obveze Društva, a prikupljeni podaci obrađuju se tabelarno i grafički te prikazuju kroz izvješća o obavljenim mjerenjima prometnog opterećenja (masa i osovinsko opterećenje) javne ceste.

Moja reakcija na članak je...
Vau
2
Haha
1
Hagić
2
Hmmm
3
Plač
2
Grrr
9
Molim?
2

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime