Stotine tisuća plovila na Jadranu u špici sezone nije lako kontrolirati. Smrtni slučaj zbog naleta glisera na 28-godišnju Austrijanku Verenu Heinz iz gradića Strobl kraj Salzburga potaknuo je mnoge na pitanje „Što se čini u kontroli divljaka na moru?”. Dan prije nego se dogodila tragedija, s razlogom smo poslali upit svim uzobalnim policijskim upravama i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koje je nadležno za Lučke kapetanije. Pitali smo: “Koliko je od početka lipnja do sad u akcijama policije i nadležne Lučke kapetanije bilo kažnjenih prijestupnika zbog nedozvoljenog glisiranja?” A pitali smo i za ostale pomorske prijestupe, piše Morski.hr.

Na Jadranu je od 1. lipnja do 23. srpnja, što je datum upita, evidentirano 425 prekršaja nedozvoljenog glisiranja. Valja napomenuti da je stigao odgovor od svih policijskih uprava, ali ne i od Ministarstva, unatoč nekoliko pisanih i telefonskih zamolbi. Od njih je nakon tjedan dana od upita, u utorak, 30. srpnja stigla obavijest da će danas, 31. srpnja, nadzirati cijeli Jadran. Slučajno?

“Na Jadranu vlada potpuni kaos!”

Razlog interesa je primjetna oscilacija o izlasku na teren pojedinih službi na Jadranu. U dnevnim izvješćima policijskih uprava, primorsko-goranska policija često je iskakala u navodima o pomorskoj kontroli gdje su redovito i beskompromisno radeći svoj posao zaticali i kažnjavali prijestupnike. Primijetili su to i čitatelji i pisali o tome u svojim komentarima, pa je taj nesrazmjer jednostavno tražio odgovore. Nažalost, samo dan nakon našeg upita, nastradala je djevojka upravo zbog prebrzog glisiranja blizu obale.

“Zamislite autocestu bez kontrole ili s tu i tamo nekim automobilčićem koji zaustavi prebrzo vozilo. Eto takva je situacija na Jadranu gdje vlada potpuni kaos!”, ispričao nam je skiper koji, kako kaže, u posljednje vrijeme sve češće mora voditi računa o tome hoće li ga tko ‘poklopiti’”.

Gotovo svakodnevno dobivamo upozorenja građana o prebrzom glisiranju blizu obale ili sumnjama u nelegalne radnje koje bi trebale biti pod nadzorom relevantnih institucija. Ali “obala je duga, a opreme i ljudstva je premalo”, odgovori su koje najčešće dobivamo. Ili se možda ipak može bolje? No o tome ćemo nešto poslije…

Nadzor sigurnosti plovidbe primarno  spada u djelokrug rada Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, odnosno djelatnika Lučke kapetanije, objasnili su nam djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova koji su nam poslali detaljnu analizu svog rada u špici turističke sezone. Poredat ćemo ih po učinkovitosti onog najopasnijeg dijela prekršaja – nedozvoljenog glisiranja.

Zapriječena novčana kazna za ovaj prekršaj je od 500,00 do 10.000,00 kuna, uz 100,00 kuna troškova postupka, odnosno, za izdavanje Obaveznog prekršajnog naloga.

Nakon upita Lučke kapetanije odjednom živnule – danas će nadzirati cijeli Jadran!

Još prije dva dana poslali smo posljednji upit prije objave ovog teksta, Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture o konačnim podacima izlaska na teren njihovih djelatnika po lučkim kapetanijama. Nismo dobili odgovor. No, vjerojatno opet slučajnost, za danas su najavili sveobuhvatnu akciju nadzora cijelog Jadrana koju će pratiti i državni tajnik, Josip Bilaver i pomoćnik ministra, kap. Siniša Orlić, a akcija je servirana i novinarima koji se mogu ukrcati na plovila da prate uspjeh gore već navedenih službi, javlja Morski.hr.

Red je onda i da obavijestimo kako će rečene službe danas raditi, a isplovljavaju između 09:45 i 10:00 h iz:

Luka Dominče, otok Korčula;

Luka Pula, ispred Lučke kapetanije Pula.

LK Pula – ispred Kapetanije, Riva 18, Grad Pula;

LK Rijeka – ispred Kapetanije, Senjsko pristanište 3, Grad Rijeka;

LK Senj – luka Sv.Juraj, Grad Senj;

LK Zadar – Gradska luka, Grad Biograd na moru;

LK Šibenik – Gradska luka, Grad Šibenik;

LK Dubrovnik – Luka Gruž, mul Petka, Grad Dubrovnik;

LK Ploče – Putnički terminal kod Inine benzinske, Grad Ploče;

LI Korčula – Istočna obala, Grad Korčula;

LI Vela Luka – obala ispred Ispostave, Obala 3, Grad Vela Luka

Svakako vesele rezultati rada državnih institucija koje svi plaćamo, pa i ove iznenadne odluke da svi danas odu na more.

 



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime