Omiš, Dugi Rat, Podstrana i brojni drugi gradovi i općine sanjaju dan kada će njihovo područje sa Splitom biti povezano odgovarajućom brzom cestom. San polako postaje višegodišnji i može se reći da sada već govorimo o izgubljenim desetljećima kada vlasti nisu napravile dovoljno ili nisu napravile ništa da se infrastrukturno ojača ovaj dio zemlje, a njegovi stanovnici osuđeni su na svakodnevne gužve koje kulminiraju dolaskom turista u ljetnim mjesecima.

Političarima su poslovično usta puna najava o izgradnji ove brze ceste, no sve je to i dalje u izrazitom “kondicionalu”. Do konačnog rješenja, a to je izgradnja brze ceste padinama Peruna, problem velikih gužvi pokušat će se ublažiti izgradnjom omiške zaobilaznice i to na način da se dio prometa iz Omiša preko novog mosta preko Cetine preusmjeri na povijesna Poljica i dalje na zapad prema Srinjinama, Žrnovnici i Splitu. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 174,46 milijuna kuna bez PDV-a, a rok je 36 mjeseci.

Naš portal je u rujnu prvi objavio vijest da je Strabag uveden u posao, a sada nas je zanimalo što će biti dalje.

– Predmetni zahvat izgradnje državne ceste od DC8 u čvoru Omiš istok preko kanjona rijeke Cetine do spoja na DC70 dio je velikoga projekta nove obilaznice od Splita do Omiša – Nove multimodalne platforme splitske aglomeracije i predstavlja složen pothvat u svakom smislu: prometno-projektnom, oblikovnom i građevinsko-konstruktivnom, te posljedično tome predstavlja iznimno složen izazov za izvođača radova – kazala nam je uvodno Tamara Paić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.

Dodaje da će na kratkom potezu od 1.000 metara novoga zahvata izvođač morati organizirati nekoliko radilišta i to tunela od 600 m, mosta od 215 m između dva tunela preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice, te ceste i križanja na serpentini. Kaže da posebnu nepoznanicu i organizacijsko-tehnološki rizik projekta predstavlja i stabilizacija nestabilnih blokova iznad kanjona rijeke i samoga mosta Cetine i postojeće prometnice ispod mosta za vrijeme gradnje i tijekom uporabe. Napominje da izvođač u okviru istoga obuhvata ugovora treba dovršiti i 2.500 m ranije sagrađene ceste s dva tunela i križanjem na DC8.

– Gledano po udjelu objekata u trasi, od cca 1.000 metara tlocrtne duljine samo nove trase prometnice, u objektima je cca 750 metara, ili 75% ukupne duljine, trasa se razvija u brdsko-planinskoj konfiguraciji terena, što sve zajedno ovu prometnicu čini građevinskim pothvatom kakav do sada nije građen u RH.

Projektno rješenje reprezentativnog i konstruktivno najsloženijeg dijela projekta – mosta „Cetina“ odabrano je od strane projektanta u odnosu na lokacijske uvjete, propisane mjere zaštite okoliša i strukovnih pravila odabira rješenja konstrukcije. Rezultat tih uvjeta je odabir projektnog rješenja za koje je ishođena i ranije konzumirana građevinska dozvola: kontinuirani gredni nosač raspona 30,00+152,00+30,00 m, sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine. Kolnička konstrukcija je ortotropna čelična ploča s uzdužnim ukrućenjima – kaže Paić.

Kako smo ranije izvijestili, izvođač je uveden u posao 25. rujna ove godine na dva dijela ugovorenog zahvata i to na izgradnji mosta “Cetina” i dovršetku izgradnje ranije započete ceste od križanja s DC8 do mosta “Cetina”.

– U sklopu pripreme početka radova, Izvođač najprije mora pripremiti izvedbene projekte, te snimiti nestabilne blokove za osiguranje budućeg mosta „Cetina“. Nakon prihvata izvedbenih projekata za navedene zahvate, Izvođač će prema odobrenom terminskom planu započeti radove osiguranja pokosa „splitske“ strane kanjona rijeke Cetine i proizvodnju čelične rasponske konstrukcije mosta „Cetina“ u izdvojenom proizvodnom pogonu – zaključuje Paić.

Po svemu se da zaključiti da će se na realizaciju ovog projekta Omišani i svi ostali morati još poprilično načekati.