Cijela omiška obala dobiva novo lice. Gradit će se od vatrogasnog doma pa do jednog od posljednjih kalafatskih škverova u Dalmaciji. Nestat će i cestovni zavoj, na novu proširenu obalu postavit će se 12 tisuća metara četvornih kamena, a i nautičari će napokon imati gdje ljeti privezati svoje jahte i jedrilice.
Kad već nikako ne mogu dočekati gradnju novih prometnica, Omišani su bar dočekali gradnju nove obale, prenosi HRT.
– Omiš je jedan od rijetkih gradova na obali koji nema adekvatnu obalu, nema rivu, nema luku, zadnji put se radilo prije 112 godina za vrijeme Franje Josipa kad se napravilo nešto konkretno, i vrijeme je napokon došlo, Omiš je došao na red – najavio je gradonačelnik Ivo Tomasović.
Cetina ostaje glavno privezište za većinu lokalnog stanovništva. Simpatično ili ne, brodice su vezane za most točno uz natpis koji to zabranjuje. Stotinama metara između mosta i mora brodovi su smješteni na obje obale. Grad želi uvesti više reda u privez brodova na rijeci.
Malo se toga promijenilo još od srednjega vijeka, kada je također Cetina bila glavno i jedino sklonište za omišku gusarsku flotu od koje su strahovali venecijanski brodovi. Omiške ”sagene” bile su plitkog gaza za razliku od venecijanskih galija, a na rijeci su bile i dvije male kule između kojih se podizao lanac
– Postoje dijelovi i ostaci tih kula, gdje su oni na brzinu napadali brodove, pljačkali ih i brzo bježali u Cetinu , taj lanac bi se zatvorio i onda bi brodovi ostajali u sigurnost – objašnjava Ante Novaković, ravnatelj Gradskog muzeja Omiš.
Obala sa šetnicom i vezovima sada, a lukobran jednom u budućnosti. Moglo je i bolje, ali znamo da se ”darovanom konju ne gleda u zube”, 85 % projekta plaća Europska Unija i Omiš je napokon došao na red. Radovi počinju ove zime i nova obala će se dovršiti za dvije godine, piše HRT.