Grad Šibenik jučer je službeno pokrenuo proces osnivanja gradske komunalne tvrtke koja će se baviti gradskim prijevozom čime će konačno biti riješen jedan od glavnih problema Šibenčana i glavni izvor uglavnom opravdanog grintanja, potvrdio je gradonačelnik Željko Burić, piše Šibenik.in.
- Šibenik je jedan od rijetkih gradova koji nema organiziran gradski prijevoz kao komunalnu djelatnost već to obavlja koncesionar. Moramo uzeti u obzir i da se koncesionar vodi komercijalnom načelom, dok bi nova komunalna tvrtka funkcionirala prvenstveno na principima dostupnosti i učestalosti. Građanima Šibenika tako bi bila osigurana bolja pokretljivost, s obzirom na to da sadašnje stanje u prometu postaje neodrživo – rekao je gradonačelnik Burić.
Autotransport Šibenik jedini se 2016. godine javio na ponovljeni natječaj za obavljanje javnog gradskog prijevoza putnika na području Grada Šibenika te je dobio koncesiju na pet godina.
Kašnjenje, nedolasci, kvarovi na autobusima koji se raspadaju na cesti, bahatost vozača, samo su neki od problema na koji se Šibenčani koji koriste javni gradski prijevoz već godinama uzalud žale. Stvar je otišla toliko daleko da je na Facebooku pokrenuta grupa 'Iz Šibenika si ako imaš problem s Autotransportom' na kojoj građani ostavljaju primjedbe o gradskom prijevozu, piše Šibenik.in.
Gradonačelnik Burić kao sljedeći korak najavio je izrađivanje takozvane visibility studije o osnivanju tvrtke kojom će se definirati parametri kao što su troškovi funkcioniranja tvrtke, broj autobusa, broj linija te način financiranja tvrtke. Također, napominje da će u cijeli proces biti uključeni građani Šibenika kojih će moći dati svoje mišljenje čak i o imenu nove tvrtke.
Rok izrade studije je nepune tri godine za koliko istječe ugovor Autotransportu Šibenik koji sada obavlja javni gradski prijevoz.
- Iako se sada čini da imamo puno vremena, s obzirom na posao koji nas čeka, zapravo ga nemamo. No, bitno je da smo jučer napravili prve korake i započeli s projektom – govori Burić.
Nosioc projekta je Odjel za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj, a budući da za projekte javnog gradskog prijevoza postoje konkretni novci iz fondove Europske unije, vrlo je izgledno da će Grad ponovno posegnuti u 'europsku kesu'.
Javni gradski prijevoz u Šibeniku, napominje Burić, bit će svakako baziran na alternativnim izvorima energije, a projekt komunalnog prijevoza jedan od segmenata projekta Intermodal u sklopu kojeg se razrađuje studija i za gradnju eskalatora u dvojnom bedemu u Docu te žičara što će zaokružiti projekt javnog gradskoj prijevoza koji sada, ruku na srce, uopće na funkconira, piše Šibenik.in.