Strateški projekt željezničkog povezivanja splitske trajektne i zračne luke, neslužbeno procijenjen na ukupno 150 milijuna eura, dobio je novi zaplet. Što će od njega biti znat ćemo već za 15-ak dana.

Podsjetimo, najavljena brza željeznička pruga Resnik – Istočna obala još je u fazi čekanja. Još uvijek nije odabrano ni konačno rješenje, a kamoli da se krenulo s realizacijom. Kako smo već i ranije pisali, uvijek netko koči. U ovome slučaju to je Grad Kaštela koji se do sada nije složio niti s jednim prijedlogom oko trase kojom bi buduća pruga trebala prolaziti. Kaštelanski gradonačelnik je ustvrdio da je kaštelanska gradska vlast samo tražila najbolja rješenja, koja bi, osim okolnim gradovima, bila prihvatljiva i Kaštelima. Hoće li im biti prihvatljivo ovo, najnovije, uskoro ćemo saznati.

Hrvatske željeznice izašle su s najnovijim prijedlogom kojim bi se željeznica digla iznad brze ceste.

Čagalj: Opravdanje za ovoliko čekanje ne postoji

Potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze, Mirjana Čagalj, pojasnila je o čemu se točno radi u ovom prijedlogu.

– Ovo je željeznica čitave Splitsko-dalmatinske županije i to je na moje nezadovoljstvo i nezadovoljstvo svih jako sporo, međutim nekada je i bolje dobro razmisliti pa tek onda krenuti naprijed tako da neko malo, sitno opravdanje za ovoliko čekanje postoji.

Trenutno smo u fazi da se utvrđuje trasa željeznice, do sada je izašlo desetak varijanti, ni jedna od njih nije prihvaćena, odnosno prihvaćena je od sviju osim od strane Kaštelana. Na neke su dali primjedbe, na neke su se oglušili odgovoriti. Posljednja koja je izašla od HŽ infrastrukture odnosno njihovih projektanata, je jako dobra i imamo nekako svi osjećaj i vjerujemo da će to biti varijanta koja će biti prihvaćena. Za sada je ona poslana u Ministarstvo prometa i državni tajnik Bilaver je proslijedio tu varijantu konzultantima koji bi ju ubrzo trebali vratiti kao zaključak u odnosu na sve ostale varijante da li je ona dobra ili ne – objasnila je Čagalj.

Željeznica na stupovima?

Željeznica bi prolazila kroz središte brze ceste, podignuta na stupove.

– Nije najjeftinija varijanta, ali nije ni skupa kao tunel o kojem uopće nema govora da bi se takvo nešto izvodilo. Malo je skuplja od one željeznice koja je na tlu, ali ima jednu prednost; nema imovinsko-pravnih odnosa, nema izvlaštenja, nije potrebna suglasnost susjeda, dakle izbjegava se daljnji potencijalni zaostatak projekta do u beskonačnost – kazala je pa potom pokušala vizualno dočarati kako bi buduća pruga trebala izgledati.

– Na stupovima kroz središnji dio diže se platforma na kojoj vozi željeznica. Kroz tijelo brze ceste ima prostora za temelje i stupove, ona se dakle digne poviše ceste. Uz par silaznih platformi kako bi i svi Kaštelani koristili tu željeznicu, to može biti jako dobro.

Rok 5 do 7 godina

Trošak izgradnje se još uvijek ne zna jer se prvo čeka na povratnu informaciju konzultanata, a onda se ide u izradu troškovnika kada se sagledaju svi parametri, i zemljište i izgradnja.

– Nadamo se da će ovo biti varijanta koja će ujedno i odgovarati i Kaštelanima jer ipak ta pruga najvećim dijelom prolazi kroz Kaštela i koliko god se nama se nama ne sviđala ta sporost moramo shvatiti da oni ipak na tu trasu najviše polažu pravo za dignuti glas ako im se nešto ne sviđa. Ako prijedlog prođe rokovi su od 5 do 7 godina – kazala je Čagalj.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime