NOVI ČIOVSKI MOST Hoće li most uspjeti dovršiti i otvoriti za promet ovog srpnja, ovisi o – vjetru!

Danas smo posjetili gradilište budućeg novog Čiovskog mosta i uvjerili se u dinamiku njegove izgradnje


Bliži se još jedno ljeto, još jedna turistička sezona za koju se najavljuje da bi mogla biti rekordna, a oči Trogirana uprte su u novi Čiovski most u izgradnji. Trogirani i mnogi drugi s dozom skepticizma primili su vijest da će se izgradnja mosta dovršiti ovog ljeta. Njihova nevjerica ne čudi jer su se posljednjih godina naslušali raznih obećanja koja se nisu obistinila, a upravo Trogir i Čiovo najviše pate zbog nesnosnih gužvi u prometu, koje doživljavaju svoj vrhunac tijekom ljetnih mjeseci.

Iz Hrvatskih cesta krajem ožujak izvijestili su da se radovi na mostu kopno – Čiovo odvijaju prema dinamičkom planu izvođenja te da se očekuje da bi most trebao biti otvoren za promet sredinom srpnja.

Počela montaža rasponske konstrukcije

Nakon nekoliko dana pauze zbog uskršnjih blagdana, radovi su se danas nastavili, a za komentar najnovijeg stanje na gradilištu upitali smo Tamaru Pajić, glasnogovornicu Hrvatskih cesta.

– U ovom trenutku radovi se izvode na svim segmentima projekta i to na spojnim cestama 1 i 2, te na donjem i gornjem ustroju mosta. Montaža rasponske konstrukcije na samome mostu započela je početkom prošlog tjedna, kada su se za to stvorili vremenski uvjeti. Bitno je napomenuti kako se rad u pogonima, u smislu poštivanja dinamike proizvodnje, produžio u dvije smjene.

Isto tako, po početku montaže i stvaranju povoljnih vremenskih uvjeta za rad, pojačale su se aktivnosti na samom gradilištu u smislu produženja radnog vremena.

Vremenski uvjeti iznimno određuju rad gradilištu, što se očituje i u samoj montaži s kojom se moglo započeti tek početkom prošlog tjedna, odnosno po stvaranju uvjeta za mogućnost montaže. Očekujemo dovršenje radova na predmetnom projektu tijekom srpnja ove godine. – kazala nam je Paić.

Da se radovi s obje strane mosta odvijaju “punom parom” uvjerili smo se na terenu. U neformalnom razgovoru s jednim od djelatnika kojega smo zatekli na gradilištu doznali smo da se radi sve da bi se “uhvatio” zacrtani srpanjski rok. Ipak, otkrio nam je da puno toga ovisi o vremenskim prilikama. Na naše pitanje kako vremenske prilike ikoga smiju iznenaditi u proljeće, koje je uvijek promjenjivo godišnje doba, odgovorio nam je da nije problem kiša, nego vjetar, koji već pri umjerenoj jakosti smeta radu dizalica. Na naš upit postoje li anemometri koji mjere točnu brzinu vjetra na novom Čiovskom mostu odgovorio nam je da brzinu vjetra gledaju na – internetu!

Anemometar na dizalici

Kako ovako ozbiljan građevinski projekt nikako ne bi smio ovisiti o vrlo nepreciznom izvlačenju podataka o brzini vjetra s interneta, jer to bi značilo da se vjetar procjenjuje, a ne mjeri, ponovno smo se obratili Hrvatskim cestama s upitom mjerili li se vjetar na gradilištu budućeg Čiovskog mosta.

– Rad dizalice regulira se s ugrađenim anemometrom koji mjeri jačinu vjetra i brzinu strujanja zraka kao i određenih komponenti vektora vjetra, s time da se isti podaci usklađuju sa službenim podacima dobivenim iz Zračne luke Split a sve sukladno zadanim uvjetima Hrvatskog registra brodova koji propisuju rad dizalice – kazala nam je Pajić.

A mi se nadamo da će prvi automobili preko novog Čiovskog mosta zaista prijeći već ovoga srpnja.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0