Priča o nesretnom unajmljivanju električnog romobila u Šibeniku tvrtke Zisch d.o.o., registrirane u Biogradu na moru, i čiji je vlasnik i direktor Sascha Alexander Aplas iz Švicarske dobila je nastavak. Da podsjetimo, žena je prije nekih desetak dana da bi udovoljila sinu, instalirala aplikaciju Bird, upisala sve podatke s bankovne kartice, uključujući zaštitni CVC broj s poleđine. Pristala je da se rezervira na bankovnom računu 5 + 70 eura kako bi se od te sume skidalo po potrošnji, zauzeću električnog romobila po cjeniku, 10, 20, 30 eura...
Problem je nastao kad je vožnja stvarno prestala, ali je aplikacija odbijala da se to i registrira dolaskom na parking mjesto za te električne romobile. Vrijeme je teklo, novac kontinuirano skidan, sve dok se žena nije odvažila i nazvala svoju banku da blokira račun. U tom trenutku je aplikacija "proradila", romobil se zaključao.
"Nikada ne varamo"
"Pozdrav, imamo više od 200 vožnji dnevno. Mislite li da možemo sve prevariti? Ovo je jedan kupac od 10.000 u Hrvatskoj... Molimo pitajte je li ikada napisala e-poštu na hello@bird.co? Nikada ne varamo našu mušteriju, možda je učinila nešto krivo, možda aplikacija ne radi dobro, ali svejedno na kraju dobije sav svoj novac natrag....
Freundliche Grüsse
Sascha Aplas"
Odgovor je to na naš upit odgovorne osobe u društvu s ograničenom odgovornošću Zisch Sasche Aplasa koji se uopće ne smatra odgovornim za ovu vrstu problema, a koji se, kako smo pisali, dogodio više puta. Zisch nikada ne vara svoju mušteriju, ali dokaz da je novac Šibenčanki vraćen, na naše traženje, mladi poduzetnik nije nam poslao. Žena nam tvrdi da nikakav novac nije od njega, odnosno tvrtke zaprimila.
Modus operandi
Zanimljiv je taj modus operandi. Ako već korisnik nije sam kriv, onda je kriva aplikacija. Kao da je aplikacija neko astralno bestežinsko tijelo, elektronski oblak, bolje reći magla koje se malo otela kontroli, ali s kojom Zisch inače nema veze. To nije njegov alat, samo ga je unajmio? Treba samo nagovoriti aplikaciju da sama kaže da je kriva i eto novaca nazad. Pošalješ mail knjigovođi u Seulu, a on uplaćuje po Europama i čiča miča - gotova priča.
U stvarnosti novca nema za korisnika. Skinut je s računa za uslugu koja nije izvršena. A novca za takve biznismene ima. I kad se romobil vozi, a vidimo da se i zaradi dobro i kad se ne vozi. U ovom i drugim slučajevima, kroz poslovnu suradnju, novac su podijelili, direktno ili indirektno, Zisch d.o.o. i vlasnik aplikacije Bird - Bird Global Inc.
Mudro, podrugljivo, poduzetnički
"Mislite li da možemo sve prevariti?", pita nas mudro, podrugljivo, poduzetnički.
"Može li Zisch d.o.o. slati na izvršavanje nedokumentirane naredbe kako bi se u aplikaciji Bird korisniku onemogućilo 'parkiranje' i tako skidalo novac s računa dok god se korisnik ne sjeti nazvati svoju banku", da se i mi dosjetimo koju.
U svakom slučaju, tko god bio kriv, onaj na romobilu je izgubio. APP - ako prođe prođe. I prolazi, voza. Ali karma je đubre.
Ima li smisla pozivati na akciju Državni inspektorat? Vlasnik Zischa d.o.o. stoluje u Švicarskoj, Bernu, a vlasnici, dioničari Bird Global, inc. su tko zna gdje. Tvrtka je izlistana na New York Stock Exchange, a privremeni izvršni direktor Michael Washinushi možda stoluje u Južnoj Koreji.
Daklem, da ponovimo. Nitko nije kriv, para nema. A ni vlasnicima aplikacije nije lako.



