Brod Haksa koji je u Jabučkoj kotlini pun štetnog rasutog tereta u lipnju 2018. godine počeo tonuti i tako umalo napravio ekološki incident velikih razmjera, opet plovi Jadranom i jutros je uplovio u Luku Šibenik.
Pukom je srećom tada izbjegnuta tragedija, jer je instruktor ronjenja i voditelj Manta Diving Centra u Komiži Andy Marović pozvan da dva puta u jednom danu izlažući svoj život pod morem krpa tursku podrtinu, zbog čega je Marović i nagrađen Plavom vrpcom Vjesnika.
Zahvaljujući i vatrogascima te brojnim službama koji su strepeći od najgoreg uspjeli ispumpavati more i nekako dotegliti Haksu do remontnog brodogradilišta u Trogiru, nije se dogodilo najgore, piše Morski.hr.
VEZANI ČLANCI:
- Načelnik pomorske policije Split: “Brod je iz 1993., vjerojatno je došlo do zamora materijala”
- Mario Omelić: “Kada smo došli na brod more je već prešlo pajole, nismo mogli procijeniti veličinu rupe”
- HAVARIJA U JABUČKOJ KOTLINI “Brod prevozi rudaču prirodnog podrijetla, u spremnicima 70 tona pogonskog goriva”
Brod sa statusom “ograničena upravljivost”
Nakon više od mjesec dana boravka u Trogiru, turski teretni brod Haksa napustio je teritorijalne vode Republike Hrvatske sa statusom “ograničena upravljivost” u međunarodnoj plovidbi, pa je turski vlasnik bio primoran organizirati siguran transport. Stoga je za Split potegao tegljač Gulf II koji je Haksu odvukao u istanbulsku luku Tuzla.
Zbog nebrige brodovlasnika, brod je dakle osim trupa koji se raspada imao ogromne probleme i s upravljačkim sustavom. Nevjerojatna je stoga činjenica da je netko dozvolio ovoj kanti opet neometanu plovidbu Jadranom.
Čini se da bi Alan Ford i Monty Python zajedno mogli podosta naučiti od hrvatske zbilje.