Iz istočnog tunela "Omiš" izvirilo je u srijedu popodne prema suprotnom tunelu "Komorjak" 25 od 60 metarske čelične sekcije, dijela budućeg mosta preko Cetine dugog 216 metara. Tako desetogodišnje ruganje Omišana kako su dobili prometno rješenje "iz ničeg u ništa" više nema uporišta.
Gradilište tunela "Omiš" dugog 1471 metar obišao je sutradan, u četvrtak, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u pratnji državnog tajnika Tomislava Mihotića, župana Splitsko-dalmatinske županije Blaženka Bobana, gradonačelnika Omiša Ive Tomasovića i predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića.
"Mi ćemo kompletno kroz faze izraditi cijelu dionicu od Omiša prema Splitu, odnosno Solinu. Očekujemo završetak do 2025. godine. To ćemo sve financirati iz bespovratnih sredstava", započeo je Butković te dodao:
"Obići ćemo kasnije i Luku Omiš. To je jedan od najvećih projekata danas u lučkoj infrastrukturi na čitavom području Hrvatske. Vi znate da mi danas od 25 milijardi kuna ulaganja u prometnu infrastrukturu, negdje oko 2 milijarde kuna se ulaže u luke i lučku obnovu riva i lukobrana. Prošle godine smo dodijelili bespovratna sredstva pa potpisali ugovor o izvođenju. Tu naravno želim čestitati županu i Županjskoj Lučkoj Upravi budući da osim Omiša oni provode još nekoliko Europskih projekata. Tu je i Državna lučka uprava s uređenjem istočnog djela obale u Splitu koji ide svome kraju. Tako da je na području Splitsko-dalmatinske županije se u luke, iz Europskih sredstava, ulaže preko 200 milijuna kuna".
Izrazio je zadovoljstvo sa svim velikim infrastrukturnim radovima, ne samo na području Splitsko - dalmatinske županije, nego na području cijele Hrvatske.
"U velikom smo investicijskom ciklusu. Znate da radimo Pelješki most i mnoge željezničke i cestovne projekte"
"U velikom smo investicijskom ciklusu. Znate da radimo Pelješki most i mnoge željezničke i cestovne projekte. Zahvaljujući europskim sredstvima uspješno pripremamo projekte dobro, a pokazali smo da znamo dobro i pripremiti i provesti infrastrukturne projekte", zaključio je Butković.
Upitan je i kada bi se kompletna dionica (dva tunela i most) trebala otvoriti, na što je odgovorio početkom sljedeće godine.
Novinari su ga upitali i o rezultatima vještačenja bespilotne letjelice koja je pala na zagrebačkom Jarunu prije gotovo dva tjedna. Podsjetimo, jučer je Županijsko državno odvjetništvo u Zagrebu objavilo da je balističkim vještačenjem metalnih fragmenata utvrđeno da se radilo o aviobombi sa pripadajućim upaljačem.
Ministar Butković je kazao da ne zna više informacija od onih koje je objavio DORH.
Župan Boban izrazio je zahvalu ministru Olegu Butkoviću, predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću, gradonačelniku Omiša Ivi Tomasoviću, izvođaču radova i projektantu.
"Projekt ide zaista jako dobro. Ministar i direktor Hrvatskih cesta su me, na sastanku prije početka obilaska, razveselili informacijom da će do konca ove godine biti raspisan natječaj i za fazu od Omiša do Dugog Rata, a s one druge strane već je raspisan natječaj za rampu Mravince. To me jako veseli.
"Iznad svega 89 milijuna kuna vrijedan projekt, ovo je najkvalitetniji lučki projekt na području cijelog Jadrana. Ide izvrsnom dinamikom"
Luka Omiš je projekt naše Županijske Lučke uprave. Zahvaljujem ravnatelju Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije Domagoju Marojeviću. Iznad svega 89 milijuna kuna vrijedan projekt, ovo je najkvalitetniji lučki projekt na području cijelog Jadrana. Ide izvrsnom dinamikom.
Gradonačelnik Tomasović mi je kazao da je iznimno zadovoljan izvođačima te da računa da bi prije roka moglo bili gotovo. Rok je do 2024. godine. Mi ćemo paralelno s tim, tijekom ove godine, otvoriti dvije iznimno značajne luke u Kaštel Starom i Sućurju. Zahvaljujući Ministarstvu i europskim sredstvima. Nitko nije radio tako luke kako radi Splitsko- dalmatinska županija. Ali ne bi Splitsko- dalmatinska županija mogla raditi tako da nije Resornog Ministarstva i iznad svega ministra i predsjednika Vlade Andreja Plenkovića ", zaključio je Boban.
"Zadovoljstvo mi je da su u obilasku jednog od najznačajnijih gradilišta Hrvatskih cesta ministar Butković, državni tajnik Mihotić, župan Splitsko-dalmatinske županije Boban i gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović. Unatoč svim ovim izazovima koje imamo od pandemije, ratu u Ukrajini, problema sa dobavom materijala i eskalacijom cijena svakodnevno svjedočimo da naše investicije napreduju", kazao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
Prisustvovali smo trenutku kada se jedan dio konstrukcije montirao na mostu preko rijeke Cetine
Istaknuo je da će danas prisustvovati trenutku kada ćemo jedan dio konstrukcije montirati na mostu preko rijeke Cetine. Dodaje da se radi o iznimno složenom projektu.
"Tu je dionica koju sad radimo duljine 1.1 kilometar. Radi se o izgradnju dva tunela i mosta preko rijeke Cetine. Vrijednost radova je nešto manje od 180 milijuna kuna i mislim da ćemo do kraja godine izvršiti spajanje mosta. Kako je rekao ministar do prve polovice sljedeće godine ćemo dovršiti izgradnju kompletne investicije. Ono što hoćemo do kraja godine je nastavak radova prema Dugom Ratu", rekao je Škorić.
Gradonačelnik Omiša Ivo Tomasović rekao je kako je ovaj objekat vrlo važan ne samo za grad nego i za županiju.
- Sigurni smo da će realizacija ovog projekta, zaobilaznice Omiša, smanjiti gužve tokom ljeta. Veselimo se da sve ide po planu i da nema nikakvih problema i da je do kraja godine najavljen završetak radova i da se prometnica pusti u fukciju u prvom kvartalu sljedeće godine. Paralelno se radi projekt rekonstrukcija ceste kroz Tugare koju rade Županijska uprava za ceste tako da imamo kvalitetno rješenje dok se projekt u punom profilu ne nastavi dalje raditi do čvora TTTS - rekao je Tomasović.
Most "Cetina" je gredni čelični most temeljen u završecima tunela "Komorjak Sjever" i tunela "Omiš", s najvećim rasponom od 152 metra između 2 oslonca. Vitka konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive je visine (2,50 m- 6,50 m), i uklapat će se u okoliš, kažu iz Strabaga, i neće zatvoriti vizuru kanjona Cetine. Čelična konstrukcija proizvedi se u segmentima u talijanskim tvornicama i cestovnim putem transportirana na gradilište. Okrupnjavanje i montaža dijelova mosta izvodi se u tunelima. Završno spajanje izvest će se na visini od 70 metara iznad rijeke Cetine uz upotrebu posebnih visećih skela. Ukupna masa mosta iznosi 1100 tona.
Ova faza zaobilaznice Omiša, košta će Hrvatske ceste 175 milijuna kuna, a čine je izgradnja oba tunela, most i pristupne ceste od Jadranske magistrale do državne ceste DC 70 (Omiš - Naklice - Gata) trebala bi po ugovoru biti gotova do konca rujna 2022. godine.
Fotografije s obilaska u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša (lokacija gradilišta - tunel Omiš) donosimo u nastavku.