Maestro Mihail Sinkevič bio je gost 14. epizode podcasta "Casting" Hrvatskog narodnog kazališta Split. Sinkevič je dugogodišnji dirigent glasovitog Marijinskog teatra iz Sankt Peterburga, gdje je bio najbliži suradnik umjetničkog ravnatelja kazališta, karizmatičnog Valerija Gergijeva. Nastupao je u najvećim svjetskim opernim kućama, poput njujorške Metropolitan Opere i londonske Kraljevske opere u Covent Gardenu, a u Splitu je ravnao Orkestrom HNK Split na izvedbama posljednje baletne premijere Class Concert / Šeherezada.
U razgovoru s urednikom i voditeljem podcasta Davorom Vukovićem govorio je o svom pogledu na glazbu te o ulozi i važnosti dirigenta. "Dirigent ne svira ništa; dirigent mora u orkestru pobuditi duh koji će glazbenike potaknuti da sviraju. Samo u kazalištu možete slušati živu glazbu, žive glasove, gledati živu izvedbu u kojoj može biti i pogrešaka – ali zvuk živog orkestra nikakva tehnika snimanja ne može prenijeti; može ga sačuvati, kao u nekoj konzervi. Kazalište je sasvim druga emocija", kaže maestro Sinkevič na hrvatskom jeziku, koji je naučio gostujući više puta u zagrebačkom HNK. "Hrvatski mi se jako sviđa i ponosan sam na to što mogu govoriti hrvatski kada dođem ovamo", dodaje maestro Sinkevič.
Na neizbježno pitanje o ratu u Ukrajini, maestro Sinkevič – koji je porijeklom Bjelorus, rođen i veći dio karijere ostvario u Rusiji, a oženjen je Ukrajinkom – kaže: "Veliku bol osjećam za svakoga tko je stradao u ratu. Imam duboke veze na svim stranama – 23 godine radio sam u Marijinskom, a supruga i djeca su mi iz Ukrajine. Na političarima je da to razriješe, a zadatak nas umjetnika je stvarati ljepotu."




