Mate Rimac će do 2023. godine zaposliti još 1500 radnika

Planira širenje tvrtke

Mate Rimac dao je intervju za njemački list Automobilwoche u kojemu se raspričao o svojim počecima i ambicijama u budućem poslovanju, prenosi Index.


Supersportski automobil C-Two trebao je prvotno biti predstavljen kupcima 2020. godine, a sada se Rimac nada da će prva vozila moći isporučiti 2021. godine, piše Automobilwoche. Osnivač tvrtke ne želi samo kriviti pandemiju korone, kasni se i zbog složenosti modela.

“Sve smo radili sami, od pogona preko baterije do infotainmenta. To je vrlo rijetko u automobilskoj industriji”, kaže Rimac i dodaje da su mnoge komponente auta razvijene u firmi. Samo gume i kočnice su kupljene.

“Nije slučajno da se, osim Tesle, rijetko koji proizvođač automobila uspio etablirati izvan Kine u posljednjih 70 godina”, navodi Rimac u intervjuu.

Elon Musk kao inspiracija

Iako se Matu Rimca često naziva Elonom Muskom Balkana, ovaj Hrvat se ne vidi u izravnoj usporedbi, pogotovo jer Muska nikada nije upoznao.

“Izuzetno poštujem Elona”, rekao je Rimac za Automobilwoche. “Ima puno više iskustva i velika je inspiracija svojim projektima u svemirskim putovanjima”, kaže Rimac.


Porsche ima 15.5 posto udjela u Rimčevoj tvrtki od 2019. godine, a “hrvatski elektropionir”, kako Rimca zovu njemački mediji, isporučuje sustav brzog punjenja i ostale komponente za Porsche Taycan. Rimac svoju tvrtku vidi kao “Porscheova malog brata” i kaže da je od Porschea puno naučio. Rimac Automobili su u odnosu na Porsche po Rimcu “gliser koji je možda spretniji i ponekad tehnološki sigurniji”.

Teški počeci u Hrvatskoj

Prema izvještajima medija, luksuzna marka Bugatti doći će Rimcu u ruke, a Porsche će povećati svoj udio na 49 posto i tako će Rimac Automobili dobiti još više znanja. Istodobno, Bugatti bi pod vodstvom Rimca mogao proizvesti električni supersportski automobil s luksuznim ambijentom.



Rimac to nije htio komentirati za Automobilwoche, ali se prisjetio svojih početaka.

“Bilo je vrlo malo volje za ulaganjem, posebno ovdje u Hrvatskoj”, rekao je Rimac. “Od samog početka morali smo živjeti od prodaje, što je vrlo teško u automobilskoj industriji. Zbog toga smo počeli nuditi razvojne usluge i komponente za druge proizvođače. To nas je održavalo u životu.”

“Trenutno smo u sljedećem krugu financiranja s velikim strateškim ulaganjem koje bi trebalo biti dovršeno za dva do tri mjeseca, a donijet će još 130 do 150 milijuna eura”, otkrio je Rimac za Automobilwoche.

“Isplativi smo, ali imamo nizak slobodni novčani tok i velika ulaganja. Još jedan krug planiran je za kraj godine”, kaže Rimac.

Uskoro razdvajanje firme na dva dijela?

Mate Rimac je za Automobilwoche otkrio da je izradio bateriju i infotainment za Aston Martin Valkyrie, bateriju za Königsegg i da isporučuju cijeli pogonski sklop za Pininfarina Battista. Ugovor o razvoju i proizvodnji komponenata primljen je za Porsche. “I za Hyundai i Kiu radimo pogon za električni sportski automobil i hibrid gorivih ćelija.”

S jedne strane Rimac izrađuje supersportske automobile, a s druge strane tvrtka je aktivna kao dobavljač. U budućnosti Rimac razmišlja o “formalnoj podjeli” tvrtke.

Izgradnja novog kampusa

“Zbog toga planiramo proširiti svoju tvrtku”, kaže Mate Rimac za Automobilwoche. Izgradit će se kampus s područjima za istraživanje i razvoj, poligonima, administracijom i proizvodnjom.

“Trebao bi biti vrlo otvoren, s menzom, vrtićem, veterinarom i vrtom za uzgoj organskog povrća. Useljenje je planirano za 2023. godinu, kada će se i broj zaposlenih povećati s 1000 na 2500”, najavio je Rimac za Automobilwoche, prenosi Index.

“Mate Rimac nema samo viziju već i plan. U intervjuu za Automobilwoche to objašnjava i pokazuje kako postati velik, ali i okretan igrač u automobilskoj industriji. Poput Elona Muska i Tesle, ali i potpuno drugačiji”, zaključuje njemački list.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime