Tunele hitno opremiti pravno certificiranim radarskim kamerama, smanjiti anakronu i štetnu toleranciju mjerenja brzine, smanjiti, odnosno ukinuti trošarinu na nove, sigurne automobile i uvesti malus na obvezno osiguranje snažnih, a nesigurnih automobila.
Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila jučer oko 18:15 u tunelu Sv Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u Serije 5 (E34, 1987. - 1996.), kod nas zvanom 'Kamatar', 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije (2004. - 2010.), piše Željko Marušić za Autoportal.
O silini udara 'govori' to što se motor BMW-a s prednjim podvozjem i dijelom upravljačkog mehanizma inercijom odletio 40 metara od poprišta sudara.
Ali, ima nešto važnije, simptomatično...
- Učinite nešto, kroz taj se tunel mladež iživljava - govorili su mi često, misleći valjda da mogu išta promijeniti, osim javno istupati. Navodno su i česte utrke od Imotskog do rotora iza južnog portala tunela Sv. Ilija i natrag, a bez obzira na kamere u tunelu, koje nerijetko bilježe sumanute jurnjave, neodgovorni vozači znaju da im policija i pravosuđe mogu 'staviti soli na rep'.
Naime, snimke i zabilježena brzina ne može se koristiti kao dokaz na sudu. Isto je i u svim ostalim tunelima u Hrvatskoj i treba se zbilja zapitati: Zbog čega je to tako? Što mislite kako prođu oni koji jure tunelima u Austriji, Italiji, Švicarskoj, Njemačkoj...? Uh.
Dakle, nacionalni je prioritet sve tunele na autocestama i državnim cestama odmah opremiti certificiranim radarskim kamerama, koje bi uvelike obeshrabrili nerazumne i pogibeljne jurnjave. A uz smanjenje davanja na nove, sigurne automobile, treba povećati police osiguranja na stare, snažne automobile.
Dakle, jučerašnja tragična prometna nesreća u tunelu Sv. Ilija zaziva sljedeće mjere:
1. Tunele na autocestama i državnim cestama treba hitno opremiti pravno certificiranim kamerama za mjerenje brzine.
2. Anakronu i štetnu toleranciju policijskog mjerenja brzine 10/10 (10 km/h do 100 km/h i 10 posto iznad 100 km/h) zamijeniti s 3/3
3. Za nova vozila s pet zvjezdica po Euro NCAP sustavu trošarinu smanjiti za 50 posto, a ako usto imaju sustave upozorenja napuštanja trake i autonomnog kočenja, ukinuti.
4. Propisati malus na osiguranje od autoodgovornosti vozila snažnijih od 100 kW (136 KS), bez elektroničkog sustava ESP za povećanje dinamičke stabilnosti.




